Άνοιξε εχτές τις πύλες της η Διεθνής Έκθεση τουρισμού του Βερολίνου (ΙΤΒ Berlin) η οποία αποτελεί βαρόμετρο για την πορεία της τουριστικής σεζόν. Στη ΙΤΒ που εινμαι μια απο τις μεγαλύτερες τουριστικές έκθεσεις της Ευρώπης και που θα διεξαχθεί έως τις 11 Μαρτίου, η Ηπειρος συμμετέχει με την Περιφέρεια με δικό τους αυτόνομο περίπτερο.
Παρόν στην έκθεση, η περιφερειακή σύμβουλος Αντιγόνη Φίλη, η οποια δήλωσε σχετικά: “Η περιφερειακή αρχή και το τμήμα τουρισμού της Περιφέρειας Ηπείρου κάνουν σπουδαία και στοχευμένη δουλειά που όχι μόνο αναγνωρίζεται από την ηγεσία του ΕΟΤ, αλλά κυρίως φαίνεται έμπρακτα από το ενδιαφέρον των επιχειρηματιών και τουριστικών πρακτόρων”
Η ΙΤΒ Berlin συγκεντρώνει την «αφρόκρεμα» της τουριστικής βιομηχανίας, ενώ δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στη γερμανική αγορά. Συμμετεχουν 11.500 εκθέτες από 190 περιπου διαφορετικές χώρες και οι επισκέπτες αναμένεται να ξεπεράσουν τους 110.000. Τα μηνύματα για ταην φετινή σεζον, μας είναι άκρως ενθαρρυντικά.
Οι κρατήσεις από τη Γερμανική κι απ’ όλες σχεδόν τις τουριστικές αγορές κινούνται ανοδικά. Στην ΙΤΒ θα σχηματίσουμε πλέον την ακριβή εικόνα για την πορεία της τουριστικής περιόδου καθώς αποτελεί το ιδανικό μέρος για να αναδειχθούν οι νέες τάσεις και φιλοσοφίες του κλάδου ενώ παράλληλα προσφέρει μεγάλες δυνατότητες συνεργασίας. Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας της Τουριστικής Αγοράς (GfK) τα γερμανικά γραφεία ταξιδιών σημειώνουν μια αύξηση των πωλήσεων για ελληνικούς προορισμούς σε σχέση με πέρυσι κατά 40%.
Αν και δεν είναι σίγουρο ότι αυτός ο αριθμός θα επιβεβαιωθεί στο τέλος της χρονιάς σε αυτό το ύψος, οπωσδήποτε όμως επιβεβαιώνεται μια τάση: Από 2,27 εκ. γερμανούς παραθεριστές το 2012 ο αριθμός τους αυξήθηκε σταδιακά στα 3,7 εκ. το 2017. Με τα μέχρι στιγμής στοιχεία αναμένεται ότι πάνω από 4 εκ. Γερμανοί θα επισκεφτούν φέτος την Ελλάδα. Μιλώντας στη Deutsche Welle o Μίχαελ Φρέντζελ, πρόεδρος του Συνδέσμου Γερμανικού Τουριστικού Κλάδου (BTW), εκτιμά ότι η αύξηση των τουριστών που έρχονται στην Ελλάδα (27 εκ. το 2017) σχετίζεται με τις προόδους που σημειώθηκαν τα τελευταία χρόνια: «Η Ελλάδα είχε τη φήμη ενός ακριβού προορισμού. Από τότε που ξέσπασε η κρίση ακολουθήθηκε μια λογική πολιτική σε ό,τι αφορά τη σχέση τιμής-υπηρεσιών.
Οι Γερμανοί αγαπούν την Ελλάδα, η χώρα είχε για αυτούς πάντα υψηλή προτεραιότητα. Με λογικές ξενοδοχειακές προσφορές και τιμές η Ελλάδα θα παραμείνει ένας δυνατός προορισμός». Εκτός αυτού πολλοί έλληνες ξενοδόχοι αξιοποίησαν τα αυξημένα έσοδα για να αναβαθμίσουν τα ξενοδοχεία τους επισημαίνει o Νόρμπερτ Φίμπιχ, πρόεδρος του Γερμανικού Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων (DRV). Όμως αυτές οι προσπάθειες δεν αρκούν. Για να αυξήσει η Ελλάδα ακόμη περισσότερο τον αριθμό των ξένων τουριστών θα πρέπει να επιμηκύνει την τουριστική σαιζόν. «Αυτό εξακολουθεί να είναι μια μεγάλη πρόκληση για τον ελληνικό τουρισμό» τονίζει στη Deutsche Welle ο Ν. Φίμπιχ.
«Η σαιζόν είναι σχετικά σύντομη. Οι αρμόδιοι έχουν μεν το θέμα στην ατζέντα τους αλλά το έχουν, ομολογουμένως, εδώ και πολλά χρόνια. Έχω όμως την εντύπωση ότι τώρα καταβάλλονται εντατικές προσπάθειες για την επιμήκυνση έτσι ώστε να δημιουργηθεί δυναμικό ανάπτυξης.» Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος θα χρειασθεί ένα ευρύ φάσμα μέτρων – από κεφάλαια εκκίνησης για επενδύσεις μέχρι αύξηση του αριθμού των πτήσεων από το εξωτερικό την περίοδο Νοεμβρίου- Μαρτίου. Και προπαντός θα πρέπει να αναπτυχθούν προσφορές για τους τουρίστες πέραν του ήλιου, της θάλασσας και της αμμουδιάς. Αυτό σημαίνει για παράδειγμα διεύρυνση των πολιτιστικών προσφορών αλλά και του τουρισμού που σχετίζεται με διάφορες δραστηριότητες όπως η πεζοπορία και το γκολφ.
Ως πρώην διευθύνων σύμβουλος της ΤUI o Μίχαελ Φρέντζελ είχε ασχοληθεί στο παρελθόν με αυτό το θέμα: «Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι ο μικρός κλήρος (σ.σ. πολλοί ιδιοκτήτες έχουν μικρές εδαφικές εκτάσεις). Για μια ξενοδοχειακή μονάδα είναι ένα απίστευτα επίπονο εγχείρημα επειδή θα πρέπει να διαπραγματευτεί με δεκάδες ιδιοκτήτες. Αυτός είναι ο λόγος που σε αντίθεση με την Τουρκία, στην Ελλάδα δεν υπάρχουν καθόλου προσφορές για γκολφ». Η δημιουργία γηπέδων γκολφ θα προσέλκυε όμως ένα εύπορο αγοραστικό κοινό που θα ερχόταν και τους χειμερινούς μήνες.
Join the Conversation