BVLGARI: Απο την Παραμυθιά στην κορυφή του πλανήτη

Ο σημερινός επικεφαλής του Οίκου Νίκολας Bulgari (Βούλγαρης), ήρθε πριν απο κάποια χρόνια την Παραμυθιά, όπου γεννήθηκαν και μεγάλωσαν οι πρόγονοί του, πριν φύγουν για την Ιταλία τον...

Tα κοσμήματά του γίνονται ανάρπαστα και η καταξίωση από το κοινό της Ρώμης δεν αργεί να έρθει. Μερικούς μήνες αργότερα κατορθώνει να ανοίξει το δικό του κατάστημα στον ίδιο δρόμο, ενώ το 1894 νοικιάζει ένα καινούργιο κατάστημα στο νούμερο 28 της «Via dei Condotti,», δρόμο όπου τελικά το 1905 αγοράζει το κτίριο του αριθμού 10, φτιάχνοντας το κατάστημα που μέχρι και σήμερα η εταιρία Bulgari διατηρεί το ίδιο εντυπωσιακό και κομψό κατάστημα που τότε πρωτοέφτιαξε ο Έλληνας μετανάστης. Τα μυστικά της τέχνης: Οι δυο γιοί του Κωνσταντίνος και Γιώργος, επιδεικνύουν έναν ιδιαίτερο ζήλο και αγάπη για την τέχνη του πατέρα τους.

Εκείνος επικεντρώνεται στους δυο γιούς και τους μαθαίνει τα υπέρ – πολύτιμα μυστικά του. Τελικά, το 1932 αφήνει την τύχη της επιχείρησής του στους δυο γιους, οι οποίοι ως νέοι γνωρίζουν καλύτερα τις τάσεις της εποχής και πραγματοποιούν μεγάλα ανοίγματα τόσο στο κατάστημα της Ρώμης, όσο και στα λιγοστά και μικρά υποκαταστήματά τους, ενώ ο πατέρας Βούλγαρης πεθαίνει δυο χρόνια αργότερα, το 1932. Με την λήξη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου, οι υιοί Βούλγαρη αποστασιοποιούνται απ’ την αυστηρή Γαλλική σχολή δημιουργίας κοσμημάτων και αρχίζουν να κατασκευάζουν μοναδικά κοσμήματα, που επαναπροσδιορίζουν τη σύγχρονη τέχνη μέσα από τις εικαστικές αναφορές στην αρχαία Ρώμη, την Ιταλική Αναγέννηση, την ρωμαϊκή σχολή αργυροχρυσοχόων του 19ου αιώνα, αλλά και την κληρονομιά της Αρχαίας Ελλάδας.

Η επιστροφή στον κλασικισμό έχει να κάνει και με την συγκυρία. Οι δύσκολες οικονομικές στιγμές της μακράς περιόδου της ανασυγκρότησης των χωρών δεν μπορούν παρά να επηρεάσουν αρνητικά την εμπορική επιτυχία του οίκου, ο οποίος αρχίζει να ανθεί ξανά την δεκαετία του ’60, οπότε η οικογένεια Βούλγαρη αποκτά το διάσημο λογότυπο και επενδύει σε αγορές του εξωτερικού, ανοίγοντας καταστήματα στη Νέα Υόρκη αλλά και στις μεγαλύτερες πρωτεύουσες της Ευρώπης. Το διάσημο λογότυπο της εταιρίας βρίσκεται πάντα στα κεφαλαία, ενώ το γράμμα u αντικαθίσταται με το v, σύμφωνα με τον αρχαίο τρόπο ρωμαϊκής γραφής (BVLGARI). Η ώρα που ο μύθος των Bulgari γιγαντώνεται έχει σημάνει. Οι δημιουργίες των αδερφών προτιμώνται από τους απανταχού γαλαζοαίματους του πλανήτη, ενώ το λογότυπο γίνεται φετίχ στους εκκεντρικούς νέους καλλιτέχνες, όπως ο Άντι Γουόρχολ ο οποίος συγκρίνει ένα κατάστημα του οίκου μόνο με τις καλύτερες εκθέσεις σύγχρονης τέχνης.

Στην Παραμυθιά και στο σχολείο που πρόσφερε ο Σωτήριος Βούλγαρης, σύντομα θα υπάρχει μια αιθουσα, που θα θυμίζει σε ολους μας την μεγάλη ιστορία.



In this article

Join the Conversation