Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, γονείς
Βρισκόμαστε μία ανάσα πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και η κατάσταση στις σχολικές μονάδες πανελλαδικά και στο Νομό μας εξακολουθεί να είναι απαράδεκτη από όλες τις απόψεις.
Στις ήδη υπάρχουσες και γνωστές ελλείψεις που αφορούν στην αντισεισμική θωράκιση των σχολικών κτιρίων, κενά σε εκπαιδευτικούς, ετοιμόρροπες σχολικές αίθουσες κ.α ήρθαν να προστεθούν οι εγκύκλιοι του Γ.Γ του ΥΠΑΙΘΑ, οι οποίες μάλιστα εστάλησαν μέσα στο καλοκαίρι και δίνουν κατευθύνσεις για συγχωνεύσεις τμημάτων. Δηλαδή να συγκροτηθούν τμήματα χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν ούτε οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ούτε οι εγγραφές του Σεπτέμβρη, όπως προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία, ούτε η νομοθεσία που προβλέπει συγκεκριμένο χώρο στην αίθουσα για κάθε μαθητή. Κοινώς, να στοιβάζονται μαθητές έως και σε 28άρια τμήματα ( κατάσταση που επιδεινώνεται με την πολιτική των συγχωνεύσεων ).
Στο δικό μας Νομό αυτό έχει το εξής αντίκρυσμα :
• 6ο Νηπιαγωγείο Ηγουμενίτσας : 27 νήπια σε ένα νοικιασμένο ισόγειο
• 2ο Γυμνάσιο Ηγουμενίτσας, 1ο και 2ο Γενικό Λύκειο Ηγουμενίτσας : αντίστοιχο όριο των 25 – 27 μαθητών ανά αίθουσα σε διάφορες τάξεις
• Π.ΕΠΑΛ Ηγουμενίτσας : κόψιμο 3 ειδικοτήτων, ΕΠΑΛ Φιλιατών : κόψιμο 1 ειδικότητας, Εσπερινό ΕΠΑΛ Ηγουμενίτσας : κόψιμο 1 ειδικότητας – κόψιμο ολιγομελών τμημάτων και συγχώνευσή τους.
• Τα σχολικά κτίρια δεν έχουν υποστεί καμία ουσιαστική αναβάθμιση για δεκαετίες.
• Δεν έχει υλοποιηθεί κανένας έλεγχος για αντισεισμική προστασία, πυρασφάλεια κ.α παρά τις παρεμβάσεις των συναδέλφων εκπαιδευτικών και γονέων μέσω των συλλόγων τους.
Πλάι σε όλα αυτά, πλάι σε ελλείψεις, κενά, ανεπάρκειες και αντιπαιδαγωγικές μεθόδους, παλαιές και νέες, κάθε εργατική – λαϊκή οικογένεια, καλείται να υπολογίσει το κόστος των εξωσχολικών δραστηριοτήτων των παιδιών και τι μπορεί να « σηκώσει » η τσέπη και φέτος, μαζί με τους φουσκωμένους λογαριασμούς, την ακρίβεια, τους χαμηλούς μισθούς κ.α
Τα βαρύγδουπα λόγια της κυβέρνησης για την « αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου » και τη « βελτίωση των σχολείων », ο « ψηφιακός μετασχηματισμός », δεν είναι τίποτε άλλο παρά κούφιες εκφράσεις που μόνο σκοπό έχουν να κρύψουν την πραγματική κατάσταση που επικρατεί, αλλά και τις βαθύτερες στοχεύσεις : θέλουν ένα σχολείο κατηγοριοποιημένο, που θα αναζητά πόρους σε χορηγούς και γονείς, που δε θα προσφέρει ολοκληρωμένη γνώση, αλλά αποσπασματικές και εφήμερες δεξιότητες, με βάση τις ανάγκες της καπιταλιστικής αγοράς. Και αυτή και όλες οι προηγούμενες διαχρονικά οι κυβερνήσεις, υπηρέτησαν και υπηρετούν το κράτος εκείνο που είναι επιτελικό και αποτελεσματικό μόνο όταν πρόκειται για τα συμφέροντα των λίγων εκμεταλλευτών και αναποτελεσματικό όταν πρόκειται για τις ανάγκες του λαού.
Όλα αυτά είναι που έχουν προκαλέσει την εύλογη αντίδραση εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών οι οποίοι διεκδικούν το αυτονόητο δικαίωμα των μαθητών να έχουν τη μόρφωση που δικαιούνται, των εκπαιδευτικών να μπορούν να επιτελέσουν το παιδαγωγικό τους έργο και των γονέων να πάψουν να επιβαρύνονται από τη μετακύλιση των οικονομικών βαρών λειτουργίας του δημοσίου σχολείου εξαιτίας της εμπορευματοποίησης της Παιδείας που οδηγεί στην υποχρηματοδότησή της από το κράτος. Στις κινητοποιήσεις τους την προηγούμενη εβδομάδα έξω από το Υπουργείο Παιδείας, με αιχμή το αίτημα ενάντια στις συγχωνεύσεις χιλιάδων τμημάτων με το άνοιγμα της σχολικής χρονιάς, δέχθηκαν την επίθεση από δυνάμεις καταστολής. Καταγγέλλουμε την κυβέρνηση της ΝΔ που χτύπησε με ΜΑΤ και χημικά τη συγκέντρωση δασκάλων, γονέων και μαθητών, μια ενέργεια που αποδεικνύει για ακόμη μια φορά ότι η αντιλαϊκή πολιτική πάει χέρι – χέρι με την καταστολή.
Καμία ανοχή απέναντι στην πολιτική που τσακίζει τις ζωές μας και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας! Καμία ανοχή στην πολιτική των διώξεων και τη στοχοποίηση των εκπαιδευτικών που αγωνίζονται ενάντια στην κατηγοριοποίηση των σχολείων.
Παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας! Οργανώνουμε την πάλη για ένα σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες! Με τον οργανωμένο αγώνα μέσα από τα σωματεία μας διεκδικούμε :
• Να καλυφθούν άμεσα με μόνιμες προσλήψεις, όλα τα κενά σε γενικό – ειδικό εκπαιδευτικό και λοιπό προσωπικό ( π.χ καθαριότητα ) στα σχολεία. Μονιμοποίηση των αναπληρωτών.
• 15 μαθητές ανά τάξη – όχι στο νέο κύμα συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων
• Γενναία χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες των σχολείων. Καμία οικονομική επιβάρυνση των γονιών για τη λειτουργία των σχολείων.
• Κατάργηση του ΦΠΑ σε όλα τα σχολικά είδη. Επιβολή πλαφόν στις τιμές.
• Δωρεάν γεύμα και δεκατιανό για όλα τα παιδιά.
• Σύγχρονα και ασφαλή σχολεία. Άμεσος, ουσιαστικός και ενδελεχής προσεισμικός έλεγχος όλων των σχολικών κτιρίων. Επισκευή και συντήρηση των σχολείων αφού οι μαθητές κινδυνεύουν όχι μόνο από σεισμό στην ώρα λειτουργίας του σχολείου αλλά και καθημερινά, από τα κακοσυντηρημένα υλικά ( σοβάδες, φωτιστικά υλικά, πόρτες, τζάμια κ.λ.π ).
Άμεση έκδοση πιστοποιητικών καταλληλότητας, πυρασφάλειας και έλεγχοι του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.
• Να καταργηθεί η ΕΒΕ και η Τράπεζα Θεμάτων.
• Καμία κατηγοριοποίηση σχολείων μέσω της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης. Όχι στο σχολείο των ταξικών διαχωρισμών και των εφήμερων δεξιοτήτων.
• Λεφτά για την Παιδεία και όχι για του ΝΑΤΟ τα σφαγεία. Καμία εμπλοκή της Ελλάδας στον πόλεμο.
Καλή σχολική χρονιά με δύναμη και αισιοδοξία αλλά και με συλλογικό οργανωμένο αγώνα για τα όνειρα και τις ανάγκες της λαϊκής οικογένειας για αξιοπρεπή ζωή και για ένα σχολείο σύγχρονο και δωρεάν, που πραγματικά θα μορφώνει και θα διαπαιδαγωγεί ισότιμα όλα τα παιδιά.