ΜΛ ΚΚΕ Θεσπρωτίας | Ξεπούλημα του λιμανιού στον ιταλικό όμιλο Grimaldi

Ανακοίνωση

Άλλη μια ιδιωτικοποίηση ενός μεγάλου λιμανιού ολοκληρώθηκε. Παρόντες στην αγοραπωλησία ο δήμαρχος, ο κυβερνητικός βουλευτής και ο διορισμένος από αυτόν διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΗΓ ΑΕ

Την Τρίτη 21/3/2023 η κυβέρνηση της ΝΔ, στα πλαίσια του ξεπουλήματος του δημόσιου πλούτου της χώρας, κατ΄ εντολή της ΕΕ και στη υπηρεσία των συμφερόντων του ξένου και του ντόπιου κεφαλαίου, συνεχίζοντας την πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, μετά τα λιμάνια Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης, υπέγραψε την σύμβαση πώλησης του 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ Α.Ε.), έναντι συνολικού τιμήματος 84,17εκατ.€, όταν για την κατασκευή του έχουν δοθεί εκατοντάδες εκατομμύρια του ελληνικού λαού.

Η σύμβαση υπεγράφη μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ, και της μεγάλης ιταλικής ναυτιλιακής εταιρείας του Ομίλου Grimaldi, με έδρα τη Νάπολι, που έχει αγοράσει και τις «Mινωϊκές Γραμμές» και που στα 130 πλοία του στόλου της, έχουν εκδηλωθεί πάνω από έξι πυρκαγιές τα τελευταία χρόνια και ένα οχηματαγωγό τους βούλιαξε στο Βισκαϊκό, (μεταξύ αυτών, στις ελληνικές θάλασσες, στο «Norman Atlantic», το 2014 με δεκάδες νεκρούς και στο «Euroferry Olympia», το 2022.

Μάλιστα αυτό γίνεται την στιγμή που ο λαός μας είναι στους δρόμους για το έγκλημα που έγινε στους ιδιωτικοποιημένους στο Ιταλικό κρατικό μονοπώλιο σιδηροδρόμους, ενώ η κυβέρνηση της ΝΔ επιμένει να ιδιωτικοποιήσει και το νερό (ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ) και ένα άλλο νοσοκομείο (Παιδογκολογικό),.

Η ΟΛΗΓ ΑΕ ήταν κερδοφόρα εταιρεία του Ελληνικού Δημοσίου, που είχε περιέλθει στο ΤΑΙΠΕΔ, στον οποίο μέχρι τώρα πήγαιναν τα κέρδη της, για να ταΐσει τον μνημονιακό Μινώταυρο. Σαν προίκα, εκτός από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, δίνονται στους «Ναπολιτάνους» και τα λιμάνια της Πλαταριάς, των Συβότων με όλη τη χερσαία έκτασή τους και όλη η παραθαλάσσια Σκάλα Σαγιάδας, που με ένα μεθοδευμένο σχέδιο, τα προηγούμενα χρόνια, με την συναίνεση των τοπικών αρχών, μετατράπηκαν από αλιευτικά σε τουριστικά καταφύγια.

Ταυτόχρονα – πρωτοφανές και για τα διεθνή δεδομένα – δίνεται και το λιμάνι εσωτερικού για Κέρκυρα, ενώ στην αρχή του ποδηλατοδρόμου – πεζοδρόμου προς το Δρέπανο – και σε βάρος αυτού – έχει χωροθετηθεί η μαρίνα 340 τουριστικών σκαφών (άλλο δώρο προς τον αγοραστή), με κτιριακές εγκαταστάσεις 36.000τμ.

Στην προς πώληση έκταση περιλαμβάνονται και η ονομαζόμενη «χερσαία ζώνη» του Λιμανιού (λιμανάκι, γηπεδάκια, τμήματα πεζοδρόμου και του Δρεπάνου), που σήμερα απολαμβάνουν πολίτες της Ηγουμενίτσας, αφού όλα αυτά τα χρόνια, μέσα από ένα πραγματικό «γαϊτανάκι» – κοροϊδία όλων των κυβερνήσεων, με όλες τις δημοτικές αρχές, η «χερσαία ζώνη» όλο θα παραχωρούνταν στο Δήμο, χωρίς ποτέ να έχει παραχωρηθεί.

Μάλιστα η παρούσα Δημοτική Αρχή, που παραβρέθηκε με τον Δήμαρχο, τον κυβερνητικό βουλευτή και τον διορισμένο Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΗΓ με καμάρι στην αγοραπωλησία, επαναπαύθηκε στις υποσχέσεις της κυβέρνησης ότι η «χερσαία ζώνη» θα δοθεί στο Δήμο πριν από την πώληση του Λιμανιού, εκτονώνοντας έτσι τις κινητοποιήσεις των κατοίκων.

Με την πώληση του Λιμανιού στο ιταλικό εφοπλιστικό κεφάλαιο, πέρα από το βάθεμα της εξάρτησης της χώρας, το καινούργιο «αφεντικό» θα μετατραπεί σε «κράτος εν κράτει», θα έχει στη διάθεσή του όλα αυτά τα φιλέτα και θα μετατρέψει την Ηγουμενίτσα μια παραλιακή πόλη και τα παραθαλάσσια χωριά Πλαταριά, Σύβοτα, Σαγιάδα, χωρίς μέτωπο στην παραλία, αποκλείοντας τους κατοίκους από κάθε δραστηριότητα σε αυτήν, ενώ άδηλο είναι το μέλλον των εργαζομένων στην ΟΛΗΓ ΑΕ.

Θεωρούμε ότι δεν χρειάζεται να μιλήσουμε σε καλόπιστους και λογικούς ανθρώπους για τις τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις αυτού του ξεπουλήματος. Είναι ένα θέμα άλλωστε που έχει συζητηθεί και που οι φορείς και η Θεσπρωτική κοινωνία έχουν εκφράσει τις απόψεις των. Όλα αυτά τα χρόνια το Λιμάνι για πολλούς ήταν η «Μεγάλη Ιδέα» που θα έφερνε την «ανάπτυξη», μόνον που η ανάπτυξη δεν ήρθε και η φτώχεια και η ανεργία, σαν αποτέλεσμα των αντιλαϊκών πολιτικών, μεγάλωσε.

Απεναντίας είχαμε την κυκλοφοριακή συμφόρηση, λόγω μη ύπαρξης Περιφερειακής οδού, τις πλημμύρες στο Λαδοχώρι, τον θόρυβο και την αιθαλομίχλη των καραβιών, την καταστροφή των πράσινων λόφων της «Γωνιάς», την αύξηση της αξίας της γης, την ακρίβεια σε καύσιμα και σε όλα τα αγαθά, το κλείσιμο των περισσότερων Ναυτικών Πρακτορείων, όπου δούλευαν αρκετοί εργαζόμενοι, όλα σε όφελος των εφοπλιστικών εταιρειών,

Τώρα μας περιμένουν νέες απειλές. Ο αγώνας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και στο ξεπούλημα των Λιμανιού της Ηγουμενίτσας, της «χερσαίας ζώνης» και των μικρότερων λιμανιών της Θεσπρωτίας, για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των πολιτών στους δημόσιους αυτούς χώρους, ενάντια – τελικά – στην υποβάθμιση της ζωής μας, πρέπει να συνεχιστεί και να πάρει καινούργιες μορφές.



In this article

Join the Conversation