Ο Λάμποβος 2014 είναι πλέον παρελθόν και έχει έρθει η ώρα του απολογισμού, τόσο για τα οικονομικά μεγέθη όσο και την γενικότερη οργάνωση της παλαιότερης εμποροπανήγυρης της Ηπείρου.
Σύμφωνα με τα επίσημα οικονομικά στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα ο Δήμος, προκύπτει επιβεβαίωση του ρεπορτάζ της paramythia-online.gr, αφού τα μικτά έσοδα του Λαμπόβου (από μισθώσεις παραπηγμάτων, δημοτικών χώρων, καθώς και του προαυλίου του Δημοτικού Σχολείου Βούλγαρη, για τη λειτουργία του Λούνα Παρκ και των ψυχαγωγικών παιχνιδιών) ανέρχονται στα 239.670 ευρώ με τα έξοδα να φτάνουν τα 46.598 (δαπάνες για κατασκευή παραπηγμάτων, ασφάλεια χώρου, ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, χημικές τουαλέτες WC) και τα καθαρά έσοδα που κατατέθηκαν βεβαιώθηκαν και υπάρχουν στο Δήμο Σουλίου, να είναι 193.071 ευρώ. Νούμερο πολύ σημαντικό για κάθε Δήμο, ειδικά τον καιρό που ζούμε που οι χρηματοδοτήσεις στους ΟΤΑ έχουν μειωθεί στο ελάχιστο.
Τα θετικά
Η μεγάλη επισκεψιμότητα. Είναι ίσως η πιο επιτυχημένη διοργάνωση όλων των εποχών, όσον αφορά την επισκεψιμότητα. Καθημερινά στην Παραμυθιά έφταναν επισκέπτες και τουριστικά πρακτορεία από Θεσπρωτία, Ιωάννινα, Πρέβεζα, Λευκάδα, Κέρκυρα, ενώ παρατηρηθήκαν εκδρομές από Κοζάνη, Κόνιτσα, Αμφιλοχία, Μέτσοβο, Παξούς, Αγίους Σαράντα και από αλλού. Μεγάλη προσέλευση υπήρχε και από Παραμυθιώτες που μένουν μακριά της Παραμυθίας.
Η Διαφήμιση. Ήταν ο πιο πολύ διαφημιζόμενος Λάμποβος στην ιστορία του. Και η Δημοτική αρχή αλώνιζε σε όλα τα μέσα ενημέρωσης της Ηπειρου, και τα ίδια τα μέσα αναφέρθηκαν στον Λάμποβο σε 39 διαφορετικά άρθρα πέραν των αναφορών από το Δήμο, αλλά και ο κόσμος έκανε συνεχείς αναφορές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η εναλλαγή του Κόσμου. Ο Λάμποβος είχε μεγάλη προσέλευση καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας, κυρίως από τις 11:00 και τις 22:00 με τον κόσμο να εναλλάσσεται στο διάστημα αυτό περισσότερες από 5 φορές.
Η ποιότητα των εμπορευμάτων. Στην συντριπτική πλειοψηφία οι φετινοί έμποροι ήταν Έλληνες με καλής ποιότητας προϊόντα.
Τα ελάχιστα παράπονα των εμπόρων του Λαμπόβου. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες φορές, η οργάνωση της εμποροπανηγυρης, είχε ως αποτέλεσμα τα ελάχιστα παράπονα από τους εμπόρους που συμμετείχαν. Απουσίαζαν φέτος παράπονα για τον φωτισμό, τις διαδικασίες κλπ.
Η καθαριότητα. Τόσο η Παραμυθιά όσο και ο χώρος του Λαμπόβου, ήταν καθαρός και οργανωμένος.
Το Κυκλοφοριακό. Με ελάχιστες εξαιρέσεις, δεν παρουσιάστηκαν ιδιαίτερα προβλήματα στο κυκλοφοριακό με τα μέτρα να αποδίδουν.
Το άνοιγμα της Κούλιας και του Μητροπολιτικού Ναού του Αγίου Δονάτου. Τα δύο σημαντικά σημεία αναφοράς της Παραμυθιάς ήταν ανοιχτά και επισκέψιμα για το κοινό. Το επόμενο βήμα είναι του χρόνου να είναι επισκέψιμα και το Ρολόι της πόλης και τα βυζαντινά λουτρά και επιτέλους να έχουμε ένα μουσείο.
Τα αρνητικά
Η μικρή προσέλευση στο κέντρο της Πόλης. Αποτύχαμε μια ακόμα φορά να φέρουμε κόσμο και στο κέντρο της πόλης εκτός από τον χώρο της εμποροπανήγυρης. Ευθύνες γι΄αυτο έχουν όλοι. Και ο Δήμος που ενώ υπήρxαν προστάσεις σχεδίων δεν τις έλαβε υπόψη του και οι καταστηματάρχες που τόσα χρόνια εχουν εκπαιδεύσει τους επισκέπτες χωρίς προσφορές την εβδομάδα του Λαμπόβου. Και για να μην είμαστε μηδενιστές, οι προσπάθειες με τα ηχητικά μηνύματα από το περίπτερο του Δήμου που επικοινωνούσαν τα σημεία αναφοράς της Παραμυθιάς, ήταν μεν φιλότιμες αλλά από ό,τι φάνηκε όχι αρκετές.
Η έλλειψη τελετών έναρξης και λήξης. Μπορεί να ακούγεται ασήμαντο αλλά προσθέτουν 2 επιπλέων εκδηλώσεις στην εμποροπανήγυρη με επιπλέον προβολή και διαφήμιση.
Η μικρη συμμετοχή φορέων και συλλόγων. Με εξαίρεση τις αγαπητές κυρίες του ΚΑΠΗ Παραμυθιάς που έδωσαν την δικής τους ξεχωριστή νότα στον Λάμποβο, δεν υπήρχε καμια συμμετοχή απο τους δεκάδες συλλόγους και φορείς της περιοχής, οι οποίοι θα μπορούσαν να συμμετέχουν με τις δικές τους δράσεις (λαογραφικές, μουσικές κλπ) δίνοντας έτσι προστιθεμένη αξία στην εμποροπανήγυρη.
Ο φετινός Λάμποβος ήταν αδιαμφισβήτητα επιτυχημένος και αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους για την διοργάνωση. Την επόμενη χρονιά αν προσέξουμε τα αρνητικά, τότε θα μιλάμε για μια εμποροπανήγυρη, πρότυπο.
Join the Conversation