Ανδικοή αναμένεται να είναι και το 2019 η κίνηση από τη βρετανική αγορά, όπως δείχνουν τα μηνύματα από τη μεγάλη διεθνή τουριστική έκθεση του Λονδίνου, World Travel Market, που ολοκληρώθηκε εχτές και που αποτελεί κάθε χρονιά το πρώτο βαρόμετρο των διαθέσεων τουριστών και tour operators για τις προοπτικές της επόμενης σεζόν
Αναλυτικά για την παρουσία του δήμου Σουλίου, σε άρθρο μετά το τέλος και της Philoxenia που ξεκινά αύριο Παρασκευή και ολοκληρώνεται την Κυριακή.
Η ελληνική παρουσία στην World Travel Market του Λονδίνου ήταν πιο επιτυχημένη από κάθε άλλη φορά, με την Ελλάδα να αναδεικνύεται σε best-seller προορισμό για την Ευρώπη! Ο ΕΟΤ συμμετείχε για ακόμη μία χρονιά σύσσωμος παρουσία της Υπουργού Τουρισμού, Έλενας Κουντουρά, στοχεύοντας στην προώθηση της Ελλάδας ως προορισμό 365 ημέρες τον χρόνο.
Εύστοχη επιλογή της δημοφιλούς συγγραφέως Victoria Hislop και η μοναδική εμφάνισή της στην press conference της Ελλάδας, τράβηξε το ενδιαφέρον των Βρετανικών media.Ενώ, οι ηγετικές εμφανίσεις της Έλενα Κουντουρά με τρεις ομιλίες της σε διεθνή συνέδρια για τον τουρισμό και ζωντανά στο μεγαλύτερο ειδησεογραφικό δίκτυο του πλανήτη, στο CNN, στη δημοφιλή εκπομπή του Richard Quest, “σήκωσαν” ακόμη μεγαλύτερο θόρυβο γύρω από το brand name Ελλάδα, διευκολύνοντας τη σύναψη επιτυχέστερων συμφωνιών.
Όσον αφορά την Ελλάδα, τα μηνύματα που έρχονται φέτος από την έκθεση δείχνουν πως το θετικό σερί στον τουρισμό θα συνεχιστεί και το 2019, αν και ακόμη είναι πολύ νωρίς για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα. Η τάση είναι όμως πως οι ελληνικοί προορισμοί διατηρούν τη δυναμική τους. Έρευνα που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της έκθεσης έδειξε πως η Ελλάδα βρίσκεται μεταξύ των πρώτων επιλογών για επίσκεψη, σε ποσοστό 47% στους ταξιδιώτες μεγαλύτερης ηλικίας, μαζί με την Ιταλία και τις ΗΠΑ, μετά την Ισπανία και τη Γαλλία που είναι οι κορυφαίες επιλογές για τους Βρετανούς
Εν αναμονή πιο συγκεκριμένων εκτιμήσεων για το ποσοστό ανόδου των προκρατήσεων για το 2019 έναντι της φετινής περιόδου, οι επιχειρηματίες του κλάδου διατηρούν την αισιοδοξία τους για καλές επιδόσεις από τη βρετανική αγορά, αλλά και για τις αφίξεις συνολικά της επόμενης χρονιάς.
Υπενθυμίζεται πως φέτος ο αριθμός των επισκεπτών αναμένεται να ξεπεράσει τα 32 εκατ. συνολικά, ενώ τα έσοδα θα κυμανθούν γύρω στα 15 δισ. ευρώ.Ήδη ο κορυφαίος tour operator Thomas Cook έχει ανακοινώσει πως έως τα τέλη του 2019 θα ανοίξει 20 ξενοδοχεία με την επωνυμία της, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων στην Ελλάδα, έξι στην Ισπανία και τριών στην Τουρκία.
Σύμφωνα με στοιχεία της ένωσης Βρετανών tour operator ΑΒΤΑ, τον Αύγουστο του 2018 ταξίδεψαν στο εξωτερικό 2,2 εκατ. Βρετανοί. Επιπλέον μετρήσεις της WTM δείχνουν ότι μέσα στο 2018 το 51% των Άγγλων έκανε διακοπές τουλάχιστον 2 φορές και το ένα πέμπτο τουλάχιστον τρία.
Οι Βρετανοί πραγματοποίησαν 106 εκατ. ταξίδια αναψυχής το 2017, με πάνω από τα μισά (59 εκατ.) να πραγματοποιούνται εντός του Ηνωμένου Βασιλείου και τα υπόλοιπα στο εξωτερικό.Θεωρείται επίσης θετικό πως οι Άγγλοι τουρίστες φαίνονται αποφασισμένοι για διακοπές, είτε στο εσωτερικό είτε στο εξωτερικό, και όλο και περισσότεροι μπορούν πλέον να καλύψουν τα έξοδα για διακοπές δύο φορές το χρόνο.
Η υπουργός τουρισμού Ελενα Κουντουρά να επισημαίνει ότι «επενδύουμε στη βρετανική αγορά για να διατηρήσουμε ισχυρή τη ζήτηση και την επόμενη χρονιά. Το 2018 πετύχαμε κατακόρυφη αύξηση της τάξεως του 11% των Βρετανών τουριστών στην Ελλάδα και για πρώτη φορά θα ξεπεράσουν τα 3,3 εκατ.».
Σύμφωνα μάλιστα με τις πρώτες εκτιμήσεις για την επόμενη χρονιά, η αύξηση των προκρατήσεων για τη σεζόν του 2019 αντιστοιχεί σε ένα 10%, παρά το γεγονός ότι είναι ακόμη πολύ νωρίς ώστε να υπάρξουν ασφαλή συμπεράσματα για την επόμενη χρονιά.
Όπως επισημαίνει το υπουργείο Τουρισμού μάλιστα, η Ελλάδα μετά από τις στοχευμένες συμφωνίες και προωθητικές ενέργειες την τελευταία διετία, κατείχε το 2017 την τρίτη θέση στις προτιμήσεις του βρετανικού ταξιδιωτικού κοινού και το 2018 αναρριχήθηκε, αποτελώντας πλέον τον δεύτερο πιο δημοφιλή προορισμό των Βρετανών παγκοσμίως.
Το βραβείο του καλύτερου περιπτέρου, ως προς το design, της Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού στο Λονδίνο (WTM), κέρδισε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Πρόκειται για μία ακόμη διάκριση της ΠΝΑι που αποδεικνύει ότι βρίσκεται επάξια στο βάθρο της πρωταθλήτριας του ελληνικού τουρισμού.
Εναρμονιζόμενη με τις πλέον σύγχρονες τάσεις προβολής η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, παρουσιάζει στις μεγάλες τουριστικές εκθέσεις μία πρωτότυπη και αναβαθμισμένη αισθητικά εικόνα, η οποία απηχεί ουσιαστικά την αλλαγή φιλοσοφίας όσον αφορά την συνολική εμφάνιση του Νοτίου Αιγαίου, ως τουριστικού προορισμού. Κύριο μέλημα αποτελεί πάντα η προβολή των νησιών, με τρόπο που θα αναδεικνύει την ιδιαίτερη και συνάμα μοναδική τουριστική ταυτότητα, καθενός ξεχωριστά.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η ΠΝΑι κερδίζει βραβείο για το περίπτερό της σε τουριστική έκθεση. Το 2017 κατέκτησε το Βραβείο “Best Presentation of a Region” στην Διεθνή Τουριστική Έκθεση της Ρωσίας MITT, καθώς κρίθηκε ότι αντιπροσωπεύει άριστα τα τυπικά γνωρίσματα των νησιών. Υπήρξαν δε και άλλες βραβεύσεις και υποψηφιότητες σε τουριστικές εκθέσεις στο εξωτερικό και στην Ελλάδα.
Join the Conversation