Δήλωση του υποψήφιου Περιφερειάρχη Ηπείρου Δημήτριου Δημητρίου με την παράταξη “Ήπειρος Όλον” για τις εξελίξεις στην σιδηροδρομική σύνδεσης της Ηπείρου με την Νότια Ελλάδα και τα Βαλκάνια:
Στη Θεσσαλονίκη, κατά τη διάρκεια του 3ου Thessaloniki Summit, ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κος Σπρίτζης έβαλε και οριστικά την ταφόπλακα στο όνειρο της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου με την Νότια Ελλάδα αλλά και τα Βαλκάνια.
Και σαν να μην έφτανε αυτό, για την Αλβανία, αντί της φυσιολογικής διέλευσης της σιδηροδρομικής σύνδεσης των δύο χωρών μέσω της Ηπείρου, ανακοίνωσε περιχαρής ότι η συμφωνία που ετοιμάζουν με την γείτονα χώρα αφορά την γραμμή Φλώρινα – Πόγραδετς , Καστοριά, δηλαδή τη σύνδεση με το αεροδρόμιο Καστοριάς, που βρίσκεται στον άξονα Θεσσαλονίκη – Φλώρινα – Κρυσταλλοπηγή – Πόγραδετς) την στιγμή που οι επαγγελματίες του τουρισμού, οι έμποροι και οι μεταποιητές της περιοχής μας δίνουν μάχη εδώ και χρόνια για να γίνει και εμπορικό το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, συμπληρώνοντας έτσι τις παροχές της Ηπείρου ως μεταφορικού κόμβου των Βαλκανίων και της Αδριατικής.
Απέναντι σε αυτή την απαξίωσητης Ηπείρου, για άλλη μια φορά, ο νυν Περιφερειάρχης αλλά και οι φιλόδοξοι διάδοχοί του που διεκδικούν την ηγεσία της Περιφέρειας, είτε δεν γνωρίζουν τίποτε, είτε δεν παίρνουν θέση, προφανώς επειδή είναι απολύτως αποκομμένοι από την μάχιμη επιχειρηματικότητα της Ηπείρου κι από τις καθημερινές προσπάθειες των επαγγελματιών να ξανασταθούν στα πόδια τους.
Η σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου δεν είναι ένα καπρίτσιο των Ηπειρωτών. Επί σειρά ετών έχει αναδειχθεί σε απαραίτητη υποδομή για την ανάπτυξη της περιοχής, για την εξασφάλιση γρήγορων και οικονομικών μεταφορών και για την σύνδεσή της με την Ευρώπη. Αντ’ αυτού, για λόγους που δεν θα αργήσουμε να δείξουμε και να αποδείξουμε, η Περιφέρεια κωφεύει, η κεντρική κυβέρνηση παίζει τα δικά της παιχνίδια και η Ήπειρος σέρνεται για μια φορά ακόμη πίσω από τις εξελίξεις.
Τόσο η έλλειψη φυσικού αερίου (να θυμίσουμε ότι πολλοί από τους νυν κυβερνώντες ήταν στην πρώτη γραμμή το πάλαι ποτέ για να μην περάσει το φυσικό αέριο από την Ήπειρο) όσο και η έλλειψη σιδηροδρομικής σύνδεσης, επιβαρύνει σημαντικά την τελική τιμή των ηπειρωτικών προϊόντων, ειδικά των μικρομεσαίων παραγωγών που δεν μπορούν να εφαρμόσουν οικονομίες κλίμακος.
Μετά από αυτό λοιπόν, μετά από μία ακόμη «καραμπινάτη» αδικία του κεντρικού κράτους εναντίων των επαγγελματιών και επιχειρηματιών της Ηπείρου, απευθυνόμαστε στον Περιφερειάρχη κο Καχριμάνη για να του πούμε ότι οι καιροί τρέχουν και τα νέα προβλήματα των επαγγελματιών και των επιχειρηματιών του τόπου μας, τα οποία ανατέλλουν και, όπως φαίνεται, θα γίνουν πια μόνιμα, δεν αντιμετωπίζονται με αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά με πραγματικές παρεμβάσεις και ρεαλιστικές προτάσεις εκεί που διεξάγεται αυτός ο άτυπος αλλά ουσιαστικός εμπορικός πόλεμος: Στα κέντρα λήψης αποφάσεων
Δεν μπορούν να γίνονται συζητήσεις για τις διασυνοριακές σχέσεις Ελλάδας – Αλβανίας, για την οδική και σιδηροδρομική σύνδεσή τους, απούσας της Περιφέρειας Ηπείρου. Δεν μπορεί ο Περιφερειάρχης να μην παρευρίσκεται στην Συνάντηση Κορυφής στη Θεσσαλονίκη και δεν μπορεί να μην λαμβάνονται υπόψη τα διακυβεύματα της Περιφέρειας στις διακρατικές συμφωνίες.
Για άλλη μια φορά αναμένουμε απάντηση από την Περιφέρεια Ηπείρου, ελπίζουμε όχι και πάλι αδίκως.
Join the Conversation