Συνέντευξη παραχώρησε ο βουλευτής Θεσπρωτίας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Μάριος Κάτσης στην ΕΡΤ Ιωαννίνων και τη δημοσιογράφο Βάσω Γκόρου, σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, τον σιδηροδρομικό αποκλεισμό της Ηπείρου διά στόματος Πρωθυπουργού, αλλά και την εν γένει αντιαναπτυξιακή πολιτική της ΝΔ για τη Θεσπρωτία και ευρύτερα την Ήπειρο.
Ερωτώμενος στο ξεκίνημα της συνέντευξης για τη χθεσινή υπογραφή της πώλησης των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ) από το ΤΑΙΠΕΔ στους ιδιώτες, ο Μάριος Κάτσης σχολίασε ότι η κυβέρνηση, στο παρά ένα πριν αποχαιρετήσει από την θέση της εξουσίας τη χώρα, είχε σκοπό να ολοκληρώσει ένα προεκλογικό deal της Μητσοτάκης Α.Ε. Κατά την τελετή υπογραφής της ιδιωτικοποίησης και όλο το διάστημα μέχρι να φτάσουμε σε αυτή, οι Υπουργοί της κυβέρνησης καυχιόντουσαν ότι η πώληση των λιμανιών είναι στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης ΝΔ, σε αντίθεση με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που είχε σταματήσει διά νόμου κάθε τέτοια μεθόδευση του ΤΑΙΠΕΔ.
Όπως τόνισε, οι υπογραφές έπεσαν χωρίς να έχει γίνει γνωστό τι επενδύσεις πρόκειται και σκοπεύουν να κάνουν στο λιμάνι οι νέοι ιδιοκτήτες και αν θα ικανοποιήσουν τα αιτήματα των τοπικών κοινωνιών για απόδοση της χερσαίας ζώνης που δεν χρησιμοποιείται για λιμενικές εγκαταστάσεις στους οικείους Δήμους. Θύμισε, μάλιστα, ότι η τοπική κοινωνία έχει προβεί το προηγούμενο διάστημα σε δυναμικές κινητοποιήσεις για αυτά τα ζητήματα και ενάντια στην πώληση και αποδεικνύεται ότι η κυβέρνηση την «γράφει στα παλιά της τα παπούτσια».
Σημείωσε, επιπλέον, ότι προχωρούν στο μοντέλο της πώλησης μετοχών τη στιγμή που όλη η Ευρώπη αναζητά ένα άλλο μοντέλο αξιοποίησης των εθνικών υποδομών. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «προχωράνε αμετανόητοι να πουλήσουν τα ασημικά του Κράτους λες και πουλάνε την περιουσία του παππού τους», με αποτέλεσμα «σήμερα να ξημερώσουμε και οι μετοχές του ΟΛΗΓ να ανήκουν σε ιταλικά χέρια». Έθεσε, ακόμα, ζήτημα σύγκρουσης συμφερόντων και νόθευσης του ανταγωνισμού, καθώς ο νέος Ιταλός ιδιοκτήτης του ΟΛΗΓ που θα ασκεί τη λιμενική και τιμολογιακή πολιτική, είναι ταυτόχρονα και ένας εκ των ανταγωνιζόμενων ναυτιλιακών εταιρειών που χρησιμοποιούν το λιμάνι, κάτι για το οποίο ο αρμόδιος Υπουργός Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκης δεν έχει δώσει απαντήσεις, ακόμα κι όταν ρωτήθηκε στη Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση του Μάριου Κάτση.
Ο κ. Κάτσης χαρακτήρισε ως ψέματα όσα έχει πει ο Πρωθυπουργός και τα «γαλάζια» στελέχη ότι θα αποδοθεί η χερσαία ζώνη πριν την πώληση του λιμανιού, καθώς αυτό τελικά δεν έγινε μέχρι τη χθεσινή πώληση. Οι οικείοι Δήμοι ακόμα δε γνωρίζουν πώς θα χρησιμοποιείται το παράκτιο μέτωπο της Θεσπρωτίας και οι εργαζόμενοι δεν γνωρίζουν καμία δέσμευση για τις θέσεις εργασίας. Όπως σημείωσε, για να φτάσει να αποδοθεί η χερσαία ζώνη απαιτούνταν μια σειρά από πολύπλοκες γραφειοκρατικές διαδικασίες που εδώ και 4 χρόνια δεν έγιναν. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. θύμισε ότι η κυβέρνηση αρνήθηκε να γνωστοποιήσει τη σύμβαση παραχώρησης ακόμα και στη Βουλή στην αίτηση κατάθεσης εγγράφων στην οποία είχε προχωρήσει ο ίδιος τον Οκτώβριο 2022, επικαλούμενη λόγους απορρήτου. Προκάλεσε, μάλιστα, τον τοπικό βουλευτή της ΝΔ κ. Γιόγιακα και τον «γαλάζιο» Δήμαρχο Ηγουμενίτσας κ. Λώλο, που κατά τ΄ άλλα παρέστησαν με πανηγύρια και πλατιά χαμόγελα στην τελετή πώλησης του λιμανιού χωρίς να πάρουν τίποτα για τη Θεσπρωτία, να δημοσιοποιήσουν της σύμβαση παραχώρησης αν την έχουν δει. Ειδάλλως συνάγεται το συμπέρασμα ότι κάτι έχουν κρύψουν από τον Θεσπρωτικό Λαό και η σύμβαση θα έρθει τελικά ως τετελεσμένο γεγονός για κύρωση στη Βουλή. «Να μας πουν τώρα τι αντισταθμιστικά οφέλη πήραν για την πόλη!», ζήτησε επιτακτικά ο Μάριος Κάτσης, αναφερόμενος στην απουσία δεσμεύσεων για κατασκευή εμπορευματικού κέντρου, μαρίνας και χώρων στάθμευσης. «Είναι ώρα ευθύνης για όλους! Βρισκόμαστε μπροστά σε αποφάσεις που θα επηρεάσουν το μέλλον μας και των επόμενων γενεών για τα επόμενα πάρα πολλά χρόνια», είπε, καταγγέλλοντας ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη των deals, με τις μεθοδεύσεις της δεσμεύει κάθε επόμενη κυβέρνηση και αιρετή αυτοδιοίκηση.
Στο σημείο αυτό, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. έφερε ως ένα ακόμα παράδειγμα τους τίτλους τέλους που έβαλε ο κ. Μητσοτάκης στο πάγιο αίτημα των κατοίκων της Ηπείρου για σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας με το υφιστάμενο δίκτυο (σιδηροδρομική Εγνατία), έργο τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας για τη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων. Ο Πρωθυπουργός διέψευσε, έτσι απαξιωτικά, μέσα από μια μαγνητοσκοπημένη συνέντευξή του, τα Δελτία Τύπου με τις υποσχέσεις του τοπικού βουλευτή κ. Γιόγιακα και του Υφυπουργού Μεταφορών κ. Καραγιάννη για τη δήθεν δρομολόγηση του έργου. Ο Μάριος Κάτσης θύμισε, μάλιστα, ότι υπήρχε ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για τη «σιδηροδρομική Εγνατία» και πως, όταν ο ίδιος έκανε Ερώτηση στη Βουλή προς τους κ.κ. Καραμανλή και Γεωργιάδη τι γίνεται με αυτά τα χρήματα, ο ένας πετούσε το μπαλάκι στον άλλον, μη δίνοντας καμία ουσιαστική απάντηση, καθώς την οριστική απάντηση την επιφύλασσε στους Θεσπρωτούς ο ίδιος ο Πρωθυπουργός. «Πώς θα αναπτυχθεί εμπορευματικά το λιμάνι Ηγουμενίτσας, όπως διατείνονται οι συμμετέχοντες στην αγοραπωλησία των μετοχών του ΟΛΗΓ, αν την ίδια στιγμή δε μιλάει κανείς για κατασκευή εμπορευματικού κέντρου και σιδηροδρομική σύνδεσης;», αναρωτήθηκε ο κ. Κάτσης.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. κατηγόρησε τη ΝΔ ότι επί 4 χρόνια δεν έκανε τίποτα για τη Θεσπρωτία, καθώς μεταξύ άλλων απένταξε από την χρηματοδότηση το εμπορευματικό κέντρο του λιμανιού, δεν ενέταξε στο Ταμείο Ανάκαψης την κατασκευή του Περιφερειακού Ηγουμενίτσας και του αυτοκινητόδρομου μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα στο Μαυρομάτι, αλλά και κανένα άλλο έργο στη Θεσπρωτία. Στον αντίποδα, ερωτώμενος από τη δημοσιογράφο για τα έργα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, απάντησε πως ο ΣΥΡΙΖΑ ολοκλήρωσε την κατασκευή της Β’ Φάσης του λιμανιού (Τ2 και Τ3) και εξασφάλισε τη χρηματοδότηση του κομβικού αναπτυξιακού έργου της Γ’ Φάσης του λιμανιού που η κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ είχε αφήσει στον αέρα, πράγματα που σήμερα οι Ιταλοί ιδιώτες βρίσκουν έτοιμο και τα παίρνουν «μπιτ παρά». Ανέφερε ακόμα ότι επί ΣΥΡΙΖΑ έγινε η ένταξη στο στρατηγικό πρόγραμμα INTEREGG της χρηματοδότησης του Περιφερειακού Ηγουμενίτσας και τη σύνδεσης με το τελωνείο στο Μαυρομάτι, έργο κορυφαίας αναπτυξιακής σημασίας για τον τόπο, που η ΝΔ το έχει αφήσει πίσω.
Κλείνοντας τη συνέντευξη, ο Μάριος Κάτσης διατύπωσε αναλυτικότερα τα ερωτήματα που μένουν αναπάντητα από την Κυβέρνηση: «Θα παραχωρηθεί στον Δήμο η χερσαία ζώνη που θα εξαιρεθεί ή απλά θα εξαιρεθεί και θα γυρίσουμε στο καθεστώς του 2005 που δεν είχε φορέα διαχείρισης; Αν είναι τόσο απλό, όπως λένε, γιατί δεν το είχε κάνει τότε η κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας επί υπουργίας Μπέζα; Δεν ήταν απλό! Τα κομμάτια που θα παραμείνουν στη χερσαία ζώνη θα είναι νομιμοποιημένα; Πού θα χαραχτεί ο αιγιαλός; Πώς θα αξιοποιείται το πάρκινγκ τι θα γίνει με τους αλιείς στα Σύβοτα, στην Πλαταριά και στη Σαγιάδα; Έχουν απαντήσει για αυτά;». Για να ολοκληρώσει λέγοντας: «Γι’ αυτό λέω να δοθεί η σύμβαση στη δημοσιότητα! Δε μπορεί να πηγαίνουμε εν κρυπτώ! Και αυτές τις φιέστες, τα πανηγύρια και τα χαμόγελα μαζί με τον «βαστάζο» Διευθύνων Σύμβουλο του ΟΛΗΓ, ο οποίος προσδοκά την παραμονή του για λίγο ακόμα την επόμενη μέρα ως μεταβατική λύση, αυτά τα ακούω βερεσέ…».
Το ηχητικό ολόκληρης της συνέντευξης του Μάριου Κάτση:
Join the Conversation