Πρόεδρος Εγνατίας Οδού | «Θέλει συντήρηση o αυτοκινητόδρομος, ο ιδιώτης θα την κάνει στολίδι»

για τα επόμενα 35 χρόνια της παραχώρησής της, θα χρειαστεί τουλάχιστον 1 δισ. ευρώ για τη βαριά συντήρηση της οδού, έναντι των 160 εκατ. ευρώ που δαπανώνται σήμερα

Τη θέση του ότι η Εγνατία Οδος ΑΕ δεν είναι μια «μελλοθάνατη» εταιρεία, αλλά παραμένει ένας αναπτυξιακός μοχλός της βιώσιμης ανάπτυξης του βορειοελλαδικού τόξου που ενώνει την Ανατολή με την Δύση, διατύπωσε ο πρόεδρος της επιχείρησης, Γιώργος Κωνσταντόπουλος, από το βήμα του 8ου Αναπτυξιακού Συνεδρίου Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Κωνσταντόπουλος σημείωσε πως η εταιρεία αποτελεί παράλληλα και ένα κοινό αγαθό που εξυπηρετεί καθημερινά όλο τον κόσμο, τον τουρισμό, ενώ συμβάλλει και στη μετακίνηση αγαθών. Υπογράμμισε δε, ότι για τα επόμενα 35 χρόνια της παραχώρησής της, θα χρειαστεί τουλάχιστον 1 δισ. ευρώ για τη βαριά συντήρηση της οδού, έναντι των 160 εκατ. ευρώ που δαπανώνται σήμερα «και όχι για τη βαριά συντήρηση», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.

Κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν είπε ότι η εταιρεία ιδρύθηκε το 1994 και τα πρώτα διόδια στον αυτοκινητόδρομο λειτούργησαν το 2010. Το 2011 η Εγνατία μπαίνει στη λίστα των ακινήτων προς παραχώρηση, το 2016 προσλαμβάνονται οι τεχνικοί σύμβουλοι για τον διαγωνισμό, που τελεσφορεί μόλις το 2021, ενώ η σύμβαση με τον προτιμητέο επενδυτή υπογράφηκε το 2024.

Ο κ. Κωνσταντόπουλος τόνισε ότι ο αυτοκινητόδρομος είναι ένα κοινό αγαθό που κατασκευάστηκε με δαπάνη σχεδόν 7 δισ. ευρώ, ποσό που προήλθε από τον κρατικό προϋπολογισμό, κοινοτικούς πόρους και δανεισμό της εταιρείας, που έχει ήδη εξοφληθεί, ενώ δεν παρέλειψε ότι από τα έσοδα των διοδίων έχουν ήδη δοθεί 80 εκατ. ευρώ για την εξυπηρέτηση του δημοσίου χρέους.

Αναφερόμενος στη δική του θητεία είπε ότι το 2019 λειτουργούσαν 13 σταθμούς διοδίων και σήμερα λειτουργούν 55 συνολικά, 19 μετωπικοί και 36 πλευρικοί. Σημείωσε ότι η εταιρεία μόνο για την ελαφρά συντήρηση σε όλο το μήκος του αυτοκινητοδρόμου θα διαθέσει 160 εκατ. ευρώ για δύο χρόνια. «Ο δρόμος χρειάζεται βαριά συντήρηση, κάτι που απαιτεί έσοδα. Όταν τελειώσει η παραχώρηση αυτό θα το έχουμε» επεσήμανε ο κ. Κωνσταντόπουλος.

Όπως είπε η Εγνατία οδός ενώνει απομονωμένες περιοχές και εξυπηρετεί τη μεταφορά ανθρώπων και αγαθών, καθώς και τον τουρισμό. Για να συνεχίσει ο αυτοκινητόδρομος να αποτελεί μοχλό βιώσιμης ανάπτυξης θα πρέπει να γίνουν και τα έργα της βαριάς συντήρησης, τα οποία ο πρόεδρος της εταιρείας προσδιόρισε στο 1 δισ. ευρώ στα 35 χρόνια που θα διαρκέσει η παραχώρηση στον ιδιώτη. «Η Εγνατία είναι ένα κοινό αγαθό που θέλει συντήρηση. Με την παραχώρηση θα είναι στολίδι. Δεν θα υπολείπεται των άλλων αυτοκινητοδρόμων» υποστήριξε.

 

In this article

Join the Conversation