1 – Στις 28 Ιουλίου, η ‘’ ΘΕΑΤΌ ‘’ Παραμυθιάς, μετέφερε με το όχημα της θεατρικής Τέχνης , τους ‘’ 12 ΕΝΟΡΚΟΥΣ ‘’ στην Κόρινθο και ειδικότερα στο ΧΙΛΙΟΜΟΔΙ και στο εκεί υπέροχο, υπαίθριο πέτρινο θέατρο ‘’ ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΠΠΑ ‘’, προκειμένου να ‘’συνεδριάσουν ’’ ΕΚΕΙ, και να ‘’εκδώσουν’’ ΕΚΕΙ την απόφασή τους, την ΕΤΥΜΗΓΟΡΙΑ τους, στα πλαίσια του 20ου ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ..
Ένα ΦΕΣΤΙΒΑΛ διαγωνιστικό, ένα ΦΕΣΤΙΒΑΛ από τα πλέον ιστορικά και σημαντικά όλης της χώρας, με συμμετοχή πολλών θεατρικών ομάδων από διάφορες πόλεις, και οι οποίες ομάδες επίσης είχαν προκριθεί – επιλεγεί για την συμμετοχή τους.
2 – Την Κυριακή 4 Αυγούστου, έπεσε η ΑΥΛΑΙΑ στην υπέροχη αυτή γιορτή της Τέχνης του Θεάτρου, στην όμορφη αυτή θεατρική μαγεία, στο καταπληκτικό αυτό ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ και ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ συναπάντημα, ένα συναπάντημα με άλλες θεατρικές ομάδες, με γνωριμίες και ανταλλαγές απόψεων με σημαντικούς του χώρου ανθρώπους, ένα συναπάντημα με τους οικοδεσπότες, με επικεφαλή την Πρόεδρο κ. Κική Τσόγκα, την Αναστασία Ρουστέμη, την Γιώτα Κλεμπετσάνη κ.λ.π., που τους διέκρινε περίσσεια ευγένεια και άκρατη φιλοξενία. Φυσικά οι προς αυτούς ευχαριστίες μας ΑΠΕΙΡΕΣ…
Ας επιστρέψουμε λοιπόν στη ‘’ συνέδριαση ‘’ των ‘’ 12 ΕΝΟΡΚΩΝ ‘’ στις 28 Ιουλίου. Ύστερα από μία κοπιαστική και δύσκολη ‘’ συνεδρίαση’’ (παράσταση ), οι ‘’ 12 ΕΝΟΡΚΟΙ ‘’εξέδωσαν την απόφασή τους, την ΕΤΥΜΗΓΟΡΙΑ τους, και μάλιστα ΟΜΟΦΩΝΑ… ΑΘΩΟΣ ο κατηγορούμενος, μια απόφαση απόλυτα σωστή, απόλυτα δίκαιη, και το κυριότερο, μια απόφαση ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΥΜΦΩΝΗ, με το ΚΟΙΝΟ ΠΕΡΙ ΔΙΚΑΙΟΥ ΑΙΣΘΗΜΑ..
3 – Θα ήταν όμως μεγάλη παράλειψη, αν δεν αναφερόμουνα και σε μία ΑΛΛΗ ‘’ΕΤΥΜΗΓΟΡΙΑ ‘’… Αυτή της Κριτικής Επιτροπής του Φεστιβάλ… Μια Κριτική Επιτροπή, της οποίας τα μέλη ήταν έγκριτοι, γνωστοί και καταξιωμένοι στο χώρο, ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ, ΗΘΟΠΟΙΟΙ, ΜΟΥΣΙΚΟΙ, ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ κ.λ.π.
Η ‘’ ΕΤΥΜΗΓΟΡΙΑ ‘’ λοιπόν της Κριτικής Επιτροπής, ήταν – κατά γενική ομολογία – άκρως ΤΙΜΗΤΙΚΗ για την ΘΕΑΤΌ Παραμυθιάς, αφού στην παράσταση ‘’ ΟΙ 12 ΕΝΟΡΚΟΙ ‘’ δόθηκαν ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ, τόσο ομαδικές όσο και ατομικές, οι οποίες βεβαίως έρχονται σε συνέχεια άλλων διακρίσεων, από άλλα Φεστιβάλ. Οι διακρίσεις αυτές βεβαίως ‘’φορτώνουν ‘’ την ομάδα, με περισσότερες ευθύνες, πέραν του ότι επιβεβαιώνεται , ότι η ΘΕΑΤΌ είναι μία εκ των σημαντικών πρεσβευτών της ΤΕΧΝΗΣ, της Θεατρικής δημιουργίας, όχι μόνο της Θεσπρωτίας, αλλά και ολόκληρης της ΗΠΕΙΡΟΥ…
Για την ιστορία λοιπόν, οι διακρίσεις αυτές είναι :
α) 1ο ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
β) 1Ο ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ( Γιάννης Δημάκας )
γ) 1ο ΒΡΑΒΕΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ( Μαρία Αναγνωστοπούλου )
δ) 2ο ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ ( Νίκος θεοδώρου )
ε) ΕΠΑΙΝΟΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΡΟΛΟΥ ( Χρήστος Ευαγγελίδης )
και
στ ) ΕΠΑΙΝΟΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΡΟΛΟΥ ( Άλκης Φάτσιος )
Εννοείται βεβαίως, μύριες όσες οι ευχαριστίες μας προς τα έγκριτα μέλη της Κριτικής Επιτροπής.
4 – Όπως γίνεται αντιληπτό, η ομάδα της ΘΕΑΤΌ, κατά την επιστροφή της στην Παραμυθιά, στην Θεσπρωτία, ήταν ‘’ φορτωμένη ‘’ με περισσότερο βάρος, όμως ήταν ένα βάρος ΕΥΧΆΡΙΣΤΟ, ένα βάρος ΤΙΜΗΤΙΚΟ, ένα βάρος που αντανακλά και αντιπροσωπεύει ΟΛΗ την ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ στον τομέα της ΤΕΧΝΗΣ, και ειδικότερα σ΄αυτόν της Θεατρικής δημιουργίας, και παράλληλα διατηρείται βάσιμη η ελπίδα, ότι θα υπάρχει η ίδια δημιουργική συνέχεια.. Αυτό γιατί, η ΤΕΧΝΗ είναι εκείνη, που ΑΝΟΙΓΕΙ ΝΕΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ, η ΤΕΧΝΗ είναι το ΟΧΗΜΑ που μπορεί να κάνει τους ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, με πλέον ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ τρόπο, να θεωρούν, να αναλύουν και εν τέλει να ερμηνεύουν, τα κάθε λογής ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΑ και ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ φαινόμενα και γεγονότα. Η ΤΕΧΝΗ, η Θεατρική δημιουργία συντείνει στο να κάνει τους ανθρώπους, να φέρνουν στην επικαιρότητα κάθε φορά, το καλύτερο κομμάτι του εαυτού τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Φυσικά είναι γνωστό, ότι η ΤΕΧΝΗ από ΜΟΝΗ της, άρα και το ΘΕΑΤΡΟ, δεν μπορεί ν΄ αλλάξει την κοινωνία, τον κόσμο… όταν όμως η κοινωνία είναι σε διαδικασία αλλαγής προς το καλύτερο, τότε, είναι βέβαιον ότι η ΤΕΧΝΗ, είναι πάντα εκεί ΠΑΡΟΥΣΑ, και έχει εναποθέσει και αυτή, το λιθαράκι της, σε αυτήν την διαδικασία ΑΛΛΑΓΗΣ…