Ένα νέο ατυχημα σημειώθηκε την Τρίτη 13 Φεβρουαρίου στην Εγνατία Οδο λιγο μετα το ύψος της Παραμυθιάς, οταν η ολισθηροτητα του δρομου λογω χαλαζοπτωσης, ειχε ως αποτελεσμα την προσκρουση 3 οχημάτων με τα διαχωρηστικά κιγκλιδώματα.
Μπορει η ημερομηνια να θεωρείται γρουσουζικη (τριτη και 13) ωστοσο τα συνεχη ατυχηματα που σημειώνονται στο τμήμα της εξοδου Παραμυθιάς μέχρι και το κόμβο Σελλών, προκαλούν εντονη ανησυχια στους οδηγους για την καταλληλοτητα του οδοστρωματος.
Αλλωστε δεν ειναι τυχαιο πως απο την προηγούμενη χρονια, ο πρόεδρος της Εγνατία Οδός Α.Ε. Απόστολος Αντωνούδης, εχει στα χερια του πολυσέλιδη έκθεση του τομέα Λειτουργίας, Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (ΛΕΣ) του αυτοκινητόδρομου, το συμπερασμα της οποιας, ειναι πως η Εγνατία οδός χρειάζεται επειγόντως βαριά συντήρηση προκειμένου να καταστεί ασφαλής για τους οδηγούς.
Συγκεκριμένα, ο κ. Αντωνούδης ειχε ζήτησε εγγράφως από τον τομέα ΛΕΣ να ενημερώσει το διοικητικό συμβούλιο «εγγράφως και κατά το δυνατόν πιο σύντομα, αν υπάρχουν σε συγκεκριμένα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας οδού και των καθέτων προς αυτόν οδικών αξόνων, προβλήματα στην ασφαλή κίνηση των αυτοκινήτων. Στη θετική περίπτωση, σας παρακαλώ να προσδιορίσετε τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν και το κόστος αυτών».
Απαιτούνται 60 εκατ.
Ο προϊστάμενος του ΛΕΣ παρέδωσε στον κ. Αντωνούδη πολυσέλιδη έκθεση στην οποία περιγράφονται λεπτομερώς και με επισυναπτόμενο φωτογραφικό υλικό, όλα τα σημεία στα οποία απαιτείται άμεση παρέμβαση, ενώ γίνεται και εκτίμηση του κόστους των εργασιών συντήρησης. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του τμήματος ΛΕΣ απαιτούνται περί τα 60 εκατ. ευρώ για την αναγκαία, άμεση αποκατάσταση των επικίνδυνων σημείων της Εγνατίας και των καθέτων αξόνων. Ωστόσο, όπως παραδέχεται ο κ. Αντωνούδης, τα χρήματα αυτά δεν υπάρχουν.
Ο πρόεδρος της Εγνατία Οδός Α.Ε. τονίζει ότι για το λόγο αυτό «γίνονται μόνον κάποιες σημειακές παρεμβάσεις». Επισημαίνει, παράλληλα, ότι θα καταβληθεί προσπάθεια να διασφαλιστούν πόροι περίπου 15 εκατ. ευρώ για τη διετία 2017-2018 προκειμένου να ξεκινήσει η λεγόμενη βαριά συντήρηση του αυτοκινητόδρομου.
Η ολισθηρότητα αιτία δυστυχημάτων
Όπως ρητά αναφέρεται στην έκθεση «οι εργασίες λειτουργικής και δομικής αποκατάστασης των οδοστρωμάτων θεωρούνται άμεσης προτεραιότητας και αποτελούν εργασίες συντήρησης υψηλού βαθμού σοβαρότητας, για την ασφαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας». Επισημαίνεται, παράλληλα ότι «δυστυχώς, λόγω έλλειψης χρηματικών πόρων δεν κατέστη δυνατό μέχρι σήμερα, να ξεκινήσουν οι παραπάνω εργασίες, παρά μόνο τοπικές επισκευές (μπαλώματα) του οδοστρώματος».
Τα σημεία καρμανιόλες
Τα τμήματα στα οποία θα πρέπει να γίνουν αμέσως παρεμβάσεις όπως αναφέρονται στην έκθεση είναι τα εξής:
1. Ηγουμενίτσα – Λαδοχώρι σε μήκος 7χλμ.
2. Λαδοχώρι – Νεοχώρι, 14,5χλμ.
3. Α/Κ Νεοχωρίου – Ελευθεροχώρι, 10χλμ.
4. Ελευθεροχώρι – κόμβος Σελλών, 17,5χλμ.
5. Α/Κ Σελλών – έξοδος σήραγγας Σ2, 4χλμ.
6. Έξοδος σήραγγας Σ2 – Α/Κ. Δωδώνης, 7χλμ.
7. Κόμβος Δωδώνης – σήραγγα Δωδώνης, 9χλμ.
8. Κ1 Καλοχωρίου – Κ2 Ιωνίας, 5χλμ.
9. Κ2 Ιωνίας – Κ4 Ευκαρπίας, 9χλμ.
10. Κ4 – Α/Κ Λαγκαδά/Σερρών, 7,5χλμ.
11. Α/Κ Λαγκαδά/Σερρών – Ανάληψη, 13χλμ.
12. Α/Κ Κομοτηνής – Α/Κ Μέστης (567-573), 6χλμ.
13. Α/Κ Μέστης – Α/Κ κομοτηνής (592-578), 14χλμ.
14. Α/Κ Αν. Κομοτηνής, κλάδοι 2,3, σε μήκος 6,7χλμ.
15. Α/Κ Αρδανίου – Α/Κ ΒΙΠΕ (627-651), 24χλμ.
16. Α/Κ ΒΙΠΕ – Α/Κ Αρδανίου (626-652), 26χλμ.
17. Αρδάνιο – Κήποι (651-659), 8χλμ.
Το εκτιμώμενο κόστος για τις παρεμβάσεις στα ανωτέρω σημεία, σύμφωνα με την έκθεση ανέρχεται σε 30 εκατ. ευρώ.
Φωτογραφία αρχείου
Join the Conversation