Στην τελική ευθεία μπαίνει η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτη, μετά την έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο της σύμβασης με την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS PROJECTS.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του ypodomes.com ο πολυετής διαγωνισμός για την παραχώρηση οδεύει προς ολοκλήρωση από το ΤΑΙΠΕΔ και το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Υπάρχουν όμως ακόμα αρκετά βήματα μέχρι να φτάσουμε στις υπογραφές και να αλλάξει χέρια η Εγνατία Οδός, δηλαδή απο κρατική να περάσει στον έλεγχο του σχήματος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS PROJECTS.
Όπως σημειώνουν πηγές κοντά στον διαγωνισμό στο ypodomes.com η ολοκλήρωση της έγκρισης από το Ελεγκτικό Συνέδριο είναι ένα πρώτο σημαντικό βήμα όμως πρέπει ακόμα να γίνουν αρκετά για να δούμε την ολοκλήρωση της παραχώρησης του οδικού άξονα.
Ένα από τα βήματα που πρέπει να γίνουν είναι να εκδοθεί η ΚΥΑ από τα υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών της πρώτης αύξησης της τιμής των διοδίων από 3 λεπτά που είναι σήμερα σε 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Αυτό προβλέπει και η διακήρυξη του διαγωνισμού. Να θυμίσουμε πως στους υπόλοιπους υπεραστικούς αυτοκινητόδρομους της χώρας η χρέωση έχει διαμορφωθεί σε 6,7 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Στη συνέχεια (μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης) προβλέπεται και δεύτερη αύξηση από τα 4 λεπτά στα 5 λεπτά ανά χιλιόμετρο.
Ακόμα ένα σημαντικό βήμα είναι να δημιουργηθεί η εταιρεία ειδικού σκοπού από το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ– EGIS PROJECTS. Αυτό, θα δώσει σάρκα και οστά στην υπόσταση του νομικού προσώπου που θα αναλάβει τις τύχες της Εγνατίας Οδού. Αντίστοιχες εταιρείες έχουν δημιουργηθεί και για τις ανάγκες λειτουργίας των παραχωρήσεων σε Ολυμπία Οδό, Νέα Οδό, Κεντρική Οδό, Αυτοκινητόδρομο Μορέα και Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου.
Παράλληλα θα πρέπει να ολοκληρωθεί η αδειοδότηση των σηράγγων στο επίπεδο πέντε από την ειδική υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Η σχετική διαδικασία έχει ξεκινήσει και είναι σε εξέλιξη. Η Εγνατία Οδός διαθέτει δεκάδες σήραγγες ειδικά στο δυτικό της τμήμα που διασχίζει μεγάλους ορεινούς όγκους όπως η Πίνδος.