Στην Β/θμια εκπαίδευση Θεσπρωτίας ο σύλλογος γονέων του γυμνάσιου Παραμυθιάς για τις συγχωνεύσεις

Η ανακοίνωση του συλλογου

Αντιπροσωπεία του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων των μαθητών του Γυμνασίου Παραμυθιάς πραγματοποίησε την Τετάρτη 13/10/21 συνάντηση με τον Διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας κ. Κοσσιώρη με θέμα: «Συγχώνευση τμημάτων στο Γυμνάσιο Παραμυθιάς». Η συνάντηση αυτή έγινε μετά από απόφαση των γονέων που παρευρέθηκαν σε συνάντηση την προηγούμενη ημέρα με την Διευθύντρια του Γυμνασίου Παραμυθιάς, στην οποία συνάντηση συντάχθηκε διαμαρτυρία προς το Υπουργείο σχετικά με τις συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλα τα σχολεία.

Από την ενημέρωση που μας έγινε διαπιστώθηκε ότι στο Γυμνάσιο Παραμυθιάς θα συγχωνευθούν τα τρία τμήματα της Α΄ τάξης σε δύο, αλλά προς το παρόν δεν έχει δοθεί ακόμη εντολή προσδοκώντας σε κάποια υποχώρηση της Κυβέρνησης. Να σημειωθεί ότι δεν έχει ξεκαθαρίσει απόλυτα ούτε το ζήτημα της συγχώνευσης και των τριών τμημάτων σε δύο της Β΄ τάξης, καθώς θα εξαρτηθεί από την αποδοχή ή μη της πρότασής του για συγχώνευση μόνον στην Α΄ τάξη από το Υπουργείο Παιδείας. Αναγνώρισε το δίκιο της καθολικής αντίδρασης για την απόφαση αυτή με την οποία δεν συμφωνεί και ο ίδιος και έχει διαμαρτυρηθεί προς κάθε κατεύθυνση. Αλλά από ότι φαίνεται η εντολή θα δοθεί.

Από την πλευρά μας του εκφράσαμε την αντίθεσή μας στην απαράδεκτη απόφαση των συγχωνεύσεων, για λόγους υγειονομικούς και εκπαιδευτικούς και για τους λόγους που αναφέρονται στην διαμαρτυρία μας προς το Υπουργείο η οποία θα δημοσιευθεί μαζί με το παρόν δελτίο τύπου.

Ζητήσαμε να μην δώσει εντολή για καμία συγχώνευση και υποσχεθήκαμε ότι θα αγωνιστούμε για να μη περάσει η απαράδεκτη, η επικίνδυνη και αναχρονιστική απόφαση σε βάρος των παιδιών μας.

Θέμα: «Συγχώνευση τμημάτων»

Εκφράζουμε την αντίθεσή μας στην απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να προβεί σε συγχώνευση τμημάτων στο σχολείο μας, όπως και σε όλα τα σχολεία πανελλαδικά. Η απόφαση αυτή είναι άδικη και αντιπαιδαγωγική, καθώς η συγχώνευση θα προκαλέσει σειρά προβλημάτων και θα διαταράξει την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου μας.
Καταρχάς παιδαγωγικοί λόγοι δεν συνάδουν με την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα. Τα παιδιά έχουν ήδη δημιουργήσει παρέες και φιλίες, έχουν γνωρίσει τους καθηγητές τους και έχουν ξεκινήσει τη μαθησιακή διαδικασία στο συγκεκριμένο περιβάλλον που θα χρειαστεί να αλλάξει. Αυτό θα τους δημιουργήσει αναστάτωση και καθυστέρηση στην προσαρμογή τους στις νέες συνθήκες. Να λάβουμε υπόψιν πως τα παιδιά προέρχονται από τηλεκπαίδευση σχεδόν δύο ετών που τα έχει αποσυντονίσει με αποτέλεσμα να μην μπορούν ακόμα να παρακολουθήσουν απρόσκοπτα την παράδοση των μαθημάτων, η οποία θα επιβαρυνθεί περαιτέρω με την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα.
Το σχολείο μας στεγάζεται σε εξαιρετικά επιβαρυμένες κτιριακές εγκαταστάσεις. Η Διεύθυνση του σχολείου μας ωστόσο έχει μεριμνήσει ώστε τα παιδιά αυτή τη στιγμή να κάθονται μόνα τους σε κάθε θρανίο, ενώ με την σύμπτυξη και επειδή δεν χωρούν άλλα θρανία στις αίθουσες, θα αναγκαστούν να κάθονται ανά δύο. Κατά συνέπεια αυτός ο συνωστισμός των παιδιών εγκυμονεί κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια των παιδιών (τα οποία τηρούν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα προστασίας με τη χρήση μάσκας και αντισηπτικών), ιδιαίτερα στις παρούσες συνθήκες COVID-19 καθώς η πανδημία βρίσκεται ακόμα εδώ και ο κορωνοϊός εξαπλώνεται αδιακρίτως στις νεαρές ηλικίες.
Να σημειωθεί ότι στο δικό μας σχολείο όλες οι ειδικότητες επαρκούν και καλύπτουν όλο το εβδομαδιαίο πρόγραμμα σπουδών. Η τυχόν συγχώνευση θα δυσχεράνει τόσο το έργο των εκπαιδευτικών όσο και την πρόοδο των μαθητών και θα οδηγήσει μελλοντικά σε υποβάθμιση και αποδυνάμωση του σχολείου μας, το οποίο βρίσκεται σε απομακρυσμένη περιοχή της περιφέρειας.
Απαιτούμε λοιπόν το Υπουργείο Παιδείας να ανακαλέσει άμεσα την απόφαση σύμπτυξης των τμημάτων. Δεν θέλουμε τα παιδιά μας να γίνουν θύματα των αριθμών και των λογισμικών. Καλούμε κάθε αρμόδιο και εμπλεκόμενο παράγοντα να υπερασπιστεί τα δικαιώματα των μαθητών ώστε να εξασφαλίσουμε κατάλληλες παιδαγωγικές συνθήκες για τα παιδιά μας.

Για το ΔΣ
Η Πρόεδρος
Φίλη Αντιγόνη



In this article

Join the Conversation