Σε μία ακόμη καθυστέρηση οδηγείται η υπογραφή της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, κάτι που είναι προς όφελος όσων χρησιμοποιούν τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας.
Η Εγνατία έχει ανάδοχο από τον Αύγουστο του 2021 (την κοινοπραξία των ΓΕΚ Τέρνα – Egis Projects), αλλά ακόμη η σύμβαση παραχώρησης δεν έχει υπογραφεί με το χρονοδιάγραμμα να παραμένει άγνωστο και να συνδέεται άμεσα με τη διενέργεια των εκλογών.
Σύμφωνα με δημοσίευμα στο newmoney η αλλαγή στο κόστος χρήματος και η αύξηση των επιτοκίων έφεραν ένα καινούριο μοντέλο χρηματοδότησης στο έργο, καθώς οι συνθήκες έχουν διαφοροποιηθεί σε σχέση με την εποχή που ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός. Πληροφορίες από αρμόδιες πηγές της κοινοπραξίας αναφέρουν ότι έχει συντελεστεί το οικονομικό κλείσιμο της παραχώρησης, κάτι που εφόσον ισχύει σημαίνει ότι υπάρχει διασφαλισμένη χρηματοδότηση. Ωστόσο, η παραχώρηση για να υπογραφεί έχει και μια σειρά από προαπαιτούμενα που καθιστούν εξαιρετικά χρονοβόρες τις διαδικασίες, με το Δημόσιο να σημειώνει ήδη μεγάλες καθυστερήσεις.
Για να γίνει η πιστοποίηση 16 σηράγγων, όπως προβλέπει ο διαγωνισμός, έπρεπε η Εγνατία, σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, να προχωρήσει σε μελέτες ανάλυσης επικινδυνότητας (risk analysis), οι οποίες μέχρι πρότινος δεν υπήρχαν. Αυτές οι μελέτες υποβλήθηκαν στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου, που θα εισηγηθούν στη Διοικητική Αρχή Σηράγγων (ΔΑΣ), η θητεία της οποίας πρόσφατα ανανεώθηκε, την αδειοδότηση ή όχι ώστε να κυκλοφορούν μέσα σε αυτές τα συμβατικά βαρέα οχήματα.
Στον διαγωνισμό όμως υπάρχει άλλη μία μεγάλη καυτή πατάτα ως προαπαιτούμενο, η οποία συνδέεται με την αναπροσαρμογή των διοδίων. Προτού υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης, η τιμή των διοδίων προβλέπεται από τους όρους της μακροχρόνιας παραχώρησης ότι θα πρέπει να αναπροσαρμοστεί στα 4 λεπτά το χιλιόμετρο.
Στη συνέχεια, με την έναρξη της παραχώρησης, τα διόδια θα χρειαστεί να αυξηθούν στα 5 λεπτά ανά χιλιόμετρο, όταν σήμερα είναι κάτω από τα 3 λεπτά. Ετσι, σε μια περίοδο τριών ετών θα έχουν ανατιμηθεί και διαμορφωθεί στα 6,3 λεπτά, δηλαδή σε υπερδιπλάσια τιμή σε σχέση με σήμερα. Πρόκειται για μια αύξηση εξαιρετικά μεγάλη που εκτιμάται ότι θα αλλάξει και το κυκλοφοριακό μοντέλο στην Εγνατία, καθώς δεν αποκλείεται να μειώσει και την κίνηση.
Join the Conversation