Τα τελικά βήματα για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού καλείται να χαράξει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και την υπογραφή της σύμβασης με την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS Project, και συνεπάγεται σοβαρές αλλαγές όχι μόνο στο ύψος των διοδίων, αλλά και στα δικαιώματα δωρεάν διελεύσεων που έχουν χορηγηθεί για τις τοπικές μετακινήσεις.
Στις παράπλευρες απώλειες της παραχώρησης της Εγνατίας οδού θα είναι και οι 76.000 κάρτες δωρεάν τοπικών μετακινήσεων σε χρήστες του δρόμου που εν όψει της ιδιωτικοποίησης του οδικού άξονα θα πρέπει να ανακληθούν. Διαφορετικά, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα πρέπει να καλύψει το κόστος της διατήρησής τους, κάτι που δεν φαίνεται διατεθειμένο να κάνει καθώς συνεπάγεται αυξημένο κόστος.
Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα θέματα, για την Εγνατία υπάρχει η εκκρεμότητα με την αδειοδότηση των σηράγγων για την οποία, όπως λένε στο υπουργείο, έχουν γίνει οι απαιτούμενες ενέργειες. Πρόκειται για σήραγγες παλιές που κατασκευάστηκαν προτού εκδοθούν οι νέοι κανονισμοί ασφάλειας, για τους οποίους το ΤΑΙΠΕΔ προσέλαβε ειδικό τεχνικό σύμβουλο και εκπόνησε τις απαιτούμενες μελέτες. Οι μελέτες αυτές ορίζουν τις επεμβάσεις που πρέπει να γίνουν ώστε να ακολουθήσουν πρώτα η έγκριση και κατόπιν η αδειοδότηση από τη Διοικητική Αρχή Σηράγγων.
Υπενθυμίζεται ότι η προσφορά της κοινοπραξίας στον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας ήταν στο ύψος του 1,5 δισ. ευρώ, δηλαδή κατά 1 δισ. ευρώ παραπάνω από το τίμημα που πρόσφερε η δεύτερη κοινοπραξία του διαγωνισμού (Vinci, Μυτιληναίος, ΑΒΑΞ).