Το ΚΚΕ Θεσπρωτίας για τις συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολεία του νομού

Ανακοίνωση

Πριν καλά-καλά ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά, κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας προχωρούν σε εκατοντάδες συγχωνεύσεις τμημάτων. Με εγκύκλιους του Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘΑ, μέσα στο κατακαλόκαιρο, δόθηκαν κατευθύνσεις στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης να συγκροτηθούν τμήματα χωρίς να λαμβάνονται υπόψη ούτε οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, ούτε οι εγγραφές του Σεπτέμβρη, όπως προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία, ούτε η νομοθεσία που προβλέπει συγκεκριμένο χώρο στην αίθουσα για τον κάθε μαθητή.

Αποτέλεσμα των παραπάνω στη Θεσπρωτία είναι το στοίβαγμα 28 μαθητών της Α΄ Δημοτικού (1ο Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας) σε ένα τμήμα και 27 νηπίων (6ο Νηπιαγωγείο) αντίστοιχα, σε ένα νοικιασμένο ισόγειο με τάξη κλουβί. Αντίστοιχη η κατάσταση και στα σχολεία της Β΄ βάθμιας Εκπ/σης όπου κι εκεί προωθείται η αντιπαιδαγωγική δημιουργία τμημάτων στα μέγιστα απαράδεκτα προβλεπόμενα όρια των 25 έως 27 μαθητών (π.χ. 2ο Γυμνάσιο Ηγ/τσας, 1ο& 2ο ΓΕΛ Ηγ/τσας)χωρίς να λαμβάνεται υπόψη κανένα παιδαγωγικό ή κοινωνικό κριτήριο, το μαζικό κόψιμο ολιγομελών τμημάτων και η συγχώνευση τους (π.χ. κόβονται 3 ειδικότητες στο Π.ΕΠΑΛ Ηγ/τσας, 1 ειδικότητα στο ΕΠΑΛ Φιλιατών, 1 ειδικότητα στο εσπερινό ΕΠΑΛ Ηγ/τσας).

Είναι αδύνατο για τον δάσκαλο να ασκήσει απρόσκοπτα το παιδαγωγικό του έργο σε πολυπληθή τμήματα, μέσα στα οποία μάλιστα φοιτούν παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες ή άλλες δυσκολίες (περιπτώσεις 1ου Δημοτικού και 6ου Νηπιαγωγείου). Με αυτόν τον απαράδεκτο τρόπο, τα παιδιά στερούνται το αυτονόητο δικαίωμά τους σε ισότιμη εκπαίδευση, που παίρνει υπόψη τις ανάγκες του καθενός.

Οργή προκαλεί, επίσης, το γεγονός ότι δεν διστάζουν να στείλουν παιδιά της Α’ Δημοτικού σε όμορα σχολεία (αφού ο αριθμός των μαθητών υπερβαίνει το 25) απλά και μόνο για να μην αναγκαστούν να «σπάσουν» τα τμήματα σε μικρότερα. Με άλλα λόγια, καταπατάται το δικαίωμα των μαθητών να πηγαίνουν στο σχολείο της γειτονιάς τους, προσθέτοντας επιπλέον δυσκολίες στην ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον και στις οικογένειές τους για τη μετακίνηση.

Η κυβέρνηση κοροϊδεύει τον λαό, όταν εξαγγέλλει διορισμούς εκπαιδευτικών, ενώ την ίδια ώρα και με τέτοιες μεθόδους, επί της ουσίας μειώνει θέσεις εργασίας. Με υποκριτικά λόγια περί «αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου» και «βελτίωσης των σχολείων» επιχειρείται ο καλλωπισμός της πραγματικότητας, όπως έχει διαμορφωθεί με το σύνολο των αντιεκπαιδευτικών νόμων όλων των κυβερνήσεων διαχρονικά, της υποχρηματοδότησης και της υποστελέχωσης.

Αυτό είναι το σχολείο της αγοράς, των ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων, της κατηγοριοποίησης και της απαξίωσης του παιδαγωγικού ρόλου των δασκάλων. Το σχολείο του ΟΟΣΑ και της ΕΕ! Το σχολείο όπου οι μαθητές είναι αριθμοί και τα πάντα λογαριάζονται με τη λογική κόστους-οφέλους.

Όλα τα παραπάνω, εύλογα, έχουν προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις των Συλλόγων Εκπαιδευτικών και των γονέων, που απαιτούν το αυτονόητο δικαίωμα των μαθητών να έχουν την μόρφωση που δικαιούνται και οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να επιτελέσουν το παιδαγωγικό τους έργο. Αυτή η αντίδραση είναι που απέτρεψε την αρχική απόφαση της Περιφερειακής Διεύθυνσης για συγχωνεύσεις σε 5 Δημοτικά και 5 Νηπιαγωγεία.

Επιπλέον, η κατάσταση στον χώρο της εκπαίδευσης στον νομό είναι εκρηκτική καθώς:

Τα Τμήματα Ένταξης στην Α΄ βάθμια δεν έχουν στελεχωθεί στο σύνολό τους, αφήνοντας ακάλυπτους όσους μαθητές τα χρειάζονται και φοιτούσαν σε αυτά.
Οι εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης πολλές φορές δεν αναλαμβάνουν μόνο έναν μαθητή αλλά και περισσότερους, ακόμα και σε δύο σχολεία (π.χ. 1 εκπαιδευτικός μοιράζεται στα δύο Δημοτικά σχολεία της πόλης των Φιλιατών), ενώ ακόμα υπάρχουν κενά σε παράλληλη στήριξη (π.χ. στη Β΄βάθμια από 17 που απαιτούνται προσλήφθηκαν 6).
Τα σχολικά κτίρια δεν έχουν υποστεί καμία ουσιαστική αναβάθμιση για δεκαετίες. Έλεγχοι για Αντισεισμική Προστασία, Πυρασφάλεια κ.ά., παρά τις παρεμβάσεις των Συλλόγων δεν υλοποιούνται.
Τις τελευταίες δεκαετίες δεν υπάρχει καμία μελέτη ανέγερσης νέων σχολείων παρότι η κατάσταση είναι ασφυκτική, ειδικά στην περίπτωση των Νηπιαγωγείων της Ηγουμενίτσας και του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηγουμενίτσας.
Τα σχολικά γεύματα δεν αφορούν όλα τα σχολεία, όλων των δήμων.
Και ο κατάλογος δεν έχει τέλος…

Δεν ανεχόμαστε το 2024 , όπου η πρόοδος της επιστήμης και της τεχνολογίας μπορεί να διασφαλίσει ακόμα υψηλότερου επιπέδου Παιδεία, η μόρφωση των παιδιών μας να υποβαθμίζεται.

Στηρίζουμε τις διεκδικήσεις των Συλλόγων Εκπαιδευτικών και Γονέων και απαιτούμε:

Ανάκληση των αποφάσεων συγχώνευσης τμημάτων και των αποφάσεων που αναστέλλουν την κατάτμηση τμημάτων.
Να γίνουν δεκτά όλα τα αιτήματα των σχολείων για κατατμήσεις (διχοτομήσεις με παιδαγωγικά κριτήρια).
Μαζικούς μόνιμους διορισμούς με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
Μείωση του ωραρίου των νηπιαγωγών όπως στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. Τμήματα μέχρι 15 νήπια και 2η Νηπιαγωγό σε όσα λειτουργούν με περισσότερα.Τμήματα 15 μαθητών σε Α΄, Β΄ τάξεις του Δημοτικού, σε κατευθύνσεις-τομείς-ειδικότητες ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (10 στα εργαστήρια) και έως 20 στις υπόλοιπες τάξεις μέχρι το Λύκειο.
Κάλυψη των αναγκών παράλληλης στήριξης για όλους τους μαθητές/τριες.
Τμήματα Ένταξης σε κάθε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο και 2ο σε μεγαλύτερα σχολεία.
Να εγκριθούν όλα τα τμήματα ειδικοτήτων και τομέων των ΕΠΑΛ και Π.ΕΠΑΛ. Να δοθεί η δυνατότητα εγγραφών όλων των μαθητών στην ειδικότητα που επιθυμούν.
Μοιραστείτε και απολαύστε!

In this article

Join the Conversation