Οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για το Λύκειο και τον τρόπο εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση ενισχύουν παραπέρα το χαρακτήρα του σχολείου ως “σκληρού εξεταστικού κέντρου”, με νέες εξετάσεις τύπου πανελλαδικών, στη Γ’ Λυκείου, με σοβαρό περιορισμό των επιλογών των μαθητών στο μηχανογραφικό, θέτοντας, ακόμα πιο νωρίς και βίαια, εμπόδια και διλήμματα σε νέα παιδιά.
Ακόμα και τα ψήγματα της -αναγκαίας για το σύγχρονο άνθρωπο- Γενικής Παιδείας, που έχουν απομείνει, σταματάνε στην ηλικία των 15 ετών. “Γεύση” για το πού το πάει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με το Λύκειο έχει πάρει ήδη η λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της.
Η “κανονικότητα” του σχολείου, που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση, είναι η καθημερινότητα των κενών σε εκπαιδευτικούς, είναι οι συμπτύξεις μαθημάτων και ειδικοτήτων εκπαιδευτικών.
Είναι ο εκπαιδευτικός αναχρονισμός να αναγκάζονται, δηλαδή, οι εκπαιδευτικοί να κάνουν μαθήματα άσχετα με την επιστήμη τους. Η “κανονικότητα” του σχολείου είναι η παραπαιδεία, την αιτία της οποίας η κυβέρνηση αποδίδει ακόμα και στη νοοτροπία των γονιών!
Το ενδιαφέρον της είναι εντελώς υποκριτικό, όταν χρόνια τώρα, με ευθύνη τόσο αυτής όσο και των προηγούμενων κυβερνήσεων, δεν λειτουργούν ουσιαστικά η ενισχυτική διδασκαλία και η πρόσθετη διδακτική στήριξη στο δημόσιο Γυμνάσιο και Λύκειο.
Οι διακηρύξεις για δήθεν ελεύθερη πρόσβαση κρύβουν ότι και σήμερα σε τμήματα ΑΤΕΙ, που διαρκώς απαξιώνονται από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, συνεχίζοντας την πολιτική της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, οι νέοι εισάγονται ούτως ή άλλως με πολύ χαμηλούς βαθμούς.
Το κύριο είναι ότι το σχολείο που ετοιμάζουν βρίσκεται σε κραυγαλέα αντίθεση με τις σύγχρονες ανάγκες για ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα και δεν θα εξοντώνει, για ουσιαστική και ποιοτική αύξηση του ελεύθερου χρόνου των εφήβων.
Το άγχος των μαθητών του Λυκείου, η απώλεια του μορφωτικού ρόλου του έχουν τις ρίζες τους στην κοινωνία της εκμετάλλευσης, του ανταγωνισμού και των ταξικών φραγμών.
Αυτήν την κοινωνία υπηρετεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, αλλά και η ΝΔ που μάλιστα προτείνει προκλητικά την επαναφορά της “βάσης του δέκα” για να κόψει τα φτερά χιλιάδων νέων λαϊκών οικογενειών.
Το βασικό ζήτημα είναι ότι το σχολείο και ειδικά το Λύκειο γίνεται απωθητικό γιατί ο ανταγωνισμός για μια “θέση στον ήλιο” εντείνεται, γιατί η ανεργία και η ανασφάλεια καλπάζουν, γιατί η μόρφωση γίνεται εμπόρευμα και η πρόσβαση σε αυτήν καθορίζεται από την τσέπη του καθενός.
Το ΚΚΕ απευθύνεται στους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς, συνολικά στην εργατική – λαϊκή οικογένεια, με επίγνωση της συσσωρευμένης πείρας που διαθέτουν και τους καλεί να μην πιστέψουν ούτε λέξη από την προπαγάνδα της κυβέρνησης, να απορρίψουν τους σχεδιασμούς της και να βρεθούν σε θέση μάχης, παλεύοντας για ένα σχολείο που θα δουλεύει σταθερά με όλα -και για όλα- τα παιδιά, αναπτύσσοντας όλες τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα, τα ταλέντα, που θα καλλιεργεί τη δίψα για μόρφωση και θα δίνει διέξοδο στις νεανικές ανησυχίες. Το σχολείο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας.
Τι αναφέρει συνοπτικά το σχέδιο:
Το νέο σύστημα θα ισχύσει από τη χρονιά 2019-2020, δηλαδή για τους μαθητές που πηγαίνουν σήμερα στην Β΄ Λυκείου.
– Οι 3 ομάδες προσ/σμού γίνονται 4 και σε κάθε μια αντιστοιχεί 1 επιστημον πεδίο.
– Τα βασικά μαθήματα κάθε ομάδας είναι ίδια με κάθε Ομάδας Προσ/σμού.
Τα Λατινικά καταργούνται απ’τις πανελλαδικές και αντικαθίστανται απ’την Κοινωνιολογία.
– Η Ομάδα Προσ/σμού Θετικών Επιστημών διαιρείται σε 2 (Θετικών και Υγείας)
– Κάθε Ομάδα Προσανατολισμού θα περιλαμβάνει μόνο τα μαθήματα στα οποία οι υποψήφιοι θα εξεταστούν τόσο για το Απολυτήριο όσο και για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Οι συντελεστές βαρύτητας καταργούνται και όλα τα μαθήματα θα έχουν την ίδια βαρύτητα.
– Για το ημερήσιο ΓΕΛ προβλέπονται 3 μαθήματα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (6ωρο), Θρησκευτικά (1ωρο) και Φυσική Αγωγή (2ωρο).
– Επιπλέον για το ημερήσιο ΓΕΛ προβλέπονται 2 διδακτικές ώρες για ένα μάθημα επιλογής.
Στις επιλογές περιλαμβάνονται ειδικά μαθήματα που οι υποψήφιοι πιθανώς θα χρειαστούν για την εισαγωγή τους σε κάποια τμήματα.
– Η ύλη θα αυξηθεί σε κάποια μαθήματα χωρίς να υπάρξει αναλογικά αύξηση ωρών.
– Για ημερήσιο ΓΕΛ προβλέπονται 3 ώρες ανά εβδομάδα, μια ώρα για κάθε ένα από τα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού κατά τις οποίες κάθε εκπαιδευτικός θα είναι διαθέσιμος για συνεργασία με μαθητές του συζήτηση εργασιών κλπ.
– Οι βαθμοί των 4μήνων θα διαμορφώνονται για όλα τα μαθήματα εκτός Φυσικής Αγωγής από ωριαία διαγωνίσματα και εργασίες όπως σήμερα.
– Οι γραπτές εξωσχολικές εξετάσεις θα γίνονται στα τέσσερα 6ωρα μαθήματα, τα ίδια στα οποία θα εξετάζονται στην συνέχεια όσοι επιλέξουν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.
– Τα σχολεία θα χωριστούν ανά Ομάδες ανά Δήμο στις μεγάλες πόλεις και ανά Νομό στην επαρχία. Τα θέματα σε κάθε εξεταζόμενο μάθημα θα προετοιμάζονται από ομάδα διδασκόντων όλων των σχολείων ανά ομάδα και το τελικό διαγώνισμα θα προκύπτει μετά από κλήρωση ομάδας θεμάτων μέσα από ένα μεγαλύτερο πλήθος.
– Ο βαθμός για κάθε γραπτώς εξεταζόμενο μάθημα θα προκύπτει με βαρύτητα 40% για την τελική ενδοσχολική εξέταση και 60% για τον βαθμό των δυο τετραμήνων. Για τα άλλα μαθήματα ο τελικός βαθμός θα προκύπτει κατά 100% από τον βαθμό των 2 τετραμήνων. Ο βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει από τον μέσο όρο όλων των μαθημάτων που θα διδάσκονται στην Γ Λυκείου.
– Ο βαθμός του απολυτηρίου συμμετέχει στην διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης στα ΑΕΙ για όσους επιλέξουν να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις
– Θα υπάρχουν «τμήματα ελεύθερης πρόσβασης» στα οποία οι υποψήφιοι θα μπαίνουν μόνο με το απολυτήριο τους (χαμηλής ζήτησης)
Το νέο πρόγραμμα της Γ Λυκείου
Θρησκευτικά 1 ώρα
Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία 6 ώρες
Φυσική Αγωγή 2 ωρες
Σύνολο ωρών 9 ώρες
Οι μαθητές θα επιλέγουν ένα από τα μαθήματα: Ξένη γλώσσα (Αγγλικά, Γαλλικά ή Γερμανικά), Ελεύθερο σχέδιο, Γραμμικό σχέδιο (2 ώρες)
Ομάδες Προσανατολισμού
(6 ώρες κάθε μάθημα συν 1 ώρα ανά μάθημα σε συνεργασία με εκπαιδευτικό)
– Ανθρωπιστικών: Αρχαία ελληνικά, Ιστορία, Κοινωνιολογία.
– Θετικών: Φυσική, Χημεία, Μαθηματικά.
– Σπουδών: Φυσική, Χημεία, Βιολογία
– Οικονομίας και Πληροφορικής: Μαθηματικά, Ανάπτυξη εφαρμογών σε Προγραμματιστικό περιβάλλον και Οικονομία.
Join the Conversation