Στο πρώτο τρίμηνο του 2025 εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί η διαδικασία παραχώρησης της Εγνατίας Οδού στον ιδιωτικό τομέα, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας σε πάνελ συζήτησης στο 4ο Thessaloniki Future Thinking Dialogues που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη από το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο.
«Η Εγνατία Οδός, ένας κορυφαίος οδικός άξονας 658 χιλιομέτρων χρειάζεται βαριά συντήρηση, άνω του ενός δισ. ευρώ αλλά και περαιτέρω συζήτηση για την πλήρη αξιοποίησή του, με στόχο και την αντιμετώπιση των προκλήσεων της κλιματικής κρίσης» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σταϊκούρας, ο οποίος μίλησε στη συνέχεια και για τα επιπλέον έργα στην πόλη της Θεσσαλονίκης, που θα αλλάξουν την καθημερινότητα των πολιτών μέχρι το 2027.
Τη δική της οπτική για τις υποδομές έδωσε στη συνέχεια η πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ) κα Λουκία Σαράντη που συμμετείχε στο ίδιο πάνελ συζήτησης, υποστηρίζοντας ότι η πολυπόθητη γεωγραφική αποκέντρωση στην Ελλάδα, και ιδιαίτερα στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, όπου είναι επιτακτική ανάγκη πλέον, παραμένει ανεκπλήρωτη. «Η επίτευξή της θα ενίσχυε σημαντικά την ανταγωνιστικότητα της περιοχής και θα συνέβαλε στην αποτροπή του μαρασμού πόλεων, ένα φαινόμενο που παρατηρείται συχνά», δήλωσε.
Χαρακτήρισε επίσης ως ανύπαρκτα εμπορευματικά τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και της Αλεξανδρούπολης, τονίζοντας ότι δεν μπορεί να επιτευχθεί με αυτόν τρόπο η ανάπτυξη της Θράκης και της Ηπείρου.
Πρόσθεσε επίσης ότι για πολλά χρόνια ακούμε και για την ανάπτυξη των υποδομών του δικτύου πανεπιστημίων στην πόλη. «Είναι καιρός να περάσουμε από τα λόγια στις πράξεις και να υλοποιήσουμε αυτό το κρίσιμο βήμα για το μέλλον της Θεσσαλονίκης. Να φέρουμε καλούς πανεπιστημιακούς, καθώς η πλειοψηφία του διδακτικού προσωπικού είναι γερασμένο, να προσελκύσουμε και να χρησιμοποιήσουμε σωστά τα απαραίτητα κονδύλια», τόνισε η κα Σαράντη.
Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Ιωάννης Σαρακάκης που συντόνιζε το πάνελ συζήτησης ανέφερε ότι η Θεσσαλονίκη διεκδικεί πλέον την κεντρική θέση που της αξίζει και μπορεί να γίνει στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, γεωστρατηγικός, ακαδημαϊκός και τεχνολογικός κόμβος