Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες του thespro.gr, απεντάχθηκε δυστυχώς το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα AdriUp, στο οποίο εντασσόταν η κατασκευή επιχειρηματικού πάρκου/εμπορευματικού κέντρου Ηγουμενίτσας και κατασκευή της οδικής σύνδεσης του κέντρου με την Εγνατία Οδό και κατ’ επέκταση με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
Στο έργο συμμετείχαν και τα λιμάνια της Τεργέστης και της Ανκόνας, καθώς και το εμπορευματικό κέντρο “Interporto di Trieste”.
Η παρέμβαση στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας αφορούσε την ανάπτυξη ενός διπολικού Εμπορευματικού Κέντρου (Freight Village), μεταξύ των οποίων μία περιοχή εντός της ζώνης του λιμένα της Ηγουμενίτσας και η άλλη στην περιοχή που καταλαμβάνεται σήμερα από το Βιομηχανικό Πάρκο Θεσπρωτίας (περιοχή Γκρίκα, Δήμος Σουλίου).
Το Εμπορευματικό Κέντρο Ηγουμενίτσας θα εξυπηρετούσε τις εμπορευματικές ροές από και προς τις περιοχές της Αδριατικής που ο λιμένας της Ηγουμενίτσας συνδέει, άλλα και θα ενίσχυε περαιτέρω τη βιωσιμότητα και την αποτελεσματικότητα του εκάστοτε Θαλασσίου Διαδρόμου που είτε ξεκινά ή διέρχεται από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, προσθέτοντας ένα ισχυρό κρίκο στην δόμηση της αλυσίδας λιμενικών – οδικών μεταφορών, διαμετακόμισης Αδριατικής – Ιονίου – Εγνατίας και ελληνικής ενδοχώρας.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο κύριος λόγος της απένταξης του έργου είναι το σκέλος της αναδιάρθρωση της αποβάθρας VI στο λιμάνι της Τεργέστης, όπου εντοπίστηκε αμίαντος στο βυθό και η προτεινόμενη λύση, δεν έλαβε την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων.
Αλλά και οι υποχρεώσεις από την πλευρά του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, που έπρεπε να έχουν ήδη υλοποιηθεί, έχουν καθυστερήσει σημαντικά.
Δεν έχει χαθεί όμως οριστικά το όραμα της κατασκευής του εμπορευματικού κέντρου Ηγουμενίτσας, αφού το συγκεκριμένο έργο το θέλει διακαώς η Ευρωπαϊκή Ένωση, αφού εντάσσεται στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών, και ήδη γίνεται προσπάθεια να ενταχθεί σε άλλο πρόγραμμα.
Join the Conversation