Συνάδελφοι καλημέρα εύχομαι να είστε όλοι δυνατοί, τα πολλά λόγια είναι φτώχεια,
1. Η κατάσταση την οποία βιώνουμε είναι πρωτόγνωρη και επιδρά ιδιαίτερα αρνητικά στην ψυχολογία των μαθητών μας. Παρόλο τον εγκλεισμό μας όμως, ως εκπαιδευτικοί δεν αφήσαμε στην άκρη τον ρόλο μας. Πήραμε και παίρνουμε πρωτοβουλίες επικοινωνίας και στήριξης των μαθητών μας με κάθε πρόσφορο μέσο (Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, e-mail, τηλεφωνική επικοινωνία, πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης) χωρίς να παραγνωρίζουμε ότι, και στο νομό μας, υπάρχουν πολλές οικογένειες που δεν έχουν δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο ή κατάλληλο εξοπλισμό, όπως και τα μεγάλα προβλήματα λειτουργικότητας των διαδικτυακών εργαλείων (π.χ αργοί σέρβερ κ.α). Όσο για τα “στατιστικά” που μαζεύουν οι προϊστάμενες αρχές από τη μια εξυπηρετούν επικοινωνιακά τρικ ωραιοποίησης της κατάστασης και από την άλλη ενδεχομένως, να κρύβουν μοχλούς αντιεκπαιδευτικών παρεμβάσεων στο μέλλον (βλέπε παραπάνω την ανακοίνωση της ΕΛΜΕ). Όπως και να έχει πάντως, ως εκπαιδευτικοί πρέπει να είμαστε περήφανοι, διότι σπάσαμε και σπάμε στην πράξη την επίθεση από διάφορα παπαγαλάκια που στοχοποιούν τον κλάδο. Σε αυτή τη βάση πάνω από 5.500 χιλιάδες εκπαιδευτικοί έχουν ήδη υπογράψει κείμενο διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο (για να υπογράψετε: https://sites.google.com/view/ypografes-elearning/) ενώ πραγματοποιήθηκε και παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας στις 2/4/2020 (βλέπε http://edupame.gr/content/deltio-typoy-gia-tin-parastasi-diamartyrias-sto-yp-paideias-anaforika-me-tin-ex-apostaseos) με πρωτοβουλία πρωτοβάθμιων σωματείων.
2. Στην περιοχή του Δήμου Σουλίου μετά από αίτημα των δύο Λυκείων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) και την ανάλογη κινητοποίηση από δημοτικούς συμβούλους εκπαιδευτικούς, η δημοτική αρχή αντιλαμβανόμενη τα προβλήματα έλλειψης εξοπλισμού από μαθητές προχωρά άμεσα (μέχρι τη Δευτέρα 6/4/2020) στην αγορά 9 τάμπλετ τα οποία, υπ’ ευθύνη των διευθύνσεων των σχολείων, θα δοθούν σε μαθητές που δεν έχουν κατάλληλο εξοπλισμό, με προτεραιότητα τους μαθητές της Γ’ τάξης. Μόλις ανοίξουν τα σχολεία τα τάμπλετ θα επιστρέψουν στις σχολικές μονάδες και θα προστεθούν στον εξοπλισμό τους. Επίσης μέσα από το Δημοτικό Συμβούλιο καλέσαμε τη Δημοτική Αρχή Σουλίου να τσεκάρει όλους τους κόμβους hotspot (δωρεάν ίντερνετ από το Δήμο) και να επισκευαστούν οι βλάβες (π.χ hot spot Δημοτικής Κοινότητας Σουλίου) ώστε να αξιοποιηθούν τα ελεύθερα δίκτυα από μαθητές και εκπαιδευτικούς.
3. Επειδή το πρόβλημα της έλλειψης εξοπλισμού αγγίζει και πολλούς συναδέλφους, θα πρέπει να αξιοποιηθεί και ο ήδη υπάρχων εξοπλισμός των σχολείων (λάπτοπ, τάμπλετ) και να παραχωρηθεί σε συναδέλφους μέχρι να τελειώνει αυτή η κατάσταση (πράγμα που ήδη γίνεται σε πολλά σχολεία).
Γνωρίζουμε ότι τα παραπάνω δεν λύνουν δραστικά τα τεράστια προβλήματα εξοπλισμού και υπηρεσιών ίντερνετ που χρειάζονται τόσοι μαθητές και τόσοι εκπαιδευτικοί, προβλήματα που έχουν τη βάση τους πρώτιστα στην ταξική διάρθρωση της κοινωνίας μας. Η κύρια ευθύνη ανήκει στο κεντρικό κράτος και στο Υπουργείο Παιδείας που κάνει ότι δεν βλέπει και ότι δεν ακούει… Κεντρικό αίτημα παραμένει η κάλυψη όλων των μαθητών και όλων των εκπαιδευτικών σε εξοπλισμό και διαδικτυακή σύνδεση, με έκτακτη χρηματοδότηση από το κράτος χωρίς την εμπλοκή χορηγών.
Όπως και να έχει όμως, καλούμε το διοικητικό συμβούλιο της ΕΛΜΕ Θεσπρωτίας σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις των σχολείων και τους συλλόγους διδασκόντων, να προβεί άμεσα σε ανάλογες πρωτοβουλίες και στους υπόλοιπους Δήμους της Θεσπρωτίας και να πιέσει προς πάσα κατεύθυνση (Δήμους, Περιφέρεια, Υπουργείο). Σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες η ΕΛΜΕ μας πρέπει ακόμη πιο αποφασιστικά να συντονίσει τις προσπάθειες στήριξης των μαθητών μας, προστασίας του δημόσιου σχολείου και ενίσχυσης της συλλογικότητας των εκπαιδευτικών.
Join the Conversation