Όπως έχουμε ξαναπεί, μια σειρά απο εργασίες στο αυτοκίνητο μας, μπορούμε να τις κάνουμε και μονοι μας. Μια απο αυτές τις εργασίες, ειναι και τα μπουζί των οχημάτων μας.
Το μπουζί είναι το κεντρικό στοιχείο του συστήματος ανάφλεξης του οχήματος. Η λειτουργία του είναι η έγκαιρη ανάφλεξη του καυσίμου σε έναν
βενζινοκινητήρα, ένα καρμπυρατέρ ή έναν εγχυτήρα. Το μείγμα αναφλέγεται με σπινθήρα μεταξύ των ηλεκτροδίων του εξαρτήματος. Τη στιγμή αυτή μια τάση μερικών δεκάδων χιλιάδων βολτ περνάει πάνω από τα ηλεκτρόδια.
Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά σχεδιασμού, αυτά τα εξαρτήματα αυτοκινήτων είναι κατάλληλα για όλους τους τύπους συστημάτων ανάφλεξης αυτοκινήτων. Σκοπός του εξαρτήματος αυτού είναι η ανάφλεξη του μείγματος καυσίμου-αέρα στο θάλαμο καύσης. Η ανάφλεξη πραγματοποιείται με σπινθήρα που εμφανίζεται μεταξύ των ηλεκτροδίων.
Η τάση είναι πολύ υψηλή, αρκετές χιλιάδες ή και δεκάδες χιλιάδες βολτ. Εμφανίζεται μεταξύ των ηλεκτροδίων και μεταδίδεται μέσω του καλωδίου στο καύσιμο μείγμα.
Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό είναι το μέγεθος του διακένου μεταξύ των ηλεκτροδίων – όσο μεγαλύτερο είναι, τόσο ισχυρότερη θα είναι η ζώνη ανάφλεξης και αυτό επηρεάζει την απόδοση του κινητήρα, την οικονομία καυσίμου, την ομαλή λειτουργία των κυλίνδρων.
Σήμερα δούμε, πως αντικαθιστούμε μπουζί σε ένα τυπικό όχημα OPEL.
Το μπουζί στα αυτοκίνητα OPEL Agila A (H00) (Baujahr 09.2000–12.2007) / OPEL Astra F Cabrio (T92) (Baujahr 03.1993–03.2001) / OPEL Tigra Coupe (S93) (Baujahr 07.1994–12.2000), θα πρέπει να αντικαθίσταται κανονικά, με μια συγκεκριμένη διαδικασία. Παρ’ όλα αυτά, ενδέχεται να υπάρξουν ελάχιστες διαφοροποιήσεις, λόγω συγκεκριμένων χαρακτηριστικών του σχεδιασμού του οχήματος.
Βίντεο αντικατάσταση μπουζί autodoc.gr
Ο εξοπλισμός που θα χρειαστούμε είναι απλός και βρίσκεται στα περισσότερα γκαράζ ή μπορεί ευκολα να αποκτηθεί. Ποιο συγκεκριμένα, θα χρειαστούμε: Σπρέι ηλεκτρονικών, αντικολλητικό λιπαντικό υψηλής θερμοκρασίας, δυναμόκλειδο, πρίζα μπουζί ν. 16, εργαλεία σύσφιξης, κλειδί καστάνιας και τέλος κάλυμμα φτερών
Γενικά τα βήματα που χρησιμοποιούμε είναι 6, αφού πρώτα στρώσουμε το κάλυμμά των φτερών, καθαρίζουμε με αέρα το τμήμα της μηχανής που θα ασχοληθούμε και φυσικά εχουμε πάρει ολα τα μέτρα ασφαλείας.
- Ξεκουμπώνουμε τη φίσα από τον πολλαπλασιαστή.
- Αφαιρούμε το πηνίο ανάφλεξης
- Ξεβιδώνουμε τα μπουζί
- Βιδώνουμε τα νέα μπουζί και σφίξτε τα
- Τοποθετούμε τον πολλαπλασιαστή
- Κουμπώνουμε τη φίσα του πολλαπλασιαστή
Join the Conversation