Με αφορμή την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ περί κατακύρωσης της απόκτησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ Α.Ε.) από εταιρεία συμφερόντων ξένου επενδυτή, ο Υπεύθυνος Ναυτιλίας, Νησιωτικής Πολιτικής και Τουρισμού του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – Κινήματος Αλλαγής, Βουλευτής Κέρκυρας, κ. Δημήτρης Μπιάγκης δήλωσε τα ακόλουθα:
«Η κυβέρνηση της Ν.Δ. δυστυχώς συνεχίζει να εφαρμόζει ένα νεοφιλελεύθερο μοντέλο πώλησης των βασικών περιουσιακών στοιχείων της χώρας μας, όπως είναι τα λιμάνια της, με προχειρότητα, αποσπασματικά, χωρίς ολοκληρωμένο σχεδιασμό, χωρίς κοινούς κανόνες και διασφαλίσεις του υγιούς ανταγωνισμού και του δημόσιου συμφέροντος, υπονομεύοντας τον δημόσιο πλούτο και τις αναπτυξιακές προοπτικές της πατρίδας μας.
Επιλέγεται από την κυβέρνηση μία «ελληνική πατέντα» άκριτης και πλήρους ιδιωτικοποίησης των λιμένων της χώρας, που δεν εφαρμόζεται στη συντριπτική πλειοψηφία των λιμένων διεθνώς και δεν αποτελεί επιλογή των άλλων ευρωπαϊκών κρατών ακόμη και με συντηρητικές κυβερνήσεις, ενώ σαφώς δεν υπαγορεύεται από οποιαδήποτε μνημονιακή υποχρέωση, παρά τους όψιμους ισχυρισμούς του ΣΥΡΙΖΑ που ως κυβέρνηση εφάρμοσε πρώτος την αυτή πολιτική για τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας (ΟΛΠ, ΟΛΘ).
Οι ευθύνες της κυβέρνησης και τα κρίσιμα ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα είναι σοβαρά:
Γιατί δεν έχει ακόμη εκπονηθεί η προβλεπόμενη από το νόμο εθνική λιμενική πολιτική, πριν τουλάχιστον την άρον άρον εκποίηση των μεγαλύτερων λιμένων της χώρας;
Πως τεκμηριώνεται ότι το διεθνώς αμφισβητούμενο και μη επιλέξιμο μοντέλο αξιοποίησης των λιμένων που ακολουθεί είναι το πλέον ενδεδειγμένο για το δημόσιο συμφέρον, όταν μάλιστα έχει ήδη φροντίσει η κυβέρνηση να απαξιώσει και αδρανοποιήσει τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένα;
Ποιοι κανόνες, όροι και δικλίδες ασφαλείας εφαρμόζονται ώστε να διασφαλίζεται πως δεν θα εμφανιστούν φαινόμενα καταχρηστικής εκμετάλλευσης δεσπόζουσας θέσης ή ολιγοπωλιακών καταστάσεων από τους επενδυτές, όταν μάλιστα ήδη υπάρχει η εμπειρία καταγγελιών αντίστοιχων δυσλειτουργιών από φορείς και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή του λιμένα του Πειραιά, όπως ενδεικτικά στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής ή της διαχείρισης αποβλήτων;
Πως διασφαλίζονται οι συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού, ελέγχου των χρεώσεων των λιμένων αλλά και της αναπτυξιακής προοπτικής αυτών, σε σχέση με τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, όταν μάλιστα ο βασικός μέτοχος του οργανισμού λιμένα είναι παράλληλα και χρήστης συγκεκριμένων λιμενικών υπηρεσιών;
Το μοντέλο αξιοποίησης των λιμένων της χώρας που εμείς, ως Π.Α.Σ.Ο.Κ.-Κίνημα Αλλαγής συνεχίζουμε με συνέπεια και τεκμηριωμένα να προτείνουμε είναι αυτό που εφαρμόζεται στη συντριπτική πλειοψηφία των λιμένων στην Ευρώπη και στον κόσμο.
Βασίζεται στη διατήρηση της πλειοψηφίας των μετοχών των οργανισμών λιμένων στο ελληνικό δημόσιο, με παράλληλη συμμετοχή στο μετοχικό σχήμα στρατηγικών επενδυτών και με παραχώρηση χρήσης των επί μέρους λιμενικών υπηρεσιών με διαφανείς διαδικασίες, κανόνες, έλεγχο και λογοδοσία, ώστε να εξασφαλίζεται η ανάπτυξη των λιμανιών και των ευρύτερων περιοχών που τα περιβάλλουν, διασφαλίζοντας το δημόσιο συμφέρον και την ισονομία και αποφεύγοντας ολιγοπωλιακές καταστάσεις.
Για αυτό το λόγο άλλωστε επιμένουμε στην ανάγκη να εκπονηθεί επιτέλους ενιαία εθνική λιμενική πολιτική και να λειτουργεί μία ανεξάρτητη, υπερκομματική και ισχυρή Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων.
Για αυτό το λόγο έχουμε ήδη αντιταχθεί, εντός και εκτός κοινοβουλίου, στο νεοφιλελεύθερο μοντέλο που αρχικά εφαρμόστηκε στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ και επεκτείνεται σήμερα από τη Ν.Δ. και με αίσθημα ευθύνης θα συνεχίσουμε να το κάνουμε όσο συνεχίζεται η υφιστάμενη κυβερνητική πολιτική.»
Join the Conversation