Εγκρίθηκε απο το Δημοτικό Συμβούλιο, το σχέδιο τουριστικής προβολής του Δήμου Σουλίου για το 2025, το οποιο περιγράφει τις δράσεις και τις ενέργειες που μπορούν να αναπτυχθούν προκειμένου να δημιουργηθούν ελκυστικά «Τουριστικά προϊόντα» και στη συνέχεια να προωθηθούν στο κατάλληλο κοινό καθώς και τον προϋπολογισμό των δράσεων.
Στοχος είναι η οργάνωση και ο σχεδιασμός της αποδοτικότερης προβολής του Δήμου με σκοπό την αύξηση της επισκεψιμότητας τουριστών στην περιοχή, αλλά και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, δίνοντας έμφαση σε συγκεκριμένα «Τουριστικά προϊόντα» και η καθιέρωση του Δήμου Σουλίου ως ένας ελκυστικός προορισμός όπου ο επισκέπτης θα απολαύσει τη διαμονή του, και η ανάδειξη του ως βασικό προορισμό επίσκεψης και όχι ως συμπληρωματικό, δευτερεύοντα ή τριτεύοντα προορισμό.
Οι επιμέρους στόχοι είναι οι εξής:
▪ Βελτίωση της τουριστικής συνείδησης επαγγελματιών και κατοίκων του Δήμου
▪ Δημιουργία ομάδας Τουριστικής Προβολής Δήμου Σουλίου
▪ Αύξηση της επισκεψιμότητας και της επέκτασης της παραμονής τουριστών που επισκέπτονται την περιοχή του Αχέροντα ατομικά είτε οργανωμένα
▪ Ανάδειξη και προώθηση της περιοχής του Σουλίου ως πολιτιστικό προορισμό με μεγάλη σημασία
▪ Αύξηση της επισκεψιμότητας στην πόλη της Παραμυθιάς
▪ Προσέλκυση μαθητικών εκδρομών
▪ Προσέλκυση επισκεπτών θρησκευτικού ενδιαφέροντος
▪ Προσέλκυση επισκεπτών αρχαιολογικού ενδιαφέροντος
▪ Αξιοποίηση αθλητικών, πολιτιστικών και θρησκευτικών εκδηλώσεων
▪ Προσέλκυση επισκεπτών εναλλακτικών μορφών τουρισμού
▪ Προσέλκυση επισκεπτών από τα παράλια του Νομού Θεσπρωτίας και κυρίως τις σημαντικά τουριστικές περιοχές της Πάργας, Πέρδικας και Συβότων
▪ Ανάδειξη πολυχώρου (πρώην Σχολείου) Bulgari
▪ Αύξηση προσέλκυσης επισκεπτών στην εκδήλωση εμποροπανήγυρης του Λαμπόβου
▪ Προβολή της θετικής επίδρασης «καλής μαρτυρίας» (word of mouth) των επισκεπτών
▪ Ενίσχυση (και δημιουργία όπου δεν υπάρχουν) των λογαριασμών του Δήμου στα κοινωνικά δίκτυα
▪ Επικοινωνία, προβολή και παρουσίαση του προορισμού «ΔΗΜΟΣ ΣΟΥΛΙΟΥ» με Τουριστικούς πράκτορες και tour-operators τόσο της ευρύτερης περιοχής, όσο και άλλων μεγαλύτερων γραφείων
▪ Προσέλκυση bloggers και influencers ώστε να τους φιλοξενήσουμε και με την σειρά τους να προβάλουν την περιοχή
▪ Ανάδειξη μονοπατιών Δήμου και περιπατητικών διαδρομών
▪ Συμμετοχή σε εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Ηπείρου και του Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας
▪ Συνεργασία με τους υπόλοιπους Δήμους του Νομού για τον συντονισμό και την κοινή προώθηση δράσεων
Το τουριστικό σχέδιο τουρισμού εχει χωριστεί σε 5 βασικούς «πυλώνες»:
1. ΜΥΘΙΚΟΣ ΑΧΕΡΟΝΤΑΣ
2. ΗΡΩΙΚΟ ΣΟΥΛΙ
3. ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
4. ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
5. ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Τα βασικά κοινά-στόχοι είναι:
• Οικογένειες με παιδιά
• Ζευγάρια
• Silver tourism (μεγαλύτερης ηλικίας)
• Ειδικού Ενδιαφέροντος (πχ. εναλλακτικού, θρησκευτικού, πολιτισμού, κ.α.)
• Αθλητικού ενδιαφέροντος
Από τα παραπάνω κοινά, προτεραιότητα για τον Δήμο Σουλίου είναι άτομα που αναζητούν «εναλλακτικές δραστηριότητες», κυρίως οικογένειες, ζευγάρια, και silver.
Το τουριστικό πλάνο περιλαμβάνει 15 ενέργειες:
1. DIGITAL MARKETING
2. ΕΝΤΥΠΟ ΥΛΙΚΟ
3. ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΔΗΜΟΥ (ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ ΑΜΕΑ)
4. ΔΙΚΤΥΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙΩΝ
5. ΑΝΑΠΛΑΣΗ – ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΣΕ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΒΡΥΣΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ
6. ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΣΗΜΕΙΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
7. STORYTELLING – ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ
8. SILVER TOURISM – ΑΣΗΜΕΝΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
9. ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΩΝ ΔΩΡΩΝ
10. ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΣΕ ΕΝΤΥΠΑ ΜΕΣΑ
11. ΔΡΑΣΕΙΣ MARKETING ΣΕ TOUR-OPERATORS, BLOGERS, INFLUENCERS
12. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
13. ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΛΑΝΟΥ ΣΤΡΑΤΓΗΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ
14. ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
15. ΟΜΑΔΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Προϋπολογισμός δράσεων: