Η κατασκευή των Βιοτεχνικών Πάρκων σε πολλές περιοχές της χώρας αφορούσαν στην δημιουργία οργανωμένων χώρων με μια σειρά υποδομών και δικτύων που θα καθιστούσαν ευνοϊκότερη την εγκατάσταση μικρών και μικρομεσαίων βιοτεχνικών δραστηριοτήτων χαμηλής όχλησης. Ειδικά στην περιοχή μας το ΒΙΟ.ΠΑ.ΘΕ στην Γκρίκα είχε διαφημιστεί ως ένα από τα καλύτερα ΒΙΟ.ΠΑ λόγω μιας σειράς παραγόντων μεταξύ των οποίων η εγγύτητα στην Εγνατία και στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Το αποτέλεσμα είναι γνωστό σε όλους μας. Η περιοχή περισσότερο θυμίζει «νεκροταφείο» παρά χώρος συγκέντρωσης παραγωγικών δραστηριοτήτων. Η δικαιολογία που αξιοποιούν πολλοί είναι ότι η κρίση μετά το 2009 έκοψε τα φτερά πολλών μικρομεσαίων. Δικαιολογία εν μέρει στέκει όμως ξεχνά εκούσια μια σημαντική παράμετρο. Η κρίση δεν ήταν φυσικό φαινόμενο αλλά καπιταλιστική και τα φτερά των μικρών και μικρομεσαίων δεν κόπηκαν έτσι απλά, αλλά τους τα έκοψαν οι πολιτικές όλων των προηγουμένων και νυν κυβερνήσεων (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ πάλι ΝΔ). Επιπροσθέτως η κατεύθυνση τόσο της εγχώριας οικονομικής πολιτικής όσο και της πολιτικής της Ε.Ε και των λοιπόν ιμπεριαλιστικών οικονομικών οργανισμών ήταν και είναι η μετατροπή της χώρας μας όχι σε χώρα παραγωγής (αγροτικής, βιοτεχνικής και βιομηχανικής) αλλά σε διαμετακομιστικό κόμβο εμπορευμάτων. Άλλωστε το ΒΙΟ.ΠΑ.ΘΕ είχε ναυαγήσει πριν την έναρξη της κρίσης. Και δω είναι που «κολλάει γάντι» η περίπτωση της μετεξέλιξης (ή όπως αλλιώς θέλουν να την πουν) του ΒΙΟ.ΠΑ.ΘΕ σε Εμπορευματικό Κέντρο.
Η ιδέα για την κατασκευή Εμπορευματικού Κέντρου αφορά στην δημιουργία ενός χώρου εκτός λιμένος Ηγουμενίτσας (out of port) που θα λειτουργεί σε συνεργασία με το λιμάνι. Το λιμάνι θα παίζει το ρόλο του χώρου προσωρινής συγκέντρωσης των εμπορευμάτων (κοντέινερ κλπ) και το Εμπορευματικό Κέντρο θα είναι το βασικό κέντρο λειτουργιών εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) με σκοπό την αύξηση της διακίνησης εμπορευματικών φορτίων μέσω διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών και πιο συγκεκριμένα στον άξονα Αδριατικής- Ιονίου. Βλέποντας το σχεδιασμό μας προκαλεί έντονα ερωτηματικά πως θα γίνουν πράξη όλα όσα χρειάζονται για να λειτουργήσει, π.χ σιδηροδρομική γραμμή. Επομένως κρίνουμε ότι η ιδέα ίσως θα χαθεί κάπου στις μελέτες. Από την άλλη θεωρούμε ότι χρησιμοποιείται «ως τυράκι» για την λύση των εκκρεμοτήτων του ΒΙΟ.ΠΑ.ΘΕ. Όμως τα βασικά ζητήματα σίγουρα δεν είναι αυτά…
Το βασικό ερώτημα που πρέπει να απασχολήσει κάθε δημότη της περιοχής μας, κάθε Θεσπρωτό και κάθε άνθρωπο του μόχθου που δραστηριοποιείται στην περιοχή μας είναι ΠΟΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΕΝΟΣ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΡΓΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΚΑΙ ΛΑΟ; Πόσοι θα δουλέψουν; Με τι όρους; Τι επιχειρήσεις θα εγκατασταθούν; Ως Λαϊκή Συσπείρωση αυτά τα ερωτήματα θέσαμε πρωταρχικά και η απάντηση: ΣΙΩΠΗ. Τέσσερις εισηγητές (ένας Δήμαρχος, δύο Αντιπεριφερειάρχες και ένα στέλεχος της ΟΛΗΓ ΑΕ) δεν μπόρεσαν να μας παραθέσουν ούτε ένα όφελος παρότι μας είπαν πάνω από δέκα φορές ότι τα οφέλη θα είναι πολλά… Μάλιστα διαμαρτυρήθηκαν κιόλας για την ερώτησή μας γιατί είναι ΑΣΧΕΤΗ με το θέμα… τα συμπεράσματα δικά σας.
Όσο για τη χρηματοδότηση του έργου αυτή θα ξεπεράσει τα 8 εκατομμύρια ευρώ με συμμετοχή και δημόσια και από πλευράς ΕΕ και με συντονιστή τον ΟΛΗΓ ΑΕ ο οποίος έχει ενταχθεί στο ΤΑΙΠΕΔ και άρα είναι προς πώληση. Το όλο εγχείρημα αποδεικνύει περίτρανα ότι «λεφτά υπάρχουν» και μάλιστα είναι πολλά όταν είναι να ενισχυθεί το μεγάλο ιδιωτικό κεφάλαιο. Γιατί όταν είναι να γίνουν απαραίτητα έργα (βλέπε τεχνικό πρόγραμμα που έρχεται σε λίγες μέρες) τότε λεφτά δεν υπάρχουν και οι δημότες πρέπει να βάλλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να πληρώσουν μέσω της αύξησης της δημοτικής φορολογίας.
Με βάση όλο το προηγούμενο σκεπτικό και την πάγια θέση μας καταψηφίσαμε την εισήγηση.
Join the Conversation