Στη συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής τοποθετήθηκε ως ομιλητής ο Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., Μάριος Κάτσης, σχετικά με την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. για σύσταση εξεταστικής επιτροπής για τη διερεύνηση της επιχείρησης πολιτικής χειραγώγησης της κοινής γνώμης, ευτελισμό των θεσμών και κατασπατάληση δημοσίου χρήματος και αφορά τις λίστες Πέτσα, περίεργες δημοσκοπήσεις όπως της Opinion Poll και υπόθεση χρηματοδότησης ΜΜΕ στο εξωτερικό μέσω της Enterprise Greece.
Ο Μάριος Κάτσης ξεκίνησε την ομιλία του λέγοντας ότι: «Με την πρόταση που καταθέσαμε για τη σύσταση της εξεταστικής επιτροπής, ήρθε η ώρα να ελεγχθεί επιτέλους στο κοινοβούλιο, αυτό που εδώ και δυο χρόνια είναι στα χείλη κάθε πολίτη αυτής της χώρας, ότι δεν έχει ξαναϋπάρξει κυβέρνηση στον τόπο με τόσο ευνοϊκή μεταχείριση από τα ΜΜΕ. Όπως και ότι κάθε φορά που η κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός είναι “στον τοίχο” από τις αποτυχίες της και την ίδια την πραγματικότητα, επιστρατεύει το φοβερό επιχείρημα: Ναι, αλλά στις δημοσκοπήσεις προηγούμαστε».
Συνόψισε, επίσης, το κρίσιμο ερώτημα που καλείται να εξετάσει η επιτροπή: «Aν η κυβέρνηση, δια μέσου των χρημάτων των φορολογούμενων και με την τακτική μαστιγίου και καρότου, χειραγωγεί την κοινή γνώμη και βλάπτει τη δημοκρατία».
Παραλλήλισε τον κ. Μητσοτάκη με τον εγκάρδιο φίλο του, κ. Σεμπάστιαν Κουρτς, ο οποίος παραιτήθηκε από καγκελάριος της Αυστρίας μετά την καταγγελία ύπαρξης σκανδάλου χειραγώγησης της κοινής γνώμης, και διερευνάται για χρηματοδότηση 1 εκατομμυρίου ευρώ. «Εδώ η κυβέρνηση έχει δώσει πάνω από 40 εκατομμύρια ευρώ με τις λίστες Πέτσα, την καμπάνια του εμβολιασμού, και στην Enterprise Greece που έκανε εξαγωγή την εικόνα του “Πρωθυπουργού-Μωϋσή” σε ξένα έντυπα. Ο κ. Μητσοτάκης είναι Κουρτς επί 40!», τόνισε χαρακτηριστικά ο Μάριος Κάτσης.
Όσον αφορά τις λίστες Πέτσα, κατήγγειλε τις πρακτικές «μπανανίας», με τις οποίες μοιράστηκαν τα χρήματα των φορολογουμένων, εν μέσω πανδημίας, με ένα τηλέφωνο στην εταιρία μεσιτείας μετά από εισήγηση κάποιου κυβερνητικού βουλευτή. Ανέφερε χαρακτηριστικά παραδείγματα όπου δημόσιο χρήμα πήραν ανύπαρκτα site, κλειστά ΜΜΕ, site του αγαπημένου της κυβέρνησης Μένιου Φουρθιώτη με μηδαμινή επισκεψιμότητα, ενώ επίσης ΜΜΕ ίδιας αναγνωσιμότητας πήραν τελείως διαφορετικά ποσά, ανάλογα αν είναι υπέρ ή κατά της κυβέρνησης, όπως το συγκρότημα «Liberal»-«Φιλελεύθερος» που πήρε συνολικά 180 χιλιάδες ευρώ και αμέσως μετά έκλεισε την εφημερίδα, έναντι π.χ. 40 χιλιάδων ευρώ που πήρε η «Εφημερίδα των Συντακτών». Επιπλέον, κάποια αντιπολιτευόμενα ΜΜΕ, όπως το «Documento», αποκλείστηκαν εντελώς με το καταφανές ψέμα του κ. Πέτσα ότι αναπαράγει «ψεκασμένες» ειδήσεις, την ίδια στιγμή που αντιθέτως δόθηκαν χρήματα σε ΜΜΕ που μιλούσαν για «τσιπάκια» και συνομωσίες για το εμβόλιο στη Β.Ελλάδα μόνο και μόνο επειδή ήταν του κουμπάρου του Υπουργού κ. Άδωνι Γεωργιάδη! Μόνο το 1% των χρημάτων μοιράστηκαν στα μέσα που ασκούν κριτική στην Κυβέρνηση, γεγονός που καθιστά καταφανή τη χειραγώγηση. Ενώ αναρωτήθηκε αν τα 19,74 εκατομμύρια ευρώ της καμπάνιας εμβολιασμού έπιασαν τόπο με τόσο χαμηλά ποσοστά εμβολιασμού, και πώς μοιράστηκαν αυτά στα ΜΜΕ.
Αναφερόμενος, στη συνέχεια, στο θέμα των δημοσκοπήσεων, εστίασε στην από 31/05/2021 δημοσκόπηση της Opinion Poll, η οποία έβγαλε αντίθετα ευρήματα με τα αντίστοιχα αυτής του Ευρωβαρομέτρου, με διαφορά ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ σχεδόν 18%, σε μια συγκυρία όπου η Κυβέρνηση βρισκόταν στριμωγμένη από την αλλοπρόσαλλη διαχείριση της πανδημίας. Από τη δημοσίευση της έρευνας δεν προέκυπτε ως όφειλε, ούτε ποιος την είχε παραγγείλει, ούτε εάν επρόκειτο για τακτική κυλιόμενη δημοσκόπηση. «Όλως τυχαίως», μάλιστα, αναπαράχθηκε ακαριαία από τα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ, παρόλο που δεν έγινε για λογαριασμό κάποιου εξ αυτών.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., τότε, κινήθηκε απολύτως θεσμικά, σύμφωνα με το δικαίωμα που δίνει ο «νόμος Ρουσόπουλου», ζητώντας τη σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, ώστε να ενημερωθούν τα μέλη της για όλα τα στοιχεία της δημοσκόπησης. Η ΝΔ, ύστερα από έναν μήνα σιωπής, απέρριψε αδικαιολόγητα το αίτημα. «Γιατί άραγε; Τι ήταν αυτό που είχε να κρύψει;», διερωτήθηκε ο Μάριος Κάτσης.
Στη συνέχεια, αφού τόνισε τις καταγγελίες στελεχών του ΚΙΝΑΛ εναντίον της Opinion Poll για παρέμβαση μέσω των ερευνών της στα εσωτερικά του κόμματος, ο Μάριος Κάτσης θύμισε: «κατήγγειλα δημοσίως πως ο ιδιοκτήτης της Opinion Poll έχει και μια άλλη εταιρεία, την Reposition Strategy, η οποία πήρε με απευθείας ανάθεση από το ΕΔΥΤΕ, που είναι εποπτευόμενος φορέας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, έργο 270 χιλιάδων ευρώ για την τηλεπικοινωνιακή υποστήριξη του TRAVEL.GOV.GR», έργο που ελέγχεται για το υπέρογκο τίμημα, τη σκοπιμότητά του, και για το αν ήταν εικονικό. «Για ποιο λόγο, εδώ και τόσο καιρό που το θέμα είναι στη δημοσιότητα, το ΕΔΥΤΕ, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ή ακόμα και η ίδια η Reposition Strategy, δεν έχουν πει κουβέντα;», τόνισε, για να συνεχίσει διερωτώμενος: «Mήπως τελικά η Opinion Poll είναι στο payroll του Μαξίμου και με τα χρήματα των φορολογούμενων πολιτών που δοκιμάζονται σκληρά, φιλοτεχνεί την εικόνα του Πρωθυπουργού και φτιάχνει κλίμα; Κι αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, μήπως δεν είναι η μοναδική περίπτωση;». Κατά καιρούς δηλώσεις, όπως του αγαπημένου της ΝΔ κ. Καλογρίτσα που είπε ότι έδωσε τη δημοσκοπική GPO στον σημερινό Υπουργό κ. Θεωδωρικάκο να κάνει ό,τι θέλει, ή όπως του πρώην Υπουργού κ. Γιακουμάτου που είπε ότι η ΝΔ χρωστάει στις δημοσκοπικές εταιρίες χρήματα, αποτελούν ισχυρότατες ενδείξεις ότι το πεδίο των δημοσκοπήσεων οφείλει να εξεταστεί διεξοδικά.
Κλείνοντας την ομιλία του, ο Μάριος Κάτσης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι: «Αν ο κ. Μητσοτάκης και η ΝΔ φαντασιώνονται μια Ελλάδα στην οποία δε θα γίνονται ευθείες ερωτήσεις στον Πρωθυπουργό από τους δημοσιογράφους, όπου η τέταρτη εξουσία θα κρατάει λιβανιστήρι αντί για μικρόφωνο, και που το Δημόσιο χρήμα θα είναι μέσο χειραγώγησης της κοινής γνώμης τότε είναι βαθιά νυχτωμένος».
Join the Conversation