10 ερωτήσεις στον γραμματέα του ΠΑΣΟΚ Θεσπρωτίας Ερρίκο Μητσιώνη. Τι λέει για ΚΙΝΑΝ, υποψήφιους αυτοδιοικητικών εκλογών, σχέσεις Γεννηματά Ανδρουλάκη, κ.α

Σειρά στην ενότητα συνεντεύξεων της paramythia-online.gr, "10 ερωτήσεις στον...", έχει ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ Θεσπρωτίας και μέλος του ΚΙΝ.ΑΛ. Ερρίκος Μητσιώνης .

Ο Ερρίκος Μητσιώνης  σημειώνει πως δεν υπήρξε περίοδος αδράνειας στα τοπικά όργανα του ΠΑΣΟΚ στην ΘΕΣΠΡΩΤΊΑ, και πως η Ν.Ε ηταν είναι και θα είναι η ψυχή και η καρδιά του Κινήματος Αλλαγής και θα στηρίζει τις πρωτοβουλίες του και τις συλλογικές αποφάσεις του, συμμετέχοντας στη λειτουργία του και στα όργανά του και εκφράζοντας ενιαίο πολιτικό λόγο.

Σχετικά με την στήριξη σε ψηφοδέλτια των επικείμενων δημοτικών εκλογών, ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ Θεσπρωτίας τονίζει πως η οργάνωση του ΠΑΣΟΚ στο Νομό θα κινηθεί όπως πάντα θεσμικά και θα αξιολογήσει τις υποψηφιότητες εντός του πολιτικού οργάνου της Νομαρχιακής Επιτροπής του Κινήματος Αλλαγής

Για την υποψηφιότητα του κ. Δημητρίου σημειώνει πως με όλα τα πολιτικά και τεχνοκρατικά χαρακτηριστικά που την συνοδεύουν μέσα από το πλούσιο βιογραφικό του και την κοινωνική δράση του , εκφράζει την ανανέωση και την προοπτική με όρους πολιτικής αυτονομίας καθώς πρόκειται για μια υποψηφιότητα που προωθεί τις διαχρονικές θέσεις του Κινήματός και το εκλογικό αποτέλεσμα θα δικαιώσει πολιτικά και τον ίδιο και το Κίνημα Αλλαγής στην Περιφέρεια Ηπείρου

Για τις βουλευτικές εκλογές, ενημερώνει πως οι διεργασίες όσον αφορά τις υποψηφιότητες έχουν ξεκινήσει στην οργάνωση του ΚΙΝΑΛ Θεσπρωτίας από τις αρχές του Καλοκαιριού και οτι ίδιο διάστημα λειτουργούσε παράλληλα και ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΚΙΝΑΛ για υποβολή υποψηφιοτήτων για τις βουλευτικές εκλογές. Η επιλογή θα γίνει με ευθύνη της Προέδρου του ΚΙΝΑΛ και της Κεντρικής Επιτροπής κατάρτισης ψηφοδελτίων βουλευτικών εκλογών.

Για τα χαμηλά νούμερα του ΚΙΝΑΛ στις δημοσκοπήσεις, ο Ερρίκος Μητσιώνης  σημειώνει πως η κυριότερη αιτία που διώχνει αντι να φέρει τους Πολίτες στο ΚΙΝΑΛ σήμερα είναι η αδυναμία της Κεντροαριστεράς του ΚΙΝΑΛ να καταθέσει δική του πρόταση επόμενης μέρας για τη διακυβέρνηση του τόπου. Αυτό το κόμμα «ορκίζεται» ότι είναι τόσο κατά του νεοφιλελευθερισμού που τον βλέπει στη ΝΔ, όσο και κατά του εθνικολαϊκισμού του ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Έτσι αναγκάζεται να καταφεύγει σε κοινοτοπίες του τύπου «πρόοδος ή συντήρηση». Αυτό το ψευτοδίλημμα αντί να του φέρνει ψηφοφόρους, στέλνει και αυτούς που έχει στον ΣΥΡΙΖΑ. Αυτός επιδέξια το εκμεταλλεύεται για να το στριμώχνει πολιτικά.

Για τις σχέσεις Γεννηματά Ανδρουλάκη, έκανε λόγο για προβληματική συνεργασία με ευθύνη της Προέδρου και μεταξύ άλλων σημείωσε με νόημα πως για πρώτη φορά διορίστηκαν τα όργανα και δεν εκλεγησαν.

Τελος, για την ενδεχόμενη υποψηφιότητα του στις επόμενες εκλογές (βουλευτικές ή αυτοδιοικητικές), σημείωσε πως αν και υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να είναι υποψήφιος θα προτιμούσε να δει νέους υποψήφιους όχι μόνο ηλικιακά αλλά κυρίως υποψηφίους με νέες αντιλήψεις για την πολιτική , με μετρημένες και σοβαρές κουβέντες , προσγειωμένους στην πραγματικότητα και όχι αιθεροβάμονες

Διαβάστε απο εδώ, όλες τις συνεντευξεις της ενοτητας “10 ερωτήσεις στον….” ενώ ακολουθεί, η του Ερρικου Μητσιώνη στην paramythia-online.gr

 

 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Το τελευταίο διάστημα βλέπουμε επαναδραστηριοποίηση του τοπικού κομματικού μηχανισμού του ΠΑΣΟΚ, μετά από μια περίοδο αδράνειας. Που οφείλεται η αδράνεια που παρατηρήθηκε;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Κατ αρχήν θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την ευκαιρία που μου δίνετε μέσα από την συνέντευξη αυτή να επικοινωνήσω ως εκπρόσωπος της οργάνωσης του ΠΑ.ΣΟ.Κ στη Θεσπρωτία και μέλος του Κινήματος Αλλαγής, με τον κόσμο μας, με τους Θεσπρωτούς Πολίτες που προβληματίζονται και ανησυχούν για τη σημερινή κατάσταση , αγωνιούν για το αύριο αλλά και ελπίζουν σε ένα καλύτερο μέλλον. Θέλω να τους μιλήσω μέσα από την καρδιά μου και να τους πω ότι η ελπίδα για την αλλαγή σιγοκαίει και σήμερα στις καρδιές των Ελλήνων όπως και το 1980 της μεγάλης ανατροπής και της Δημοκρατικής αλλαγής του Ανδρέα Παπανδρέου που εξελίχθηκε σε μια ειρηνική «επανάσταση» αποκατάστασης των κοινωνικών ανισοτήτων , της λαικής και εθνικής μας κυριαρχίας. Οι παρακαταθήκες του ΠΑΣΟΚ της Αλλαγής δεν διαγράφονται , δεν λησμονούνται, δεν αντιγράφονται. Μάταια το σημερινό πολιτικό κακέκτυπο του αριστερού ριζοσπαστικού Εθνικολαικισμού που ονομάζεται: ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ φιλοδοξεί δια του υπερφίαλου αρχηγού του και πρωθυπουργού να αντιγράψει το ΠΑΣΟΚ και τον λαοπρόβλητο Ανδρέα Παπανδρέου . Αυτό που έχει καταφέρει είναι να αντιγράψει τα λάθη μας και τις παραλείψεις μας και να αφομοιώσει ως άλλους γενίτσαρους τους συντρόφους μας που σαν τα ποντίκια εγκατέλειψαν το πλοίο της αλλαγής όταν άρχισε να μπάζει νερά ,για να σώσουν το τομάρι τους.

Με ρωτάτε που οφείλεται η αδράνεια του τοπικού ΠΑΣΟΚ το τελευταίο διάστημα και σας απαντώ : το ΠΑΣΟΚ στην Θεσπρωτία ήταν είναι και θα είναι παρών, ενωμένο και δυνατό. Δεν υπήρξε περίοδος αδράνειας είναι λάθος η διαπίστωσή σας γιατί απλούστατα το ΠΑΣΟΚ και οι τοπικές του οργανώσεις όλο αυτό το διάστημα δουλεύουν αθόρυβα , προσεκτικά και συνεκτικά για να πετύχει το μεγάλο εγχείρημα της ενιαίας Μεγάλης Δημοκρατικής Παράταξης όπως αρχικά εκφράστηκε μέσω της Δημοκρατικής συμπαράταξης και εν συνεχεία μέσω του Κινήματος Αλλαγής . Ποιοι νομίζετε ότι εργάστηκαν και συνεργάστηκαν στο Νομό για να έχουμε τα θετικά αποτελέσματα όλα αυτά τα χρόνια στις Ευρωεκλογές , στις Αυτοδιοικητικές εκλογές , στις βουλευτικές εκλογές , κρατώντας την Δημοκρατική συμπαράταξη τρίτη δύναμη στο νομό, και φέρνοντας από τα μεγαλύτερα εκλογικά ποσοστά στο Νομό σε συγκριση με τα εκλογικά ποσοστά σε άλλους νομούς πανελλαδικά ;;;; Ποιοι νομίζετε ότι εργάστηκαν για να κρατήσουν την δυναμική του Κινήματος Αλλαγής ζωντανή και στο νομό μας τα τελευταία χρόνια;;; Ποιοι ασχολήθηκαν με αυτό που λέγεται πολιτική διαδικασία στο Νομό σε σχέση με τις εκλογές για την Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ , για την εκλογή Προέδρου στο ΚΙΝΑΛ , για την υποστήριξη των ψηφοδελτίων μας και των συντρόφων μας που μπήκαν σε δύσκολες εποχές στην εκλογική μάχη;;; Ποιοι όργωσαν τα χωριά του Νομού απ ακρη σε άκρη για να μιλήσουν για ανάγκη Πολιτικής Αλλαγής όταν «… όλα τάσκιαζε η φοβέρα και τα πλάκωνε η πολιτική σκλαβιά των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ …»;;;; Η οργάνωση του ΠΑΣΟΚ στη Θεσπρωτία ηταν είναι και θα είναι η ψυχή και η καρδιά του Κινήματος Αλλαγής και θα στηρίζει τις πρωτοβουλίες του και τις συλλογικές αποφάσεις του, συμμετέχοντας στη λειτουργία του και στα όργανά του και εκφράζοντας ενιαίο πολιτικό λόγο με βάση τις αρχές και τις αξίες που κουβαλάμε ο καθένας από εμάς μέσα του. Το ζητούμενο για εμάς σήμερα είναι Πολιτική αλλαγή με αλλαγή Πολιτικής.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Το ΠΑΣΟΚ θα υποστηρίξει συγκεκριμένα ψηφοδέλτια στην Θεσπρωτία για τις επικείμενες δημοτικές εκλογές; Θα συγκληθούν τα τοπικά όργανα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Είναι πάγια διαχρονική αρχή μας ότι οι δημοτικές εκλογές δεν προσφέρονται για τοπικούς κομματικούς ανταγωνισμούς και τα κόμματα καλά θα κάνουν να αφήσουν την τοπική κοινωνία και τους υποψηφίους της να εκφραστούν με βάση το ποιοι είναι αυτοί που παίρνοντας τις τύχες των Δήμων στα χέρια τους θα εργαστούν για να καλυτερέψουν στο μέτρο του δυνατού τις συνθήκες της καθημερινότητάς τους και την ποιότητα της ζωής τους. Η οργάνωση του ΠΑΣΟΚ στο Νομό θα κινηθεί όπως πάντα θεσμικά και θα αξιολογήσει τις υποψηφιότητες εντός του πολιτικού οργάνου της Νομαρχιακής Επιτροπής του Κινήματος Αλλαγής στο Νομό με γνώμονα τις προτάσεις των υποψηφίων σε σχέση με το όραμά τους για την προοπτική ανάπτυξης κάθε Δήμου , με σεβασμό πάντα στις συλλογικές αποφάσεις των οργάνων. Η θετική αντίληψή μας για τον ρόλο της κοινωνίας των Πολιτών στην πολιτική διαδικασία με όρους ελεύθερης έκφρασης και δημιουργικότητας δεν συνάδει με τις παλαιοκομματικές αντιλήψεις για την απονομή χρισμάτων σε εγκάθετους πολλές φορές κομματικούς υποψηφίους. Να προσθέσω τέλος ότι η διαδικασία για τις υποψηφιότητες στις δημοτικές εκλογές έχει καθορισθεί ποια θα είναι για δήμους κάτω των 40000 κατοίκων όπως είναι οι τρείς Δήμοι της Θεσπρωτίας με εγκύκλιο του Γραμματέα της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής του ΚΙΝΑΛ. Στην εγκύκλιο αυτή επιβεβαιώνεται η παραπάνω θέση μας και ενθαρρύνονται προσπάθειες πολιτικών συνεργασιών σε τοπικό επίπεδο . Ενισχύεται δε η θέση μας ότι οι υποψήφιοι που προέρχονται πολιτικά από τον χώρο μας θα εξαντλείται κάθε προσπάθεια να συνεργαστούν σε ενιαίο ψηφοδέλτιο ώστε να μην υπάρξει σε καμιά περίπτωση διάσπαση με τα γνωστά αρνητικά αποτελέσματα που έχουμε διαπιστώσει στο παρελθόν. Η παλιά πρακτική της απονομής χρισμάτων χρισμάτων έχει κλείσει τον κύκλο της .

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ανακοινώθηκε η υποψηφιότητα του κ. Δημήτρη Δημητρίου για την Περιφέρεια , επιχειρηματία , πρώην Προέδρου του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων . Τι αποτέλεσμα εκτιμάτε πως θα έχει στις επικείμενες εκλογές;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Στις Περιφερειακές εκλογές θεωρώ ότι πρέπει να επιδιώκονται πολιτικές συνεργασίες με μια ελάχιστη προγραμματική σύγκληση στα ζητήματα που αφορούν την ανάπτυξη των Περιφερειών. Μια τέτοια πολιτική συνεργασία υπήρξε στις προηγούμενες Περιφερειακές εκλογές μεταξύ του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ με επικεφαλής τον Γιώργο Ζάψα. Η συνεργασία αυτή έφερε ένα θετικό αποτέλεσμα για τα δεδομένα της εποχής πλήν όμως δεν κατάφερε να διεμβολίσει τον πολιτικό ανταγωνισμό ανάμεσα στον υποψήφιο της ΝΔ και του ανερχόμενου τότε ΣΥΡΙΖΑ. Σήμερα τα δεδομένα έχουν αλλάξει . Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να επιβάλλει υποψηφίους πουθενά και αναζητά πολιτικό άλλοθι επιβίωσης στην αυτοδιοίκηση, μέσα από υποψηφίους που προσπαθούν να γεφυρώσουν προς όφελος της δικής τους πολιτικής επιβίωσης το χάσμα του διχασμού που δυστυχώς ο ΣΥΡΙΖΑ έφερε στα πολιτικά πράγματα της χώρας. Το Κίνημα Αλλαγής αποφάσισε και ορθά να προχωρήσει αυτόνομα στην Περιφέρεια Ηπείρου όπως έχει προχωρήσει σημαντικά και στην επιλογή των επικεφαλής των ψηφοδελτίων του στις περισσότερες από τις Περιφέρειες της χώρας. Στην Περιφέρεια Ηπείρου μετά από συσκέψεις και συνεδριάσεις του Περιφερειακού οργάνου του Κινήματος Αλλαγής όπου συμμετείχα, υποβλήθηκαν τελικά δύο υποψηφιότητες του Γιώργου Ζάψα και του Δημήτρη Δημητρίου οι οποίες εξετάστηκαν και αξιολογήθηκαν με πολιτικά και αυτοδιοικητικά κριτήρια. Η υποψηφιότητα του κ. Δημητρίου με όλα τα πολιτικά και τεχνοκρατικά χαρακτηριστικά που την συνοδεύουν μέσα από το πλούσιο βιογραφικό του και την κοινωνική δράση του , εκφράζει την ανανέωση και την προοπτική με όρους πολιτικής αυτονομίας καθώς πρόκειται για μια υποψηφιότητα που προωθεί τις διαχρονικές θέσεις του Κινήματός μας για το πώς βλέπουμε την αναπτυξιακή διαδικασία στο επίπεδο των Περιφερειών και αποφεύγει τις συμπληγάδες του λαικισμού μεταξύ των υποψηφίων της Νέας Δημοκρατίας και των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Θεωρώ ότι πρόκειται για μια σοβαρή και ορθή επιλογή και ότι το εκλογικό αποτέλεσμα θα δικαιώσει πολιτικά και τον ίδιο και το Κίνημα Αλλαγής στην Περιφέρεια Ηπείρου.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Το τελευταίο διάστημα βλέπουν το φως της δημοσιότητας ονόματα δυνητικών υποψηφίων του Κινήματος Αλλαγής στην Θεσπρωτία για τις βουλευτικές εκλογές. Έχουν προχωρήσει διεργασίες και αν όχι θα συγκληθούν τα τοπικά όργανα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Οι διεργασίες όσον αφορά τις υποψηφιότητες για τις βουλευτικές εκλογές έχουν ξεκινήσει στην οργάνωση του ΚΙΝΑΛ Θεσπρωτίας από τις αρχές του Καλοκαιριού και εντάθηκαν καθόλη την διάρκεια του καλοκαιριού, με συνεδριάσεις του οργάνου και ανοικτή ανακοίνωση με την οποία καλούνταν οι πολίτες να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους υποβάλλοντας την υποψηφιότητά τους είτε με αυτοπρόταση είτε προτεινόμενοι από άλλους με υποβολή και βιογραφικού σημειώματος και με αυτοπρόσωπη σε κάποιες περιπτώσεις συναντήσεις τους με την Νομαρχιακή Επιτροπή του ΚΙΝΑΛ. Πρέπει να τονίσω ότι το ίδιο διάστημα λειτουργούσε παράλληλα και ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΚΙΝΑΛ για υποβολή υποψηφιοτήτων για τις βουλευτικές εκλογές. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας αυτής προς το τέλος του Καλοκαιριού , η Νομαρχιακή Επιτροπή του ΚΙΝΑΛ απέστειλε σχετική λίστα υποψηφίων στην Πρόεδρο του ΚΙΝΑΛ η οποία συμπληρώθηκε και με όσες υποψηφιότητες είχαν υποβληθεί ηλεκτρονικά. Η επιλογή θα γίνει με ευθύνη της Προέδρου του ΚΙΝΑΛ και της Κεντρικής Επιτροπής κατάρτισης ψηφοδελτίων βουλευτικών εκλογών. Με βάση τα παραπάνω η απάντηση στο ερώτημά σας είναι αυτονόητη ότι υπάρχει λίστα υποψηφίων βουλευτών οι οποίοι και για τον Νομό μας όπως και σε όλους τους Νομούς της χώρας βρίσκονται σε διαδικασία αξιολόγησης. Δεν υπάρχει μέχρι σήμερα αποτέλεσμα στη διαδικασία αυτή και επομένως κανείς δεν μπορεί να τοποθετείται δημόσια επ αυτού και να θεωρεί την υποψηφιότητά του δεδομένη. Οι τελικές αποφάσεις θα ανακοινωθούν επίσημα στην ώρα τους. Μέχρι τότε τα όργανα του ΚΙΝΑΛ στο Νομό βρίσκονται σε συνεχή διαβούλευση και ετοιμότητα.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Πως σχολιάζεται το εγχείρημα του Κινήματος Αλλαγής;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Το Κίνημα Αλλαγής αποτελεί την θεσμική έκφραση της πολιτικής ενοποίησης των διάσπαρτων κομμάτων ,συλλογικοτήτων,αριστερών οργανώσεων και προσωπικοτήτων της Κεντροαριστεράς και της Σοσιαλδημοκρατίας που τα προηγούμενα χρόνια ( προ κρίσης) αποτελούσαν το περιεχόμενο της Δημοκρατικής παράταξης της χώρας με κύριο πολιτικό εκφραστή της το ΠΑ.ΣΟ.Κ. και πολιτικό γεωγραφικό χώρο που εκτεινόταν από τις παρυφές του Φιλελευθερισμού, περνούσε μέσα από το Δημοκρατικό Κέντρο και έφθανε μέχρι τις παρυφές της ριζοσπαστικής αριστεράς . Η πρώτη θεσμική προσπάθεια εκπροσώπησης της Δημοκρατικής Παράταξης έγινε στις Ευρωεκλογές με το Κίνημα της Ελιάς στα πρότυπα του αριστερού συνασπισμού της Ιταλικής Ελιάς και η μετεξέλιξη αυτής ήταν η δημιουργία της Δημοκρατικής Συμπαράταξης , με ΠΑΣΟΚ , ΔΗΜΑΡ και συλλογικότητες όπως οι Κινήσεις Πολιτών, οι οικολόγοι κλπ. Μετά την συμφωνία της επικεφαλής της Δημοκρατικής συμπαράταξης Προέδρου του ΠΑΣΟΚ Φώφης Γεννηματά με το Κίνημα Δημοκρατών Σοσιαλιστών με επικεφαλής τον Γιώργο Παπανδρέου και με το ΠΟΤΑΜΙ με επικεφαλής τον Σταύρο Θεοδωράκη, αναπτύχθηκε δυναμική ενοποίησης των κομμάτων του συνασπισμού αυτού σε ένα νέο πολιτικό σχήμα που ονομάστηκε στο τελευταίο ιδρυτικό του Συνέδριο ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ. Σκοπός της δημιουργίας του είναι να μετατραπεί όταν το επιτρέψουν οι πολιτικές συνθήκες στον νέο μεγάλο Κόμμα – Κίνημα της Σοσιαλδημοκρατίας στην Ελλάδα με όρους διεμβολισμού του κυρίαρχου διπολισμού ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ με αυτοδιάλυση – κατάργηση των κομμάτων που το συναποτελούν. Το ΠΑΣΟΚ εξακολουθεί να αποτελεί την κυρίαρχη έκφρασή του τόσο σε στελεχιακό δυναμικό όσο και σε επίπεδο διαμόρφωσης ιδεολογικού στίγματος. Θεωρώ ότι το εγχείρημα πέτυχε σε πρώτη φάση να ενοποιήσει τις διάσπαρτες δυνάμεις της Δημοκρατικής Παράταξης σε ενιαίο Κίνημα, απομένουν όμως πολλά να γίνουν οσον αφορά την συλλογική του λειτουργία στη λήψη των αποφάσεων , στην διαμόρφωση ξεκάθαρου πολιτικού ιδεολογικού στίγματος , στην διαμόρφωση πρότασης κυβερνησιμότητας για την επόμενη μέρα μετά τα μνημόνια και φυσικά στον πολιτικό του μετασχηματισμό σε ένα νέο πολιτικό φορέα με αυτοδιάλυση των υπαρχόντων κομματικών σχηματισμών και συλλογικοτήτων που το συναποτελούν.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Γιατί το Κίνημα Αλλαγής παραμένει σε χαμηλά νούμερα στις δημοσκοπήσεις που βλέπουν το φως της δημοσιότητας;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Κατά την γνώμη μου δύο είναι οι καθοριστικές πολιτικές παράμετροι για την πολιτική επιβίωση του Κινήματος Αλλαγής όχι ως πολιτικού φορέα διαμαρτυρίας αλλά ως Κινήματος που διεκδικεί να Κυβερνήσει την χώρα : Η πρώτη παράμετρος έχει να κάνει με το αποτέλεσμα των επερχόμενων βουλευτικών εκλογών και σε ποια θέση θα τάξει εκλογικά το Κίνημα Αλλαγής ο Ελληνικός λαός , σε σχέση με τους δύο πολιτικούς μονομάχους την ΝΔ και τον ΣΥΡΙΖΑ,αλλά και σε σχέση με τα άλλα μη συστημικά κόμματα που διεκδικούν να μπούν στην Βουλή και ιδίως σε σχέση με την Χρυσή Αυγή και το ΚΚΕ. Η δεύτερη παράμετρος – η οποία συνέχεται και συσχετίζεται με την πρώτη – έχει να κάνει με το μέγεθος της εκλογικής ήττας του ΣΥΡΙΖΑ έτσι όπως τουλάχιστον προδιαγράφεται δημοσκοπικά και λαμβάνοντας ως υπόθεση εργασίας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα είναι δεύτερο κόμμα μετά την ΝΔ είτε είναι αυτοδύναμη είτε όχι. Στην περίπτωση αυτή βασική προυπόθεση για την Πολιτική Αλλαγή στην Ελλάδα θα αποτελεί η « Στρατηγική ήττα » του ΣΥΡΙΖΑ , στις επερχόμενες Βουλευτικές εκλογές , που μπορώ με επιφύλαξη πάντα να την οριοθετήσω σε ποσοστό τουλάχιστο κάτω του 20%. Στρατηγική ήττα σημαίνει μεταξύ άλλων λόγων – που δεν έχω το περιθώριο να αναλύσω εδώ – απώλεια για τον ΣΥΡΙΖΑ της δυνατότητάς του να επηρεάζει τις Πολιτικές εξελίξεις ως αντιπολίτευση επικαλούμενος την κυριαρχία του στον χώρο της Κεντροαριστεράς ως η κακέκτυπη έστω πολιτική μετεξέλιξη του ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα Παπανδρέου. Απώλεια για τον ΣΥΡΙΖΑ της δυνατότητας να σύρει το πολιτικό σκηνικό σε αλλεπάλληλες εκλογικές αναμετρήσεις με την ψηφισμένη για τις μεθεπόμενες εκλογές απλή αναλογική προσπαθώντας να διατηρήσει και να ενισχύσει την κυριαρχία του στον Κεντροαριστερό χώρο και να μετατρέψει την πολιτική κυριαρχία της ΝΔ σε Κυβέρνηση δεξιάς παρένθεσης. Παρά την δυναμική από την συμμετοχή των 212000 πολιτών που δημιουργήθηκε κατά την εκλογή της Προέδρου του ΚΙΝΑΛ , η δυναμική αυτή στη συνέχεια δεν αφομοιώθηκε με Πολιτικές κινήσεις που θα αξιοποιούσαν τη δυναμική αυτή. Η Πρόεδρος προτίμησε να ακολουθήσει την γραμμή της τήρησης ισορροπιών ώστε να μην έχει κανένας παράπονο από την κατανομή των συσχετισμών και των ρόλων με διορισμούς των πολιτικών οργάνων του κινήματος , εξαργυρώνοντας προφανώς και προεκλογικές επιταγές που μοίρασε αφειδώς στους νεοεισερχόμενους εταίρους τον Γιώργο Παπανδρέου και τον Σταύρο Θεοδωράκη ώστε να εξασφαλίσει τη πρωτιά. Ετσι το πρώτο ιδρυτικό συνέδριο του ΚΙΝΑΛ εξελίχθηκε σε Συνέδριο χειροκροτητών προθέσεων και επιβεβαίωσης της πολιτικής κυριαρχίας της Προέδρου μας παρά σε ένα Δημοκρατικό συνέδριο στο οποίο θα μπορούσαν να συμμετάσχουν και να εκλεγούν με πολιτικές εκλογικές διαδικασίες και πολίτες που συμμετείχαν για πρώτη φορά στο εγχείρημα. Και σε κάθε περίπτωση δεν ήταν και ότι πιο Δημοκρατικό έχουμε δεί και βιώσει ως πολιτική διαδικασία στον χώρο μέχρι σήμερα. Η παραπάνω ανάλυση έχει να κάνει ως ένα βαθμό με μια από τις αιτίες ( όχι την κυριότερη) των χαμηλών ποσοστών στις δημοσκοπήσεις που καταγράφει σήμερα το ΚΙΝΑΛ. Μια άλλη αιτία αποτελεί ο συγκεντρωτικός τρόπος λήψης των αποφάσεων εκ μέρους της Προέδρου σε καίρια πολιτικής σημασίας ζητήματα ( πχ Συμφωνία των Πρεσπών, κλπ ) και η προσπάθεια ελέγχου ( πολλές φορές με ωμό τρόπο ) των διορισμένων Νομαρχιακών Επιτροπών του ΚΙΝ.ΑΛ σε όλη την Ελλάδα. Τα φαινόμενα αυτά προφανώς δεν δίνουν και την καλύτερη εικόνα για να προσελκύσουν τους Πολίτες και ιδίως τους νέους στο Κίνημα. Η κυριότερη όμως αιτία που διώχνει αντι να φέρει τους Πολίτες στο ΚΙΝΑΛ σήμερα είναι η αδυναμία της Κεντροαριστεράς του ΚΙΝΑΛ να καταθέσει δική του πρόταση επόμενης μέρας για τη διακυβέρνηση του τόπου. Αυτό το κόμμα «ορκίζεται» ότι είναι τόσο κατά του νεοφιλελευθερισμού που τον βλέπει στη ΝΔ, όσο και κατά του εθνικολαϊκισμού του ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Ετσι αναγκάζεται να καταφεύγει σε κοινοτοπίες του τύπου «πρόοδος ή συντήρηση». Αυτό το ψευτοδίλημμα αντί να του φέρνει ψηφοφόρους, στέλνει και αυτούς που έχει στον ΣΥΡΙΖΑ. Αυτός επιδέξια το εκμεταλλεύεται για να το στριμώχνει πολιτικά.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι αλλαγές πρέπει να πραγματοποιηθούν στο Κίνημα Αλλαγής, με σκοπό την πραγματική επαφή με την κοινωνία και την ανάκαμψη στα δημοσκοπικά νούμερα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Το ΚΙΝΑΛ κινούνταν για τρία χρόνια στη γραμμή της «κυβέρνησης εθνικής συνεννόησης». Αυτή έτσι όπως εκφερόταν έδειχνε όχι μια υπεύθυνη εθνική στάση, αλλά την αγωνία κάποιων εντός του να κρατήσουν τον ΣΥΡΙΖΑ στο μετεκλογικό κυβερνητικό κάδρο. Και εκεί που άρχισε, με το αίτημα για εκλογές, να φαίνεται ότι γλιτώνει από αυτή την πολιτική και να περνάει στη λογική της στρατηγικής ήττας του ΣΥΡΙΖΑ, που αυτονόητα εμπεριέχει και το αίτημα της παραμονής του στην αντιπολίτευση, με τις πρώτες αντιδράσεις εντός του κόμματος και με τις απογοητευτικές δημοσκοπήσεις ξαναπέρασε , λανθασμένα κατά την άποψή μου , στην κυβέρνηση των τριών (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ). Αν σε όλα αυτά προστεθεί και η προσπάθεια να τεθεί εκτός Βουλής και Ευρωβουλής ο δεύτερος – μακράν του τρίτου – υποψήφιος για την αρχηγία, εύλογα τίθενται στους Πολίτες ερωτηματικά για το πού πάει και πού το πάνε το ΚΙΝΑΛ. Με αυτά τα ερωτήματα στην συνείδηση των πολιτών διαμορφώνεται μέρα με την μέρα η αντίληψη ότι το ΚΙΝΑΛ δεν έχει σαφή στρατηγική και πρόταση για την επόμενη ημέρα μιάς και αποκομίζει την εντύπωση ότι αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στην σιγουριά της Κυβερνησιμότητας που του διασφαλίζει τυχόν μετεκλογική συνεργασία με την Νέα Δημοκρατία , με την ανάγκη να κρατήσει τον ΣΥΡΙΖΑ ισχυρό παίκτη για την επόμενη ημέρα προσβλέποντας να αποτελέσει μαζί του τον αντιδεξιό πόλο σε περίπτωση αυτοδυναμίας της (ΝΔ). Ενώ το πολιτικό στίγμα του ΚΙΝΑΛ θάπρεπε να είναι η αυτονόμηση απέναντι και στους δύο μονομάχους , και ενώ η Πρόεδρός μας προσπάθησε να το ψελίσει , το πολιτικό αυτό στίγμα δεν πέρασε στην κοινωνία γιατί δεν συνοδεύτηκε και εξακολουθεί να μην συνοδεύεται από μια δική μας πρόταση κυβερνησιμότητας για την επόμενη μέρα.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πως σχολιάζεται την συνεργασία Γεννηματά Ανδρουλάκη και πως εκτιμάτε ότι θα επηρεάσει το αποτέλεσμα των επικείμενων βουλευτικών εκλογών;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Αποτελεί « κοινό μυστικό» ότι η απόφαση για την διεξαγωγή εκλογών για την προεδρία ενός πολιτικού φορέα του ΚΙΝΑΛ , πριν καν αυτός δημιουργηθεί και συσταθεί μέσα από ένα ιδρυτικό –προγραμματικό Συνέδριο ήταν θέμα προσωπικής πολιτικής επιλογής της Φώφης Γεννηματά, σε ‘ένα τοπίο με πολλούς ενδιαφερόμενους υποψήφιους να διεκδικούν την θέση του Προέδρου του νέου φορέα. Η ορθολογική ( political correct ) άποψη της οποίας υποστηρικτής ήταν από όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω και ο Νίκος Ανδρουλάκης και την οποία ασπάζομαι προσωπικά , ήταν ότι έπρεπε να προηγηθεί η ιδρυτική και προγραμματική σύσταση του νέου φορέα και η βάφτισή του και έπειτα να εκλεγεί ο νέος Πρόεδρός του έχοντας την εντολή του Συνεδρίου να εκφράζει και να υλοποιεί τις θέσεις της παράταξης μέσα από διαδικασίες δημοκρατικής συλλογικής ευθύνης. Εγινε το αντίθετο πάλι για να κρατηθούν οι ισορροπίες ανάμεσα στο ΠΑΣΟΚ , τα κόμματα και τις συλλογικότητες που συμμετείχαν στο εγχείρημα. Και όχι μόνο αυτό αλλά το αποκορύφωμα ήταν η απόφαση του Συνεδρίου να μην εκλεγούν ούτε η Κεντρική Επιτροπή , ούτε οι Νομαρχιακές Επιτροπές από τη βάση αλλά σε πρώτη φάση να διοριστούν τηρουμένων ξανά των ισορροπιών. Μόνο που στην περίπτωση του Νίκου Ανδρουλάκη δεν κρατήθηκε απολύτως καμία ισορροπία αφού ενώ η εκλογή για την Προεδρία εξελίχθηκε σε Πασοκική μάχη για δύο ( Γεννηματά – Ανδρουλάκης ) η μετεκλογική συνεργασία ήταν υπόθεση για μία την Πρόεδρό μας αφού έπρεπε να πληρωθεί η προεκλογική επιταγή στον Σταύρο Θεοδωράκη ( άτυπος αντιπρόεδρος του ΚΙΝΑΛ) ασχέτως εάν ήρθε τέταρτος και καταϊδρωμένος στις εκλογές. Αποτέλεσμα : με ευθύνη της Προέδρου έγινε προσπάθεια πολιτικού περιορισμού του Νίκου Ανδρουλάκη , υπέρ του Σταύρου Θεοδωράκη , σε αντιδιαστολή και αντίθεση με το δεύτερο υψηλότερο – μακράν των άλλων – εκλογικό ποσοστό που του έδωσαν οι ψηφοφόροι του στην διαδικασία της Προεδρικής εκλογής. Αυτό ως γεγονός που είχε και συνέχεια εξόργισε ένα μεγάλο μέρος από τους 212000 των ψηφοφόρων που ψήφισαν στην Προεδρική εκλογή. Είναι σαφές επομένως ότι η συνεργασία μεταξύ Φώφης Γεννηματά και Νίκου Ανδρουλάκη δεν ξεκίνησε και με τους καλύτερους οιωνούς αντιθέτως μπορώ να ισχυριστώ ότι ήταν από την αρχή προβληματική με ευθύνη της Προέδρου. Παρόλα αυτά θεωρώ ότι ο πολιτικός πολιτισμός και των δύο , και η ανάγκη να ειδωθεί το πολιτικό δάσος – η μεγάλη εικόνα και όχι το δένδρο που σημαίνει συνεννόηση σε βασικά ζητήματα και συνεργασία για το καλό της παράταξης ενόψει κρίσιμων εθνικών και εσωτερικών ζητημάτων , επέβαλε την συνεργασία τους και την συνεννόησή τους και αυτό θα επηρεάσει κατά την γνώμη μου θετικά το αποτέλεσμα των επικείμενων βουλευτικών εκλογών.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Σε περίπτωση που το αποτέλεσμα των εκλογών απαιτεί συνεργασία για να μην υπάρξει ακυβερνησία, με ποιον εκτιμάται πως είναι εφικτό να συνεργαστείτε είτε ιδεολογικά είτε εξ ανάγκης.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Η απάντηση στο ερώτημα αυτό εξαρτάται κυρίως – αν όχι αποκλειστικά – από την ιδεολογική καθαρότητα , σαφήνεια και αποτελεσματικότητα της πρότασης του ΚΙΝΑΛ για την επόμενη ημέρα, υπο την έννοια ότι όσο πιο καθαρή , σαφή και αποτελεσματική πρόταση διακυβέρνησης έχει το ΚΙΝΑΛ για την επόμενη ημέρα , τόσο θα απομακρύνεται το ενδεχόμενο συνεργασιών εξ ανάγκης για να αποφευχθεί η ακυβερνησία ή λόγω ιδεολογικής σύγκλισης.Ως ένα βαθμό επίσης εξαρτάται η απάντηση στο ερώτημα αυτό και από τη θέση που ο λαός θα τάξει το ΚΙΝΑΛ στις βουλευτικές εκλογές με την έννοια ότι ένα υψηλό ( διψήφιο) ποσοστό στο ΚΙΝΑΛ ως εκλογικό αποτέλεσμα ενισχύει εξ αντικειμένου την δυνατότητα μετεκλογικής του συνεργασίας χωρίς όμως αυτό να είναι και το καθοριστικό. Η συγκυβέρνηση Σαμαρά –Βενιζέλου μας δείχνει ξεκάθαρα τον δρόμο. Καθαρές κουβέντες : Δεν υπάρχει κατά την γνώμη μου δυνατότητα προγραμματικής σύγκλισης για Κυβερνητική συνεργασία σε επίπεδο συγκυβέρνησης ούτε με την ΝΔ ούτε με τον ΣΥΡΙΖΑ μετεκλογικά , καθόσον με την ΝΔ μας χωρίζουν σημαντικές διαφορές σε βασικά πρακτικά ζητήματα που έχουν να κάνουν με την εφαρμογή της πολιτικής σε καίριους τομείς της οικονομίας , της παιδείας , της Αυτοδιοίκησης , της θεσμικής δημοκρατίας , της αναπτυξιακής διαδικασίας και του κοινωνικού κράτους δικαίου. Με τον ΣΥΡΙΖΑ μας χωρίζει η αριστερή του παθογένεια που έχει να κάνει με τις ιδεοληψίες των στελεχών του , την προσήλωσή του στον κρατικό παρεμβατισμό σε όλα τα επίπεδα, την μη προσαρμογή του στις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες που απαιτούν από τη μια μεριά επιτελικό – αποτελεσματικό Κράτος Πρόνοιας και από την άλλη ισχυρούς αποκεντρωμένους θεσμούς με ενίσχυση της τοπικής Αυτοδιοίκησης και αποτελεσματικό δημόσιο τομέα που να ενισχύει και προωθεί την ανταγωνιστικότητα και την ιδιωτική πρωτοβουλία με κανόνες και όχι ασύδοτη. Μας χωρίζει επίσης η διάθεσή του να επιβάλλει ένα νέο τύπου κοινωνικό διχασμό με το « η εμείς ή αυτοί » να ενεργεί αυταρχικά , χωρίς καμία απολύτως κουλτούρα συνεργασιών τουλάχιστο μέχρι σήμερα. Πιστεύω ότι τίποτε δεν μπορεί να μας οδηγήσει σε συνεργασία με τον ΣΥΡΙΖΑ εάν πρώτα δεν υποχρεωθεί να αλλάξει εκ των έσω και ο μόνος δρόμος στην παρούσα συγκυρία για να αλλάξει ο ΣΥΡΙΖΑ και να πλησιάσει πιθανώς προς τις γραμμές μας είναι η οδός της Στρατηγικής του ήττας. Από τότε και στο εξής χωρίς αυταρχισμούς , εγωισμούς, ιδεολογικές αγκυλώσεις ,ιδεοληψίες και διαχωριστικές γραμμές πιθανόν να μπορούσε να ανοίξει ισχνά κάποιος δρόμος συνεργασίας κατόπιν προγραμματικής συμφωνίας σε ισότιμη βάση και όχι ενεργώντας από θέση ισχύος, όπως ενεργεί σήμερα. Ιδεολογική η εξ ανάγκης συνεργασία με όρο αποφυγής της ακυβερνησίας κατά την γνώμη μου δεν τίθεται και δεν πρέπει να τίθεται ως δίλημμα στο ΚΙΝΑΛ και τούτο γιατί στην Δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα και επομένως και ο κίνδυνος ακυβερνησίας ως δίλημμα για να επιβληθούν ή για να εξαναγκασθούν συνεργασίες κομμάτων είναι ένα ψευτοδίλημμα και ένα ψευτοαδιέξοδο που κρύβει μέσα του την υποκρισία της πολιτικής που συνοψίζεται στο σκεπτικό : δεν θέλουμε να συνεργαστούμε δεν ταυτιζόμαστε ιδεολογικά αλλά θα συνεργαστούμε εξ ανάγκης για το καλό της χώρας για να μην μείνει ακυβέρνητη και έτσι μια χούφτα στελεχών μοιραζόμαστε την ευθύνη και τις κυβερνητικές θέσεις χωρίς κοινούς στόχους και κοινό όραμα ,χωρίς εκλογές και πολιτική νομιμοποίηση ,με αποτέλεσμα δυσλειτουργίες και κυβερνητικά αδιέξοδα και διακυβέρνηση που δεν δίνει λύσεις σε κανένα πρόβλημα για να μην χαλάσει τις εύθραυστες ισορροπίες της συγκυβέρνησης , αντί να αφήσουμε τον λαό με την ψήφο του να εκλέξει και σε δεύτερες και σε τρίτες εκλογές την Κυβέρνηση της επιλογής του ακόμη και με απλή αναλογική. Πάντως σε κάθε περίπτωση αυτό που πρέπει να κατανοήσουμε όλοι είναι ότι μετά την τυπική αλλά όχι ουσιαστική έξοδο από τα μνημόνια η Ελλάδα χρειάζεται κοινή εθνική διαπραγματευτική γραμμή έναντι των δανειστών για να ανατραπεί – τροποποιηθεί το πλαίσιο των μεταμνημονιακών συμφωνιών που υπέγραψε η Κυβέρνηση Τσίπρα –Καμμένου. Για παράδειγμα η μείωση των υπέρογκων αντιαναπτυξιακών πρωτογενών πλεονασμάτων που συμφωνήθηκαν μέχρι το 2062 , πρόσθετες ρυθμίσεις για την ελάφρυνση του χρέους , εξάλειψη των αποικιοκρατικών όρων που αφορούν τη δράση του Υπερταμείου Αποκρατικοποιήσεων κλπ. Η χώρα επίσης θα χρειασθεί ένα συνεκτικό πρόγραμμα τολμηρών μεταρρυθμίσεων στην παραγωγική υποδομή της , στο κράτος , στην Δικαιοσύνη , στην παιδεία και στο πολιτικό σύστημα. Για να γίνουν όλα αυτά εμείς στο ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝ.ΑΛ έχουμε πλέον κατανοήσει ότι χρειάζεται η Ελλάδα να περάσει σε μια νέα εποχή πολιτικών συναινέσεων η οποία όμως προυποθέτει ως αναγκαία και ικανή συνθήκη την στρατηγική ήττα του ΣΥΡΙΖΑ στις επερχόμενες εκλογές. Αυτή την « μεγάλη εικόνα » της Εθνικής συνεννόησης υποστηρίζει μέχρι στιγμής , δυστυχώς, μόνο το Κίνημα Αλλαγής , με κίνδυνο να καταντά γραφικό . Είναι πλέον φανερό ότι η απάντηση στο ερώτημα : « τι χρειάζεται η χώρα ;; » καθοδηγεί και τις επιλογές για τις τυχόν μετεκλογικές συνεργασίες. Το τι χρειάζεται η χώρα θα πρέπει να το διαμορφώσουμε ως πρόταση για την επόμενη ημέρα και να το θέσουμε στην κρίση των Πολιτών. Μετά τις εκλογές θάρθει η σειρά των άλλων δύο διαχειριστών της κρίσης (ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ ) να τοποθετηθούν πάνω στην πρότασή μας εάν όντως επιδιώκουν και εννοούν την Εθνική συνεννόηση ως βασική προυπόθεση για την ανάταξη της χώρας στην μεταμνημονιακή εποχή.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Θα είστε υποψήφιος στις εκλογές που έρχονται είτε στις Αυτοδιοικητικές, είτε στις Βουλευτικές εκλογές και αιτιολογείστε μας εάν θέλετε το γιατί.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Η υποψηφιότητα σε οποιαδήποτε εκλογική διαδικασία από τον μικρότερο Σύλλογο ή συνδικαλιστικό όργανο μέχρι το ανώτερο αξίωμα που μπορεί να διεκδικήσει κάποιος είναι πολύ σοβαρό ζήτημα για να έχει μια απλή απάντηση με ένα ναι ή ένα όχι και πάντως αυτοί που θέτουν τον εαυτό τους ως υποψήφιο στα κοινά με ένα ναι ή ένα όχι δεν κάνουν για τα κοινά και καλύτερα να πάνε σπίτι τους. Επίσης οι υποψήφιοι γενικώς θα πρέπει να γνωρίζουν ότι βάζοντας υποψηφιότητα άσχετα εάν εκλεγούν η δεν εκλεγούν θα υποστούν την βάσανο της κρίσης των συμπολιτών τους ακόμη και για τις πιο ασήμαντες κατ άλλους σημαντικές πτυχές της προσωπικής , οικογενειακής , επαγγελματικής και κοινωνικής ζωής τους και επομένως θα πρέπει να διαθέτουν αποθέματα ψυχικής δύναμης , υπομονής , επιμονής και ανοχής και πάνω από όλα θα πρέπει να είναι έτοιμοι να υποστούν μείωση και περιορισμούς στον τρόπο ζωής τους και στην κοινωνική συμπεριφορά τους . Βασικό επίσης να έχουν οικονομική αυτοτέλεια χωρίς εξαρτήσεις και να είναι πετυχημένοι επαγγελματίες ο καθένας στην εργασία του και στο αντικείμενό του. Υπάρχουν βέβαια και άλλες προυποθέσεις για να μπορεί κάποιος να σέβεται τον εαυτό του όταν κατεβαίνει ως υποψήφιος και να τον σέβονται –όσο γίνεται – και οι ψηφοφόροι του. Επειδή επομένως εγώ σέβομαι και τον εαυτό μου και τους άλλους αν και έχω την ταπεινή εντύπωση ότι συντρέχουν στο πρόσωπό μου πολλές από τις προυποθέσεις για να είμαι υποψήφιος – εντούτοις στις εκλογές αυτές θα προτιμούσα να δώ νέους υποψήφιους όχι μόνο ηλικιακά αλλά κυρίως υποψηφίους με νέες αντιλήψεις για την πολιτική , με μετρημένες και σοβαρές κουβέντες , προσγειωμένους στην πραγματικότητα και όχι αιθεροβάμονες , με λιτό και όχι επιτηδευμένο λόγο και ξύλινη γλώσσα , με αγάπη για αυτό που κάνουν και με θέληση προσφοράς στον πολίτη – συνάνθρωπό τους. Ισχύει και εδώ σε παραλλαγή το: « Θέλει αρετή και τόλμη η Πολιτική»

In this article

Join the Conversation