Στη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε 16/03/21 στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, σχετικά με την Έκθεση Πεπραγμένων, έτους 2019, της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), τοποθετήθηκε ο Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, Μάριος Κάτσης.
Ο Βουλευτής έθεσε σειρά ζητημάτων προς την ΕΕΤΤ, ξεκινώντας αρχικά από τον αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών από την τηλεκπέδευση. «Κανείς δε μπορεί να ξεχάσει τις εικόνες με τους μαθητές ορεινών περιοχών να κάνουν μάθημα από ένα κινητό στο καφενείο του χωριού ή μέσα σε κρεοπωλεία. Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν σχολεία χωρίς επαρκή εξοπλισμό και με συνδέσεις ίντερνετ που δε σηκώνουν πάνω από μία συνεδρία τηλεκπαίδευσης. Η κυβέρνηση μετά από την πίεση μας, έταξε λάπτοπ και τάμπλετ στους μαθητές τα οποία τελικά δεν έχει δώσει ακόμα και σήμερα, που έχουμε φτάσει στον Μάρτιο του 2021».
Ο Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, συνέχισε αναφέροντας τα προβλήματα που αντιμετώπισαν και αντιμετωπίζουν τα δίκτυα έπειτα από έντονα καιρικά φαινόμενα, αλλά και κατά τη διάρκεια της πανδημίας όπου πιέστηκαν ιδιαίτερα. «Στα έντονα καιρικά φαινόμενα και στις φυσικές καταστροφές παρατηρείται συχνά ότι το δίκτυο του ίντερνετ είναι ένα από τα πρώτα που καταρρέουν. Και παίρνει κρίσιμο χρονικό διάστημα για να επανέλθει. Επίσης η πανδημία ανέδειξε το γεγονός ότι τα όρια χωρητικότητας του δικτύου είναι περιορισμένα, ειδικά όταν είναι αυξημένος ο συντελεστής ταυτοχρονισμού των χρηστών.
Απευθυνόμενος προς τον πρόεδρο της ΕΕΤΤ που βρισκόταν στην αίθουσα, ο Μάριος Κάτσης του ζήτησε να τοποθετηθεί σχετικά με το ότι η Ελλάδα έχει το ακριβότερο και το αργότερο ίντερνετ στην Ευρώπη, και να προτείνει τα βήματα που πρέπει να γίνουν ώστε να αντιστραφεί αυτή η κατάσταση. «Οι Έλληνες πολίτες δίνουν μεγάλο ποσοστό του εισοδήματος τους για να πληρώσουν υπηρεσίες ίντερνετ. Συγκεκριμένα η Ελλάδα είναι 2η ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ ως ποσοστό του κόστους του ίντερνετ σε σχέση με το κατά κεφαλήν εισόδημα. Ταυτόχρονα έχουμε και το πιο αργό ίντερνετ. Με ταχύτητα που φτάνει τα 31.89Mbps, βρισκόμαστε στην 64η θέση γρήγορου ίντερνετ σύμφωνα με έρευνα της Circle Loop. Και στα mobile data το ίδιο σκηνικό. Φαίνεται πως η απελευθέρωση της αγοράς τηλεπικοινωνιών και η πλήρης απουσία του κράτους, σε συνδυασμό με στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό έχουν οδηγήσει σε αυτό το αποτέλεσμα».
Ως προς την διείσδυση της ευρυζωνικότητας, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ζήτησε από την ΕΕΤΤ να δώσει στοιχεία για την πορεία υλοποίησης των εγκαταστάσεων δικτύων νέας γενιάς, καθώς «είναι πολύ σημαντικός παράγοντας στην οικονομία με πολλαπλασιαστική ισχύ», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.
Σχολιάζοντας το Ψηφιακό Μέρισμα ΙΙ, ο Μάριος Κάτσης, τόνισε πως «πλέον η επίγεια ψηφιακή ευρυεκπομπή, δηλαδή τα τηλεοπτικά κανάλια πανελλαδικά και περιφερειακά, μεταφέρονται σταδιακά σε άλλες συχνότητες. Όμως σε αντίθεση με άλλες χώρες της ΕΕ δεν γίνεται ταυτόχρονα η απόδοση του 2ου Ψηφιακού Μερίσματος, με τη μετάβαση στο νέο πρότυπο επίγειας ψηφιακής εκπομπής, δηλαδή στο DVB-T2/HEVC. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι πολίτες εισπράττουν χειρότερη ποιότητα εικόνας high definition. Οι πάροχοι δικτύου τηλεόρασης στη χώρα είναι δύο. Η ΕΡΤ και η DIGEA. H EΡΤ επί ΣΥΡΙΖΑ επένδυσε και προμηθεύτηκε πομπούς που υποστηρίζουν το DVBT2 ενώ η DIGEA όχι, καθώς παίρνει συνεχώς παρατάσεις μέχρι να συμμορφωθεί. Οι πολίτες όμως κυρίως της επαρχίας έχουν κακή ποιότητα εικόνας και τα περιφερειακά κανάλια υποφέρουν».
Σχετικά με τις ταχυμεταφορές, ο Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ανέφερε ότι «οι υπηρεσίες ταχυμεταφορών κατέρρευσαν και στο δεύτερο lockdown, παρά το γεγονός ότι οι εταιρείες συμπεριλαμβανομένης και της δημόσιας επιχείρησης των ΕΛΤΑ Courier, μας διαβεβαίωναν ότι έπειτα από το πρώτο lockdown, προχώρησαν σε αναπτυξιακές παρεμβάσεις για να αυξήσουν τις δυνατότητες εξυπηρέτησης μεγάλου όγκου παραγγελιών. Χιλιάδες καταγγελίες καταναλωτών καταγράφηκαν, αλλά και καταγγελίες για εργασιακή εξουθένωση των υπαλλήλων του κλάδου».
Κλείνοντας την τοποθέτηση του, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, έθιξε το ζήτημα της Καθολικής Υπηρεσίας. «Με τις μεταβολές που προώθησε και υλοποιεί η κυβέρνηση, μετέτρεψε αστικά δρομολόγια σε αγροτικά, και αγνόησε τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες σε περιοχές όπως τα νησιά, δημιουργώντας στην πράξη μεγάλα προβλήματα με τις διανομές στην περιφέρεια της χώρας, ξεσηκώνοντας έντονες αποδοκιμασίες από τους πολίτες και την τοπική αυτοδιοίκηση. Με την παράλληλη συρρίκνωση των ΕΛΤΑ που συντελείται από την κυβέρνηση, φτάσαμε να έχουμε ζητήματα σε ολόκληρη τη χώρα σχετικά με την έγκαιρη λήψη της αλληλογραφίας, των συντάξεων, των υποχρεώσεων, των οφειλών, των ρυθμίσεων, και του περιφερειακού τύπου».
Join the Conversation