O Βασίλης Διαμάντης για τους διαγωνισμούς για την Ασφάλεια του ΟΛΗΓ

Η Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. διαθέτει δύο υπόχρεες λιμενικές εγκαταστάσεις, οι οποίες εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Π.Δ. 56/2004 (ΦΕΚ Α΄47/11-02-2004), του Ν.3622/2007 και του Ν.4150/20013  για την ενίσχυση της...

Ωστόσο, εξαιτίας του εντονότατου προβλήματος που αντιμετωπίζει ο Λιμένας Ηγουμενίτσας από την καθημερινή διακίνηση λαθρομεταναστών, ο Ο.Λ.ΗΓ. υποχρεώθηκε να προβεί στην εφαρμογή ελέγχων ασφαλείας δευτερογενούς επιπέδου εντός του Λιμένα. Για το λόγο αυτό, προχώρησε σε σύναψη της υπ’ αριθμ. πρωτ. 2407/13-6-2014 σύμβασης, κόστους 8.000,00€ και χρονικής διάρκειας έως το τέλος του έτους 2014, με την οποία ανέθεσε στην ανάδοχο εταιρεία ICTS HELLAS την συμμετοχή στην υπηρεσία φύλαξης κατάλληλα εκπαιδευμένης κυνοτεχνικής ομάδας Κ9, με  αρμοδιότητα να επιχειρεί όταν και όπου απαιτείται.

Στις 11-09-2014 το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηγ/τσας, με το Ε11 εμπιστευτικό έγγραφό του, απαίτησε από τον Ο.Λ.ΗΓ. την εφαρμογή και νέου σχεδίου φύλαξης όλων των περιφράξεων του Νέου Λιμένα. Ο Ο.Λ.ΗΓ., λόγω αδυναμίας κάλυψης του επιπλέον απαιτούντος κόστους δεν προχώρησε σε σχετική ανάθεση.

Θα θέλαμε να αναφέρουμε ότι η Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. γίνεται καθημερινά αποδέκτης έγγραφων διαμαρτυριών από ναυτιλιακές και μεταφορικές  εταιρείες, οι οποίες μιλούν για μεγάλο όγκο λαθρομεταναστών, για «αδυναμία που επιδεικνύεται στην εξάλειψη του προβλήματος της παράνομης διακίνησης λαθρομεταναστών» καθώς και για τεράστιες οικονομικές ζημίες που υφίστανται από τις «άδικες», όπως τις χαρακτηρίζουν, κατασχέσεις των εμπορευμάτων τους. Σε πολλές περιπτώσεις, μεταφορικές εταιρείες παύουν να διακινούν τα εμπορεύματά τους μέσω ελληνικού εδάφους ενώ  συχνά παρατηρείται και το φαινόμενο λαθρομετανάστες να εντοπίζονται τελικά  από τις ιταλικές αρχές αφού έχουν διέλθει από τον Λιμένα Ηγουμενίτσας χωρίς να εντοπιστούν.

Είναι πλέον αντιληπτό ότι,  για την άριστη εφαρμογή των προβλεπομένων διατάξεων, το επίπεδο παροχής ασφαλείας επιβάλλεται να είναι ιδιαίτερα υψηλό.

Από την διακήρυξη του αρχικού ανοιχτού διαγωνισμού για την παροχή υπηρεσιών ασφάλειας των λιμενικών εγκαταστάσεων και τη σχετική υπογραφείσα σύμβαση προβλέπεται ότι η Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. διατηρεί το δικαίωμα να αυξομειώνει τον αριθμό του προσωπικού φύλαξης για τις τακτικές αλλά και τις έκτακτες ανάγκες, όταν αυτές απαιτηθούν. Ενδεικτικά αναφέρονται : η άφιξη κρουαζιερόπλοιου, η επιπλέον δρομολόγηση πλοίου, η άφιξη και παραμονή ενός πλοίου στον Παλαιό Λιμένα, η επιπλέον συνδρομή σε φύλαξη σε ενδεχόμενη «απειλή» κλπ.

Σημειώνουμε επίσης ότι το κόστος φύλαξης της εγκατάστασης του Παλαιού Λιμένα, σε περίπτωση παραμονής πλοίου για διενέργεια επιθεωρήσεων,  το αναλαμβάνει η ίδια ναυτιλιακή εταιρεία, κατόπιν σχετικής Απόφασης του Δ.Σ. της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε.

Τέλος, σας ενημερώνουμε ότι με το ΦΕΚ2747/14-10-2014 εγκρίθηκε ο Κανονισμός Τιμολογίων της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. Στον Κανονισμό έχει συμπεριληφθεί τέλος παροχής υπηρεσιών ασφάλειας – ISPS, ως ανταποδοτικό τέλος των χρηστών του Λιμένα για την παροχή των εν λόγω υπηρεσιών ασφάλειας.           


Ο  Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος
της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε
Βασίλειος Διαμάντης

In this article

Join the Conversation