Την διαδρομή Αθήνα Παραμυθιά μέσω Ιονίας Οδού με το Citroen C4 Grand Picasso, έκανε ο γνωστός παρουσιαστής των εκπομπών Formula 1 και του μηχανοκινήτου αθλητισμού, Πάνος Σεϊτανίδης για το ηλεκτρονικό περιοδικό ΝewsΑuto:
H πρώτη δοκιμασία με το ευρύχωρο Citroen C4 Grand Picasso που έχω στο πλαίσιο long test στα χέρια μου, αποτελούσε και… δοκιμασία για έναν νέο και πολύ σημαντικό οδικό άξονα: την Ιόνια οδό. Δύο σε ένα λοιπόν και η ιστορία εκτυλίχθηκε ως εξής…
Παραδοσιακά κάθε Αύγουστο η απόδρασή μου έχει ως προορισμό την όμορφη Παραμυθιά Θεσπρωτίας. Παραδοσιακή Ηπειρώτικη πόλη καταγωγής της γυναίκας μου και εφαλτήριο για κάθε λογής δραστηριότητα αφού σε απόσταση βολής έχεις τον Αχέροντα, την Πάργα, τα Σύβοτα, τις παραλίες της Λούτσας και του Βράχου, την Ηγουμενίτσα, τα Γιάννενα και πολλά άλλα.
Όλα όμορφα, όλα ωραία, είναι όμως πολύ μακριά. Μέχρι πρότινος που έπαιρνε πέντε και κάτι ώρες για να φτάσω, με αδιαπραγμάτευτη τη διαδρομή μέσω Λαμίας, Καρδίτσας, Τρικάλων, Μετεώρων και από εκεί έβγαινε Εγνατία και έφτανα μέχρι Παραμυθιά.
Αδιαπραγμάτευτη διότι είχα ξεκαθαρίσει στον εαυτό μου και τους γύρω μου, πως δεν θα έκανα την Κορίνθου-Πατρών με την κόρη μου στο αυτοκίνητο.
Προτιμούσα τη μεγαλύτερη σε χιλιόμετρα και διάρκεια διαδρομή, υπέμενα τις στροφές σε Δομοκό και Κατάρα αλλά ένιωθα περισσότερη ασφάλεια. Μία δεκαετία και βάλε ακούγαμε τις υποσχέσεις για την Ιόνια οδό αλλά για να είμαι ειλικρινής, δεν περίμενα πως θα ολοκληρωνόταν αυτή τη δεκαετία. Ούτε μετά τις αναγγελίες που είχαν γίνει τη χειμερινή περίοδο.
Να λοιπόν που την ημέρα που θα πήγαινα στο χωριό, είχαμε με τυμπανοκρουσίες την παράδοση και των τελευταίων 14 χιλιομέτρων του ιστορικού αυτού έργου που επιτρέπει την κάλυψη της διαδρομής Αντίρριο-Γιάννενα σε μιάμιση ώρα.
Πριν ξεκινήσω και ενώ βλέπω στην TV τις διθυραμβικές δηλώσεις κτλ, βάζω στο google maps αφετηρία και προορισμό αλλά μου βγάζει ταξίδι που είναι πάλι άνω των πέντε ωρών. Προβληματίστηκα αλλά επέλεξα να δοκιμάσω το νέο δρόμο, ειδικά αφού θεωρητικά η Κορίνθου-Πατρών είναι προ πολλού έτοιμη.
Τι, όχι; Η πρώτη δυσάρεστη έκπληξη αφορούσε το γεγονός πως παρότι η Κορίνθου-Πατρών έχει εδώ και καιρό παραδοθεί, τα έργα ήταν (και είναι) ημιτελή. Ακόμα υπάρχουν σημεία που χρησιμοποιείς μόνο μία λωρίδα, ακόμα υπάρχουν σημεία που μπορείς να κάνεις hi-five με αυτόν που έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση.
Να όμως που αυτή η εικόνα ίσχυε και στην Ιονία σε κάποια σημεία αν και εκεί, είπα να δώσω το συγχωροχάρτι των… τελευταίων μερεμετιών. Άλλωστε το γεγονός πως δύο σταθμοί διοδίων στην άνοδο προς Γιάννενα δεν λειτουργούσαν ακόμα, ισοφάριζε το ατελές του έργου. Το C4 Grand Picasso κατάπινε με άνεση χιλιόμετρα, με cruise control στα 120 Km/h και τον 1600άρη BlueHDi να λειτουργεί απρόσκοπτα και οικονομικά, παρά το βάρος αφού το είχα φορτώσει όσο πήγαινε.
Με αρωγό τον πολυμορφικό χαρακτήρα του οχήματος, είχα καταφέρει να πάρω μαζί μου περισσότερα απ’ όσα θα περίμενε κανείς, κι αυτό ταξιδεύοντας με άνεση. Άλλωστε το ευήλιο εσωτερικό που επίσης διακρίνεται από την ύπαρξη άπλετων χώρων, ήταν ότι έπρεπε για οικογενειακή εξόρμηση Τύπου «το τρελό θηριοτροφείο έρχεται και στα μέρη σας».
Όμως παρότι από οδηγικής πλευράς το ταξίδι ήταν εντελώς απροβλημάτιστο, στο μυαλό μου στριφογυρνούσε ένας προβληματισμός: ένα άρθρο στο protothema.gr όπου γινόταν λόγος για καταγγελίες πως παρά τους πανηγυρισμούς για τα τελευταία χιλιόμετρα της διαδρομής, είχαν «κόψει» τη διέλευση από κάποια άλλα. Αυτές τελικά ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα.
Ο δρόμος ήταν ανοιχτός μέχρι τον κόμβο της Φιλιππιάδας και από εκεί και πέρα, έπρεπε να καλύψεις 59 χιλιόμετρα στην παλιά εθνική. Σε ένα δρόμο όπου η απελπιστική κατάσταση του οδοστρώματος ευτυχώς έβρισκε αντίδοτο στις αναρτήσεις του C4 Grand Picasso. Και σαν κερασάκι στην τούρτα, το αποκλεισμένο κομμάτι δεν ήταν μόνο αυτό! Κλειστά ήταν και τα τελευταία 14 χιλιόμετρα που υποτίθεται πως είχαν παραδοθεί πριν από αρκετές ώρες στην κυκλοφορία! Όλα αυτά με πρόχειρη σήμανση και χαμογελαστούς αλλά ανήμπορούς κυρίους να στέκουν εκεί απλά για να σου πουν πως παρά τα όσα είδες στην τηλεόραση, παρά τα όσα διάβασες ή άκουσες από επίσημα χείλη, ο δρόμος ήταν κλειστός! Όταν ήρθε η ώρα της επιστροφής, ευτυχώς είχα ήδη feedback για την κατάσταση των πραγμάτων.
Ο δρόμος ευτυχώς είχε πλέον παραδοθεί σε όλο του το μήκος αν και βέβαια πάλι ατελής. Με σημεία που χρησιμοποιούσες μία λωρίδα, με τις εξόδους διαφυγής/ξεκούρασης να είναι οι περισσότερες ακόμα ερμητικά κλειστές και άλλα ελληνικά φαινόμενα Αλλά τουλάχιστον, βάζεις cruise control από τα Γιάννενα και το βγάζεις Αθήνα (τρόπος του λέγειν αλλά καταλαβαίνετε το επιχείρημα.
Έτσι η επιστροφή μας, που έγινε βράδυ, ήταν αδιανόητα άνετη και εύκολη. Και όχι μόνο της εξαιρετικής επιλογής του γαλλικού μοντέλου. Παρά τις επίμονες προσπάθειες του ελληνικού κράτους να αδικεί ακόμα και τα θετικά, αυτό το έργο αλλάζει τα πάντα σε ότι αφορά στις μετακινήσεις στη δυτική Ελλάδα.
Κι όταν όλα ολοκληρωθούν, τόσο στην Ιόνια όσο και στην Κορίνθου-Πατρών, το ταξίδι Αθήνα-Γιάννενα δεν θα περιορίζεται μόνο στις καλοκαιρινές διακοπές αλλά θα γίνεται με κάθε ευκαιρία. Αρκεί να έχουμε στα χέρια μας κάθε φορά το Citroen C4 Grand Picasso Η Ιονία Οδός των 196 χιλιομέτρων περιλαμβάνει:
– 4 σήραγγες διπλής κατεύθυνσης, συνολικού μήκους 11.2 km– 24 γέφυρες, συνολικού μήκους περίπου 7 km
– 77 κάτω & 24 άνω διαβάσεις
– 3 Κέντρα Λειτουργίας και Συντήρησης
Join the Conversation