O λαός «δεν έχει να κερδίσει τίποτα από τις επενδύσεις και την ανάπτυξη που κίνητρο έχουν το κέρδος» τόνισε κατά την ομιλία του στη συγκέντρωση του ΚΚΕ στην Ηγουμενίτσα ο Γρηγόρης Λιονής, μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του Κόμματος. Ανέπτυξε τις θέσεις του ΚΚΕ ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και την δυνατότητα ενός αλλού ριζικά διαφορετικού δρόμου ανάπτυξης φιλολαϊκού για το λαό.
Αναφέρθηκε στους αστικούς μύθους για ανάπτυξη προς όφελος όλων που προπαγανδίζουν τόσο η κυβέρνηση της ΝΔ όσο και τα αστικά κόμματα. Παρέπεμψε στην πικρή πείρα που έχει ο λαός του Πειραιά από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού που επιδείνωσε συνολικά τις εργασιακές σχέσεις του λαού.
Σε όσους επικαλούνται την τουριστική ανάπτυξη με την κατασκευή μαρίνας υπενθύμισε την πείρα της Λευκάδας που η εκεί επένδυση είχε σαν αποτέλεσμα να συρρικνώσει την τουριστική κίνηση μέσα στην πόλη προς όφελος του επενδυτή.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις αυταπάτες περί μιας νέας κοινωνικής συμφωνίας που προπαγανδίζει σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ αναπαράγοντας αυταπάτες για φιλολαϊκή ανάπτυξη με απλή κυβερνητική αλλαγή που πικρά έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός με το 3ο μνημόνιο και την υλοποίηση των δυο προηγούμενων. Για την υποκριτική του πρόταση περί λιμανιού με «δημόσιο έλεγχο» δηκτικά ανέφερε ότι τέτοιες προτάσεις πέρα από υποκριτικές έχουν υλοποιηθεί και στο παρελθόν. Ιδιαίτερα σε συνθήκες καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης στοχεύουν στην στήριξη από το κράτος τον καπιταλιστικών επενδύσεων σε συνθήκες που οι επιχειρηματικοί όμιλοι είναι απρόθυμοι να προχωρήσουν σε επενδύσεις χωρίς εξασφαλισμένο κέρδος. Τόνισε ότι το ΚΚΕ φωτίζει σήμερα πως μπορούν να ικανοποιηθούν οι ανάγκες για σύγχρονες θαλάσσιες μεταφορές που να διασφαλίζουν γρήγορη, ασφαλή και φθηνή μετακίνηση του λαού και των εμπορευμάτων, σταθερή δουλειά με προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων του κλάδου, ισόρροπη παρέμβαση του ανθρώπου στο περιβάλλον.
Προϋπόθεση για να γίνουν όλα αυτά είναι να πάρει η εργατική τάξη στα χέρια της την εξουσία, να κοινωνικοποιηθούν τα εργοστάσια, οι υποδομές, η γη, τα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής. Μόνο τότε το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και οι υπόλοιπες υποδομές θα μπορούν να σχεδιάζονται, να λειτουργούν, να επεκτείνονται με κριτήριο την ευημερία της κοινωνίας. Στο έδαφος της εργατικής εξουσίας, ο επιστημονικός κεντρικός σχεδιασμός μπορεί να διασφαλίσει τον κατάλληλο καταμερισμό και την κατάλληλη χωροθέτηση των διαφορετικών λιμανιών της χώρας, ώστε να υπάρξει επιτέλους διασυνδεδεμένη και συμπληρωματική λειτουργία όλων των μεταφορών, θαλάσσιων, χερσαίων και αεροπορικών, με κριτήριο τη λαϊκή ευημερία.
Η πολιτική συγκέντρωση ολοκληρώθηκε με μουσικό αφιέρωμα. Ενώ σε όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης τηρήθηκαν όλα τα μέτρα προστασίας κατά του covid.
Join the Conversation