Στην βουλή οι συγχωνεύσεις τμημάτων σχολείων της Θεσπρωτίας

Με ερώτηση του Μ. Κάτση προς την υπουργό παιδείας

Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κατέθεσε ο Μάριος Κάτσης σχετικά με τις συγχωνεύσεις τμημάτων σχολείων της Θεσπρωτίας που προωθεί η κυβέρνηση. Ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προχώρησε στην ακόλουθη δήλωση για το θέμα:

«Το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση δε σταματούν να μας εκπλήσσουν αρνητικά. Ενώ από την αρχή της πανδημίας έχουν στοχοποιήσει τη νεολαία για τη διασπορά του ιού, και ενώ έκλεισαν τα σχολεία για 2 σχεδόν χρόνια δημιουργώντας τεράστια μορφωτικά και εκπαιδευτικά κενά, αλλά και ψυχοκοινωνικές δυσκολίες στα παιδιά, αποφάσισαν να στοιβάξουν σαν σαρδέλες τους μαθητές μέσα στις αίθουσες. Αυτόν τον σχεδιασμό προωθούν μέσω συγχωνεύσεων σχολικών τμημάτων.

Στη Θεσπρωτία μιλάμε για συγχώνευση δεκατριών τμημάτων σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, και στους τρεις Δήμους του Νομού. Αυτή η απόφαση βάζει σε κίνδυνο τη σχολική χρονιά που πρόσφατα ξεκίνησε, καθώς απειλεί να την τινάξει στον αέρα εάν υπάρξει έξαρση της υγειονομικής κρίσης.

Οι αίθουσες με τους υπεράριθμους μαθητές δεν αποτελούν μόνο εν δυνάμει εστίες υπερμετάδοσης του ιού, αλλά εμποδίζουν επιπλέον την εύρυθμη εκπαιδευτική διαδικασία και υπονομεύουν αντί να εξυπηρετούν τις μαθησιακές ανάγκες. Ταυτόχρονα η εργασιακή ομαλότητα μεγάλου αριθμού εκπαιδευτικών ανατρέπεται, καθώς από τη μία θα χάσουν ώρες εργασίας, και από την άλλη θα μετακινηθούν σε διάφορα σχολεία.
Τα κενά σε σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας αλλά και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη Θεσπρωτία είναι πολλά. Από Γυμνάσια και Λύκεια της Ηγουμενίτσας, της Παραμυθιάς, των Φιλιατών και της Πλαταριάς, έως τα Δημοτικά της Πέρδικας και της Γλυκής , αλλά και άλλων περιοχών.
Τα κενά αυτά δεν καλύπτονται με συγχωνεύσεις τμημάτων και μαθητές στοιβαγμένους στις τάξεις. Απαιτούν προσλήψεις εκπαιδευτικών και αύξηση των κονδυλίων για την Παιδεία. Η κυβέρνηση με κάθε ευκαιρία μας υπενθυμίζει ότι αυτές οι λύσεις είναι έξω από τη λογική της. Με την εμμονική εκδικητικότητά της απέναντι στη νεολαία και τους εκπαιδευτικούς, με την ψευδεπίγραφη «αξιολόγηση», και με την αντίληψη του μίζερου δημόσιου σχολείου των αποκλεισμών και των ανισοτήτων που οικοδομεί.

Με την Ερώτηση που κατέθεσα στη Βουλή ζητώ από το αρμόδιο Υπουργείο να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία των σχολείων και την υγεία των μαθητών στη Θεσπρωτία, να μην ανατρέψει αρνητικά την εργασιακή πραγματικότητα των εκπαιδευτικών, και τέλος να καλύψει τα κενά στις σχολικές μονάδες με πρόσληψη εκπαιδευτικών.

Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης όπως κατατέθηκε στη Βουλή:

Προς την κα. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Συγχωνεύσεις τμημάτων σχολείων της Θεσπρωτίας εν μέσω πανδημίας»
Αναστάτωση σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς στη Θεσπρωτία έχει προκαλέσει η απόφαση της κυβέρνησης, να προωθήσει συγχωνεύσεις τμημάτων σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην περιοχή. Η αύξηση του αριθμού των μαθητών σε 27 και σε 28 ανά αίθουσα, όχι μόνο παραγνωρίζει τη σοβαρότητα της κρίσιμης επιδημιολογικής κατάστασης που συνεχίζει να υφίσταται, αλλά βάζει επιπλέον δυσκολίες στην εκπαιδευτική διαδικασία και θέτει σε κίνδυνο την ομαλή διεξαγωγή των μαθημάτων.
Στη Θεσπρωτία προωθείται η συγχώνευση δεκατριών τμημάτων σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, και στους τρεις Δήμους του Νομού. Η εξέλιξη αυτή αφενός επηρεάζει μεγάλο αριθμό μαθητών, αφετέρου έρχεται να ανατρέψει την εργασιακή ομαλότητα δεκάδων εκπαιδευτικών που από τη μία θα χάσουν ώρες εργασίας, και από την άλλη θα μετακινηθούν σε άλλα σχολεία.
Τα υφιστάμενα κενά δεν καλύπτονται με τις συγχωνεύσεις που σχεδιάζει η κυβέρνηση, απλά κρύβονται μέσα σε αίθουσες με υπεράριθμους μαθητές, όπου αντί να εξυπηρετούν τις μαθησιακές ανάγκες τις υπονομεύουν.
Επειδή, η πανδημία συνεχίζει την πορεία της, και οι σχολικές αίθουσες με τους στοιβαγμένους μαθητές αποτελούν εστίες υπερμετάδοσης του ιού, με άμεσο κίνδυνο τόσο για τους ίδιους, όσο και για τις οικογένειες τους
Επειδή, το σχολικό έτος που ξεκίνησε πρόσφατα κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα εάν υπάρξει έξαρση της υγειονομικής κρίσης
Επειδή, η κανονικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά και η εργασιακή ομαλότητα μεγάλου αριθμού εκπαιδευτικών ανατρέπονται από τις συγχωνεύσεις τμημάτων
Επειδή, τα σοβαρά υφιστάμενα κενά στις σχολικές μονάδες καλύπτονται με προσλήψεις εκπαιδευτικών, και όχι μέσω αιθουσών με υπεράριθμους μαθητές
Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός
1) Πως διασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία των σχολείων και η υγεία των μαθητών στη Θεσπρωτία, από τη στιγμή που το αρμόδιο Υπουργείο προωθεί τις αίθουσες με υπεράριθμους μαθητές, οι οποίοι στη συντριπτική τους πλειοψηφία, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΟΔΥ, είναι μη εμβολιασμένοι;
2) Με ποιόν τρόπο θα αποφευχθεί η ανατροπή της εργασιακής ομαλότητας των εκπαιδευτικών, με τις λιγότερες ώρες εργασίας και τις μετακινήσεις που τροφοδοτούν οι πρωτοβουλίες του Υπουργείου;
3) Ποια είναι τα υφιστάμενα κενά στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Θεσπρωτία, και ποιος είναι ο σχεδιασμός της κυβέρνησης ώστε αυτά να καλυφθούν με εκπαιδευτικό προσωπικό;




In this article

Join the Conversation