Η Ήπειρος κορυφαίος προορισμός για το 2024 με βάση τις αξιολογήσεις των τουριστών

H νέα μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων

Η Ήπειρος και οι Κυκλάδες αναδείχθηκαν οι κορυφαίες περιοχές στην Ελλάδα με βάση τις αξιολογήσεις των τουριστών, με τη χώρα μας συνολικά να κερδίζει το «στοίχημα» έναντι των ανταγωνιστών της στη Μεσόγειο και να εξασφαλίζει την πρωτιά για το 2024.

Στη νέα μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με τίτλο «Αξιολόγηση Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων στην Ελλάδα και σε Ανταγωνίστριες Χώρες» παρουσιάζεται η ικανοποίηση πελατών σε ελληνικά ξενοδοχεία σε σύγκριση με ανταγωνίστριες χώρες (Τουρκία, Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία και Κύπρος) κατά τη θερινή σεζόν του 2024 με βάση τις αξιολογήσεις τόσο από τους Έλληνες όσο και τους ξένους επισκέπτες σε μεγάλες πλατφόρμες (Βooking.com, Tripadvisor κ.α.) και την ίδια την Google. Τα στοιχεία προέρχονται από την Shiji Review Pro, εταιρεία που εξειδικεύεται στη διαδικτυακή φήμη ξενοδοχείων.

Όπως προκύπτει συνολικά η Ελλάδα διατηρεί σταθερά υψηλή κατάταξη, κατακτώντας την πρώτη θέση στους περισσότερους μήνες της υπό εξέτασης περιόδου (Απρίλιος-Οκτώβριος 2024) και ακολουθούν Κύπρος, Ισπανία και Ιταλία. Ειδικότερα, η χώρα μας με 87% διατήρησε την πρώτη θέση στον γενικό δείκτη ικανοποίησης (GRI) κατά την καλοκαιρινή περίοδο του 2024 (Απρίλιος-Οκτώβριος), σημειώνοντας βελτίωση έναντι του 86% το 2023 και ξεπερνώντας την Κύπρο (86%) και την Ιταλία/Ισπανία (85%).

Ως προς τις αξιολογήσεις ανά προορισμό, το στοιχείο της αυθεντικότητας φαίνεται ότι είναι αυτό που κερδίζει πόντους: Οι Κυκλάδες και η Ήπειρος αναδείχθηκαν ως οι κορυφαίοι προορισμοί με βάση τις βαθμολογίες, δύο περιοχές οι οποίες χαρακτηρίζονται από μικρού μεγέθους ξενοδοχεία και ακριβώς έντονο στοιχείο «αυθεντικότητας». Στον αντίποδα, τα Ιόνια Νησιά και η Αττική είχαν τις χαμηλότερες βαθμολογίες, παραμένοντας όμως σαφώς υψηλότερα από το όριο για καλή βαθμολογία. Γενικά, όλες οι περιοχές είχαν βαθμολογία μεγαλύτερη από 80% που θεωρείται το όριο για την πολύ καλή βαθμολογία.

Ειδικότερα, στην ηπειρωτική Ελλάδα, η Ήπειρος και η Δυτική Μακεδονία ηγήθηκαν στους ποιοτικούς δείκτες με κορυφαίες βαθμολογίες στην καθαριότητα (96%) και τη σχέση ποιότητας-τιμής (91%). Η Αττική κατέγραψε χαμηλότερες επιδόσεις, με δείκτη (GRI) στο 84%. Στη νησιωτική Ελλάδα, οι Κυκλάδες ξεχώρισαν με το υψηλότερο GRI (91%) και κορυφαίες επιδόσεις σε τομείς όπως η καθαριότητα (97%) και η τοποθεσία (95%). Αντίθετα, τα Ιόνια Νησιά παρουσίασαν τις χαμηλότερες επιδόσεις (84%).

Ως προς τις ειδικότερες κατηγορίες προορισμών, στους πιο πολυτελείς, η Μύκονος και η Σαντορίνη ηγήθηκαν στις αξιολογήσεις, με τη Μύκονο να καταγράφει το υψηλότερο GRI (92%) ανάμεσα σε διεθνείς «premium» προορισμούς.

Στους πιο μαζικούς προορισμούς για το προϊόν « Ήλιος & Θάλασσα», η Πάρος, η Νάξος και η Χαλκιδική κυμάνθηκαν σημαντικά υψηλότερα από τον εγχώριο και διεθνή ανταγωνισμό. Ενδεικτικά, στην κατηγορία σχέση ποιότητας-τιμής, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Πάρος με 92% ενώ ακολουθεί η Χαλκιδική με 88%. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Νάξος με 86% και ακολουθούν η Ρόδος με 84%, η Κέρκυρα και η Κως με 83% αντίστοιχα. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Ζάκυνθος με 80%. Στην κατηγορία δωματίου, η πρώτη θέση ανήκει στη Νάξο και ακολουθεί η Πάρος, ενώ στο κριτήριο εξυπηρέτησης, στην κορυφή βρίσκεται επίσης η Πάρος με 96%, ακολουθούμενη από τη Χαλκιδική με 91%.

Στην κατηγορία καθαριότητας, η Νάξος καταλαμβάνει την πρώτη θέση με 98% και ακολουθούν η Πάρος με 96% και η Χαλκιδική με 95%. Στην κατηγορία τοποθεσίας, η πρώτη θέση ανήκει στην Πάρο με 94% ενώ ακολουθεί η Νάξος με 90%.

Ειδικά όσον αφορά αυτή καθ’αυτή την ξενοδοχειακή εμπειρία, οι υψηλές επιδόσεις στις κατηγορίες εξυπηρέτησης (90%) και καθαριότητας (92%) αποτελούν βασικά στοιχεία αυτής της διάκρισης.

Ωστόσο, η χώρα είναι χαμηλότερα στις κατηγορίες δωματίου (86%) και σχέσης ποιότητας- τιμής (87%) συγκριτικά με την Τουρκία, που κατέχει ηγετική θέση σε αυτές τις κατηγορίες.

Η θετική εμπειρία των επισκεπτών αποτυπώνεται σε συγκεκριμένες κατηγορίες, με κυρίαρχες τις εξής:

• Φαγητό-Ποτό: Η πλειονότητα των αναφορών αφορά το «πρωινό».

• Εγκαταστάσεις και Προσωπικό: Αναγνωρίζονται ως στοιχεία που ενισχύουν τη συνολική εμπειρία.

• Καθαριότητα: Παρά τις θετικές αναφορές, ορισμένα σχόλια έθεσαν ζητήματα υγιεινής.

Στις αρνητικές αναφορές, οι κύριες αιτίες δυσαρέσκειας περιλαμβάνουν την ποιότητα των ποτών, τεχνικά ζητήματα όπως ο κλιματισμός, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις και την καθαριότητα.

Επιπλέον, αναδείχθηκαν προκλήσεις στη διαχείριση των εγκαταστάσεων, στην εξυπηρέτηση και στη διαχείριση υποδομών, δημόσιων και ιδιωτικών, σε περιόδους αιχμής.

In this article