Το ΕΝΙΑΙΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ λαμβάνοντας υπόψην τις θέσεις της ΟΛΜΕ όπωςαυτές διατυπώθηκαν στο 8ο συνέδριο άλλα και τις δημοσιευμένες γνωματεύσεις έγκριτων νομικών που αφορούν το θέμα της αξιολόγησης διαμορφώνει τις παρακάτω θέσεις.
Ο κλάδος θα έπρεπε εδώ και καιρό να έχει επεξεργασμένη πρόταση για το θέμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου η οποία θα πρέπει να έχει τα παρακάτω χαρακτηριστικά:
Να είναι αποσυνδεμένη από τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη του εκπαιδευτικού, να συνδέεται άμεσα με την επιμόρφωση του, να πραγματοποιείται με αντικειμενικό και επιστημονικό τρόπο μέσα από διαδικασίες που θα καθορίσει ο ίδιος ο κλάδος και να έχει αποκλειστικό σκοπό τη βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου.
Σε σχέση με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας ζητήματα τα οποία είναι μετρήσιμα με αντικειμενικό τρόπο και αφορούσαν μέχρι σήμερα αρμοδιότητες του διευθυντή κάθε σχολείου όπως λ.χ. την υλικοτεχνική και κτιριακή υποδομή θα πρέπει να τίθενται στην ολομέλεια του συλλόγου διδασκόντων ο οποίος πρέπει να έχει ενεργό ρόλο. Ζητήματα τα οποία αφορούν διαπροσωπικές σχέσεις εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών κλπ βασίζονται σε άκρως αντιεπιστημονικά δεδομένα και δεν μπορούν να αντικειμενοποιηθούν.
Όσον αφορά στην υποχρεωτική συγκρότηση ομάδων αυτοαξιολόγησης από τους διευθυντές των σχολείων όπως αυτή περιγράφεται στο τελευταίο νομοθέτημα του ΥΠΑΙΘ σημειώνουμε ότι ο κάθε συνάδελφος μπορεί να διατυπώσει την νομική επιφύλαξη του, χωρίς όμως να εκτίθεται τη δεδομένη χρονική συγκυρία σε πειθαρχικά παραπτώματα. Διότι πρέπει επιτέλους να διαχωριστεί η υπηρεσιακή δραστηριότητα από τη συνδικαλιστική δράση.
Τέλος από τα παραπάνω φαίνεται ότι η βούληση του ΥΠΑΙΘ δεν είναι η βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου αλλά η χειραγώγηση του εκπαιδευτικού, ο οποίος δεν φέρει καμία ευθύνη για την υποβάθμιση της παιδείας, την οποία διαχρονική ευθύνη την φέρει ακέραια το ΥΠΑΙΘ.
Τα εκλεγμένα μέλη του Ενιαίου Ψηφοδελτίου
Join the Conversation