Οι μελετητές ανέφεραν τα γνωστά τους επιχειρήματα. Δεν ανέφεραν όμως αν υπήρξε ή αν θα υπάρξει περιβαλλοντική μελέτη.
Πολλές ήταν οι παρατηρήσεις και οι διαμαρτυρίες και πολλά τα αιτήματα για τροποποιήσεις από το Κεφαλόβρυσο, τη Σέλιανη, τους Παγκράτες, το Προδρόμι και το Γαρδίκι.
Σχετικά με την παράκαμψη της Δαφνούλας, ύστερα από τη συλλογή υπογραφών και τη Γενική Συνέλευση των κατοίκων Προδρομίου που έγινε στις 05-03-2015, οι μελετητές πρότειναν νέα χάραξη αρκετά μέτρα κάτω από τον οικισμό Δαφνούλας και λίγο πιο πάνω από το κανάλι του αναδασμού. Ο πρόεδρος της Κοινότητας κ. Φίλης ζήτησε να γίνει ο κόμβος στα Φτελιάδια (κοντά στην Ταβέρνα «Το κάτι άλλο»), ο οποίος θα εξυπηρετεί Προδρόμι και Ζερβοχώρι.
Η μετατόπιση αυτή, αν υλοποιηθεί, λύνει μερικά προβλήματα που δημιουργούσε η προηγούμενη χάραξη, όπως η απομόνωση σπιτιών και του γηπέδου Δαφνούλας, όμως τα προβλήματα της προσβασιμότητας και ο τεμαχισμός του κάμπου παραμένει. Από τη Χρυσαυγή μέχρι και την Αγορά ο δρόμος τέμνει τον κάμπο στα δύο, ενώ αχρηστεύει μεγάλη έκταση καλλιεργήσιμης γης, αφού 1200 μέτρα πέριξ του δρόμου δεν επιτρέπονται βιολογικές καλλιέργειες. Ήδη έχουν φυτευτεί 50 στρέμματα βιολογικής λεβάντας. Φέτος προβλέπεται αύξηση των στρεμμάτων λεβάντας πάνω από 100 στρέμματα.
Οι κάτοικοι Προδρομίου έχουν ζητήσει με τις υπογραφές τους:
– Επειδή ο δρόμος αυτός θα είναι ταχείας κυκλοφορίας,
– Επειδή ένα ς τέτοιος άξονας δεν είναι κάτι προσωρινό, αλλά μόνιμο,
– Επειδή πρέπει να εξυπηρετεί τα διερχόμενα οχήματα αλλά και τους κατοίκους της περιοχής,
– Επειδή ο δρόμος γίνεται στο έδαφος του Αναδασμού,
– Επειδή ο άξονας αυτός κοντά στα όρια του Οικισμού δημιουργεί επί πλέον προβλήματα,
– Επειδή χωρίζει τον κάμπο στα δύο, χωρίζει και τη ζωή των κατοίκων στα δύο,
– Επειδή η ζωή των κατοίκων είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον κάμπο,
– Επειδή το ανάγλυφο της περιοχής προσφέρει καλύτερες εναλλακτικές λύσεις,
– Επειδή θα πρέπει να προτιμηθεί η σωστότερη και καλύτερη λύση, και
έχοντας πλήρη γνώση της υπάρχουσας γαιομορφολογίας, ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:
Να κατασκευαστεί με παράκαμψη από Παγκράτες , ακροποποταμιά, παράκαμψη Ραχουλίου και Ξηρολόφου, με κόμβο, και μετά να ριχτεί απέναντι από το Ποτάμι Κωκκυτός και σύριζα του βουνού να συνεχίσει ως το Μεσοπόταμο. Τα πλεονεκτήματα:
1. Γίνεται αξιοποίηση του ιστορικού ποτομού Κωκκυτού.
2. Επιτυγχάνεται η περιβαλλοντική προστασία της περιοχής και του ποταμού Κωκκυτού.
3. Γίνονται πολύ λιγότερα και μικρότερα τεχνικά έργα, όπως π.χ. Γέφυρες.
4. Γίνεται η κατασκευή του δρόμου σε πιο στέρεο έδαφος,
5. Απαιτούνται πολύ λιγότερα χρήματα για αποζημιώσεις,
6. Απαιτείται δημιουργία πολύ λιγότερων κόμβων.
7.Γίνεται πιο λειτουργικός ο οδικός άξονας, χωρίς να εμποδίζεται η πρόσβαση των κατοίκων στα αγροκτήματά τους ( Καρυώτι, Ραχούλι, Ξηρόλοφος, Προδρόμι, Ζερβοχώρι, Αγορά, Γαρδίκι, Μανδρότοπος) με μειωμένο τον κίνδυνο ατυχημάτων.
Επί πλέον, σήμερα (08-04-2015) που γνωρίζουμε περισσότερα για τη συνολική χάραξη, ζητάμε να ακολουθηθεί και στον κάμπο Χρυσαυγής – Προδρομίου – Ζερβοχωρίου, το ίδιο μοτίβο που έγινε για τον κάμπο Παραμυθιάς και Γαρδικίου, δηλαδή ο νέος δρόμος να μεταφερθεί απέναντι από τον Κωκκυτό. Δηλαδή να γίνει απευθείας σύνδεση της ΓΕΦ. 01 με τη ΓΕΦ. 03, όπου μετά τον Ξηρόλοφο να πάει απέναντι από το ποτάμι, με κόμβο, ή ακόμη και χωρίς κόμβο στα ενδιάμεσα.
Επειδή η απόφαση του υπαλλήλου του Υπουργείου από το 2010, που ζήτησε να γίνει ο δρόμος κοντά στους οικισμούς, ή κοντά – παράλληλα στον υπάρχοντα δρόμο, μπορεί να ανακληθεί,
Επειδή η ρύπανση με μόλυβδο από τα καυσαέρια απαγορεύουν τις βιολογικές καλλιέργειες,
Επειδή γίνεται αναίρεση του αναδασμού,
Επειδή δημιουργούνται δυσκολίες στη μετακίνηση ζώων και κατοίκων,
Επειδή υπάρχουν κίνδυνοι από πλημύρες,
Επειδή την ανάπτυξη δεν τη φέρνουν σήμερα τα διερχόμενα οχήματα, αλλά η δημιουργικότητα των τοπικών Κοινωνιών, αφού ένα καφενείο ή ένα βενζινάδικο ακόμη δεν σημαίνει ανάπτυξη,
Επείδή ανάπτυξη είναι η δημιουργική εκμετάλευση της γης, όπως οι καλλιέργειες αρωματικών φυτών και tα βιολογικά προϊόντα, φυτικά και ζωϊκά, που τώρα αρχίζει στην περιοχή μας,
Επειδή έχουν φυτευτεί ήδη στον κάμπο 50 στρέμματα λεβάντας και φέτος θα φυτευτούν περισσότερα,
Επειδή τα χωράφια και ο κάμπος δεν ανήκουν μόνο στους σημερινούς, αλλά ανήκουν και στους αυριανούς και μεθαυριανούς αγρότες – κατοίκους,
Επειδή στην Κεντρική Ευρώπη οι δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας μεταφέρονται εκτός οικισμών και εκτός καλλιεργήσιμων εκτάσεων και επιλέγονται φυσικές διαδρομές, όπως οι ακροποταμιές,
Επειδή ο δρόμος αυτός , που θα έχει ταχήτητα 90 χιλ./ώρα, (ενώ όλοι θα τρέχουν με 120 !!!) αν γίνει τελικά στη μέση του κάμπου από το Αεροδρόμιο μέχρι την Αγορά, τότε αχρηστεύονται και ο αναδασμός και οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις και η κτηνοτροφία,
Επειδή κανείς δεν έχει το δικαίωμα να καταστρέψει ένα μεγάλο κομμάτι του κάμπου,
Επειδή υπάρχει λύση και είναι η συμφερότερη και η σωστότερη,
ΖΗΤΑΜΕ από τους αρμόδιους των Κοινοτήτων, του Δήμου και ειδικά της Περιφέρειας:
Να μην αχρηστεύσουν τον αναδασμό που έγινε πριν μόλις 10 ετών,
Να μην αχρηστεύσουν τον κάμπο,
Να μη καταστρέψουν τη ζωή των κατοίκων που ζουν από τις καλλιέργεις και την κτηνοτροφία,
Να μην εξαναγκάσουν τους κατοίκους να μεταναστεύσουν, Αλλά:
Να γίνει απευθείας σύνδεση της ΓΕΦ. 01 με τη ΓΕΦ. 03, όπου μετά τον Ξηρόλοφο να πάει απέναντι από το ποτάμι, με κόμβο, ή ακόμη και χωρίς κόμβο στα ενδιάμεσα.
Εμείς της Επιτροπής Πρωτοβουλίας Προδρομίου με τους κατοίκους της Περιοχής θα αγωνιστούμε με όλες μας τις δυνάμεις και στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ο δρόμος από το αεροδρόμιο μέχρι την Αγορά να περάσει απέναντι από τον Κωκκυτό ποταμό, διότι εκεί έχει μόνο πλεονεκτήματα.
Για την Επιτροπή Πρωτοβουλίας Προδρομίου
Δρ. Χρήστος Σιώζος
Join the Conversation